Brand voice

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre cum putem înlocui 6 alimente greu de digerat

Ziarul de Vrancea
13 feb 2020 2007 vizualizări

O masă îți poate face ziua să fie plină de energie. Sau îți poate scufunda corăbiile - și sistemul digestiv - ca o piatră. Acest lucru se datorează faptului că nu toate alimentele se digeră la fel. Digestibilitatea se poate schimba chiar de la persoană la persoană. Acest lucru depinde de factori precum sucurile digestive și activitatea enzimelor, structura microbiomului și diferențele anatomice. Există însă unele alimente greu de digerat, care sunt în mare parte supărătoare pentru sistemul digestiv.

Aceste probleme sunt clasificate în general ca probleme digestive. Probabil că sunteți familiarizați cu varietatea de sentimente care rezultă din consumul de alimente care ne dau o digestie greoaie. Nu este confortabil de loc.

Și acesta este un motiv suficient de bun pentru a descoperi cum să schimbați aceste șase alimente care au un potențial de deraiere a stării noastre de bine.

Alimentele prăjite îți pârjolesc și sănătatea

O dietă plină de alimente prăjite oferă o varietate de probleme. Ele sunt vinovatul principal în descendența modernă, occidentală în alimentația nesănătoasă. Mâncarea alimentelor prăjite are legături multiple cu creșterea în greutate nesănătoasă și cu toate problemele asociate.

Deși circumferința taliei ar putea fi primul lucru care îți trece în minte, nu uita de impactul pe care alimentele prăjite îl au asupra sistemului digestiv. Prajirea oricarui aliment adauga grasime. Nu este o surpriză, întrucât se scufundă în mod literal alimentele în lipide lichide.

Această abundență de grăsimi poate declanșa o serie de probleme gastrice pentru unii. De asemenea, s-a constatat că are efecte adverse asupra diversității sănătoase a microbiomului intestinal. Și acea comunitate de microbi joacă un rol important în digestie. Aceasta face ca alimentele prăjite să fie o dublă povară ce accentuează  problemele digestive.

Mâncați acest lucru în loc: Prepararea la cuptor sau rotisor a alimentelor în loc de prăjire va reduce din grăsime fără a sacrifica din gust si consistența crocantă a alimentului.

Înlocuitorii zahărului nu sunt deloc dulci pentru sistemul vostru digestiv

Tu sau cineva pe care îl cunoașteți decide să reducă consumul de zahăr. Acesta este un obiectiv bun. Dar apelarea la înlocuitori de zahăr extrem de prelucrați poate crea probleme digestive.

Unii îndulcitori alternativi - în special alcooli din zahăr - au fost legați de neplăcerile gastro-intestinale. Acest lucru se datorează faptului că acești înlocuitori nu sunt pe deplin digerabili. Și consumul prea mare de alcooli diferiți de zahăr - care se găsesc frecvent în guma de mestecat și alte alimente fără zahăr - îți poate înnora ziua.

Mâncați acest lucru în schimb: Reducerea zahărului este grea, dar există înlocuitori naturali, pe bază de plante, care nu sunt legați de probleme digestive substanțiale ex STEVIA sau mierea de albine din surse de incredere.

Carnea grasă îngreunează mult digestia alimentelor

Aceleași preocupări cu privire la microbiomul tău există și legate se carnea grasă. Acest lucru se datorează faptului că grăsimea afectează viteza de golire a stomacului. Modificarea momentului mișcării fluxului de alimente prin tractul digestiv ar putea provoca ravagii.

Mâncați asta în schimb: proteina este o componentă cheie a unei diete sănătoase. Ai nevoie de ea. Dar acea friptură plină de grăsime, nu este esențială pentru nutriția ta. Așadar, înlocuiți carnea grasă cu surse de proteine ​​mai slabe sau pe bază de plante.

Alimentele procesate întrerup procesul unei digestii sănătoase

Corpul tău este conceput pentru a mânca ceea ce are în natură în jurul său. Pentru o lungă perioadă de timp, asta însemna alimente întregi din surse vegetale și animale. Acum, oamenii de știință și producătorii de produse alimentare pot dezvolta alimente care iau fragmente din mai multe surse pentru a face un nou întreg.

Această procesare de multe ori felimină fibrele. De asemenea, adaugă grăsime, zahăr și sare - toate acestea în exces, nu sunt bune pentru digestie. Mai multe probleme digestive ar putea apărea și din prevalența ingredientelor artificiale și a conservanților care pot fi greu de gestionat de către corpul vostru.

Mâncați acest lucru în loc: Cât se poate de mult alimente întregi sau minim procesate - fructe, legume, proteine ​​slabe, leguminoase, nuci și cereale integrale.

Produsele lactate pot crea un dezastru digestiv

Dacă sunteți intoleranți la lactoză, culoarul lactat are multe alimente greu de digerat. La mulți oameni le lipsesc enzimele necesare procesării lactozei (sau zahărului din lapte). Există remedii, dar digestia produselor lactate ar putea rămâne greoaie indiferent de tipul de produs.

Mâncați asta în schimb: produse lactate fermentate precum iaurtul. De asemenea, laptele fără lactoză și brânzeturile mai dure sunt mai ușoare, deoarece lactoza nu este prezentă sau este limitată.

Băuturile carbogazoase  nu vă ajută în nici un fel

Multe băuturi carbogazoase au îndulcitori sintetici sau sunt încărcate cu zahăr. Ambele pot fi deranjante. Dar bulele sunt adevărata problemă.

Unii oameni bulele(carbonatarea) mai bine decât alții. Dar umplerea stomacului cu gaz poate duce cu ușurință la balonare pentru oricine. Iar când apar bulele alea, aerul trebuie să scape undeva.

Bea acest lucru în schimb: Apa simplă este întotdeauna cel mai bun lucru pentru hidratare. Dacă aveți nevoie de ceva ceva mai interesant, încercați să adăugați fructe sau să treceți la ceaiul verde.

Nu sunt cerealele, fructele și legumele bogate în fibre?

Veți vedea uneori că fructele, legumele, leguminoasele și cerealele integrale sunt pe lista de alimente care vă pot amenința sistemul digestiv. Poți blama fibrele pentru asta.

Este adevărat că fibrele - atât soiurile solubile, cât și cele insolubile - nu sunt complet digerate. Și consumul de alimente bogate în fibre generează o reacție gastrointestinală.

Dar motivul pentru care alimentele pe bază de fibre nