Brand voice

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Beneficiile la nivel celular ale exercițiilor fizice

Viorel Ciurea
31 aug 2021 1102 vizualizări

Exercițiile fizice îți schimbă corpul în multe feluri, poți vedea în oglindă câteva din aceste schimbări. Dar înafara acestor schimbări care sunt vizibile cu ochiul liber, ați luat în considerare vreodată beneficiile celulare ale exercițiului fizic?

Celulele tale sunt punctul de plecare pentru toate modificările pe care le poate aduce exercițiul fizic făcut în mod constant. Și există multe beneficii celulare ale exercițiilor fizice care pot duce la transformări ale întregului corp.Antrenamentul cardiovascular și cu greutăți afectează celulele întregului corp. De la inimă și creier până la celulele albe din sângeale sistemului imunitar, sănătatea celulară este optimizată atunci când faceți mișcare.

Exercițiile cardio nu sunt doar pentru inimă

Exercițiile cardiovasculare clasice vă cresc ritmul cardiac. Oamenii în general cred că integrând cardio în antrenamentul lor, își clădesc o rezistență mai bună la efort ș iîși cresc stamina. Dar înrealitate, ce se întâmplă e mai mult decâ tatât. Cardio poate fi, de asemenea, un exercițiu de sănătate celulară.

Sunt mai multe tipuri de celule care răspund la exerciții cardiovasculare (celule cardiace de exemplu). Sănătatea celulară este susținută de mișcările rapide, care se sincronizează cu inima.

Haideți să vedem cum reacționează celulele din întregul corp la această formă de exercițiu:

Celulele cardiace

Să începem cu celulele cele mai apropiate de acțiunea exercițiului cardio. Inima ta este în esență un super mușchi, cu o forță de compresie impresionantă, care împinge sângele peste tot în corp.

Celulele musculare din inima ta sunt extrem de specializate și nu se regenerează aproape la fel de des ca celelalte celule din corpul tău (doar aproximativ 1% din celulele cardiace se reînnoiesc în fiecare an). Dar există o modalitate de a ajuta celulele cardiace și de a optimiza regenerarea lor - exercițiile cardio pentru a fi mai precis.

Un studiu din 2018 efectuat pe șoareci a ajutat oamenii de știință să creeze o legătură între exercițiile cardio și creșterea celulelor cardiace. Șoarecii sunt frecvent utilizați ca organisme model pentru cercetarea biologiei umane. Biologia șoarecilor este foarte apropiată de biologia umană și genele lor funcționează în multe dintre aceleași moduri în care o fac genele umane.

Cercetătorii au descoperit că șoarecii cu acces la o bandă de alergat în incintele lor, au ales să alergea proximativ cinci kilometri în fiecare zi. Sănătatea inimii lor a fost monitorizată, iar oamenii de știință care au administrat experimentul au folosit markeri ADN pentru a urmări creșterea celulelor cardiace.

Rezultatele au fost spectaculoase și favorabile șoarecilor care au avut acces la o bandă de alergat. Șoarecii care au făcut mișcare, au făcut de peste patru ori numărul de celule cardiace noi decât omologii lor care sunt sedentari.

Acest studiu a ajutat la consolidarea beneficiilor celulare ale exercițiului pentru celulele inimii. Deci, dacă aveți acces la o bandă de alergat (sau o pereche de încălțăminte de alergat și loc în aer liber) încercați să faceți cardio alergând pentru câțiva kilometri data viitoare când doriți să vă concentrați asupra exercițiului de sănătate celulară.

Celulele creierului

Anecdotic, mulți oameni cred că îți poți antrena creierul ca orice alt mușchi din corpul tău. Nu este o afirmație complet precisă, deoarece nu există fibre musculare în creier. Dar dacă scopul antrenamentului cerebral este de a consolida conexiunile dintre neuroni și de a construi rețele neuronale noi, atunci exercițiile fizice vă pot ajuta cu siguranță să vă antrenați celulele creierului să fie în formă.

Neuroniica și celulele musculare, se pot schimba pe măsură ce faceți exerciții. Creșterea fluxului de sânge către creier în timpul exercițiilor fizice creează un mediu bogat în oxigen în care neuronii se dezvoltă. Oxigen suplimentar și eliberarea de neuro transmițători în timpul exercițiului favorizează creșterea celulelor creierului și dezvoltarea de noi căi neuronale. Ai nevoie de aceste noi conexiuni neuronale pentru a-ți menține creierul „flexibil” și pentru a-ți susține capacitatea de a învăța noi abilități și de a-ți crea noi amintiri.

Deci, într-un fel, exercițiile cardio îți ajutășicreierul. Exercițiile fizice care vă cresc ritmul cardiac stimulează simultan celulele creierului să crească și să creeze noi conexiuni. Celulele creierului răspund la exercițiile cardio la fel cum grupurile mari de mușchi răspund la antrenamentul de forță!

Celulele sistemului imunitar

Dacă doriți să vă mobilizați celulele sistemului imunitar, încercați să faceți exerciții cardio de câteva ori pe săptămână. Celulele albe din sânge (globule albe) răspund la exerciții fizice prin creșterea circulației lor în sânge. Mai multe celule albe în circulație înseamnă că sistemul imunitar este pregătit și gata să atace germenii care îndrăznesc să apară în corpul nostru.

Efectele exercițiului fizic asupra imunității sunt bine dcumentate. Când faceți exerciții fizice, inițiați un răspuns temporar imun în corp. Acest lucru permite corpului să mențină durerile musculare și la articulații, la minimum după ce vă antrenați.

Cu exerciții fizice regulate, veți experimenta o ușoară creștere a numărului de globule care intră în fluxul sanguin și rămân în circulație. Ca urmare, s-a demonstrat că persoanele care fac mișcare în mod regulat răcesc mult mai rar decât persoanele sedentare.

Acest fenomen apare numai atunci când se efectuează exerciții fizice regulate și moderate. Dacă faceți exerciții de intensitate crescută, acestea pot declanșa un răspuns diferit al celulelor imune. „Sindromul de suprasolicitare” este scăderea performanței imune pe care o experimentează unii ultra-maratoniști și triatleti în timpul antrenamentului. Perioadele lungi de exerciții de intensitate ridicată vă pot pune corpul într-o stare constantă de stres, punând piedici imunității.

Pentru a maximiza sprijinul oferit celulelor imune, faceți sport moderat și constant.

Telomerii

Mișcarea fizică cardiovasculară influențează într-un mod foarte profund sănătatea celulelor. Și când spunem asta, ne referim latelomerii care acoperă capetele cromozomilor fiecărei celule.

Cromozomii stochează toate celulele ADN necesare pentru a se replica (face copii de la sine). Acești cromozomi sunt folosiți iar și iar pentru cicluri multiple de replicare. Telomerii sunt segmente repetate de ADN care sunt localizate la capetele fiecărui cromozom. Aceștitelomeri acționează ca niște tampoane pentru a proteja cromozomul de replicarea incorectă a ADN-ului.

În timp, telomerii încep să se micșoreze pe măsură ce se fac mai multe copii ale fiecărui cromozom. Telomerii scurtați duc la îmbătrânirea celulară și eventuala moarte. Deci, este important să păstrăm lungimea telomerilor cât mai mult posibil.

Acolo intră în joc exercițiile cardiovasculare. Cardio-ul regulat poate încetini scurtarea telomerilor și îmbătrânirea celulară moderată. Acest lucru se datorează faptului că exercițiile cardiovasculare pot afecta nivelul enzimelor de conservare a telomerilor din celulă.

Enzima care protejează telomerii de această scurtare se numește telomerază. S-a demonstrat că exercițiile fizice cresc cantitatea de telomerază prezentă în celule. Și mai multătelomerază disponibilă înseamnă că telomerii sunt protejați de scurtarea prematură.

Telomerii se află în centrul studiului îmbătrânirii. Deși rolul lor în sănătatea generală și în vârstă nu este clar, un lucru este sigur. Exercițiul este excelent pentru a împiedica micșorarea lungimii telomerilor prea devreme și poate afecta pozitiv sănătatea fiecărei celule.

Alte tipuri de exerciții pentru sănătatea celulară – exercițiile cu greutăți

Jogging-ul prin cartier sau cardio pe bicicleta staționară vă lucrează sistemul cardiovascular. Dar o altă metodă de exercițiu implică mișcări mai lente, mai concentrate. Se numește antrenament de forță. Ritmul cardiac nu va crește la fel de mare la antrenamentul de forță, dar această formă de exercițiu oferă multe beneficii celulelor musculare.

Celulele musculare

Antrenamentul de forță într-o sală de sport se concentrează adesea pe grupe musculare întregi, dar efectul real al exercițiilor de rezistență asupra mușchilor poate fi văzut la nivel celular. Beneficiile celulare ale exercițiului pentru celulele musculare încep într-un mod destul de unic. Lezarea celulelor musculare în timpul antrenamentului de forță este punctul de lansare pentru aceste beneficii celulare.

Celulele care alcătuiesc grupurile musculare mai mari sunt rănite (chiar atât de ușor) atunci când vă antrenați cu greutăți. Exercițiile de rezistență - cum ar fi plank, flotările și genuflexiunile - toate creează leziuni microscopice ale celulelor musculare individuale. Pentru a se repara, celulele musculare trebuie să recruteze ajutorul celulelor satelit-vecine.

Fibrele musculare sunt înconjurate de celule care așteaptă să fie chemate la serviciu activ atunci când mușchii sunt răniți. Aceste celule satelit fuzionează cu fibrele musculare rănite și își donează organitele pentru a ajuta la întărirea celulei musculare. Organitele din celulele satelit - cum ar fi mitocondriile și nucleii - sunt adăugări valoroase la fibrele musculare. Aceste organite permit celulelor musculare să producă mai multă energie și forță în timpul contracției.

Fără exerciții care să declanșeze aceste micro-leziuni, mușchii nu ar crește și nu se vor întări în acest fel. Antrenamentul de forță este o componentă importantă a oricărei rutine de exerciții, deoarece joacă un rol atât de important în sănătatea și creșterea celulelor musculare.

”Culegeți” beneficiile pentru sănătate ale exercițiilor fizice

Schimbările vizibile ale corpului în mai bine și starea generală de sănătate mai bună sunt recompensa exercițiilor fizice în mod regulat. Și în adânc, celulele tale prosperă atunci când faci mișcare. Gândiți-vă la miliarde de celule care vă alcătuiesc corpul atunci când vă pregătiți pentru următorul antrenament.

Schimbarea focusului antrenamentelor către beneficiile la nivel celular vă poate ajuta să apreciați cât de importante sunt eforturile dvs. chiar și pentru cele mai mici componente ale corpului. Păstrați cardio-ul și adăugați antrenament de forță, astfel încât fiecare celulă din corpul dvs. să poată experimenta beneficiile celulare ale exercițiului.

Articol tradus și adaptat de Viorel Ciurea

Referințe

https://www.medicalnewstoday.com/articles/319532#Chemical-reaction-in-mitophagy-identified

https://www.researchgate.net/profile/Alexander-Mosig/publication/6803060_Exercise_affects_the_gene_expression_profiles_of_human_white_blood_cells/links/0deec528956e0f262f000000/Exercise-affects-the-gene-expression-profiles-of-human-white-blood-cells.pdf

https://med.stanford.edu/news/all-news/2020/04/exercise-restores-youthful-properties-to-muscle-stem-cells-of-ol.html

https://www.scientificamerican.com/article/how-exercise-affects-your-brain/

https://www.sciencedaily.com/releases/2017/03/170307155214.htm

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1665027/

https://www.escardio.org/The-ESC/Press-Office/Press-releases/endurance-but-not-resistance-training-has-anti-aging-effects

https://www.sciencedaily.com/releases/2018/04/180425093804.htm

Pentru a obține informații despre suplimente sau nutriție celulară de calitate farmaceutică, vă rugăm să ne contactați:

Tel/WhatsApp: 0722243496

e-mail: revolutieinsanatateata@gmail.com

Citiți și:ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Cum putem scăpa de dependența creată de alimentele nesănătoase?;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre beneficiile pentru sănătate ale unei hidratări corespunzătoare;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi:Cum să ai grijă de rinichii tăi;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Vitamina D și imunitatea- Cum ne ajută vitamina D, sistemul imunitar;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Ce se întâmplă cu imunitatea noastră pe măsură ce îmbătrânim?;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Stresul și impactul negativ pe care acesta îl are asupra imunității;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: O viață trăită conectat cu prezentul reprezintă o viață sănătoasă!;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: De ce este important să cunoașteți istoria de sănătate a familiei voastre;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Tablete, capsule, injecții – Care este cea mai bună formă de supliment?;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Dieta și sănătatea creierului;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Cum se face curățenie în celulele noastre;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, 7 surse ascunse de microbi/bacterii în jurul nostru;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Învață ce tip de corp ai, ce să mănânci și exerciții sunt recomandate;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, un ghid pentru alimentele ce vin în sprijinul sistemului imunitar;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre secretele sistemului imunitar. Eroii neștiuți care ne păzesc sănătatea;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre sistemul imunitar, gardianul sănătății tale!;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre înțelegerea importanței pentru sănătate a probioticelor;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre cum putem înlocui 6 alimente greu de digerat;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Haideți să învățăm despre acizii grași esențiali Omega-3 și Omega-6;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, despre cum să avem un păr sănătos;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, 19 obiceiuri sănătoase pe care să le integrăm în familia noastră;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, 38 de lucruri fascinante despre creierul tău


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.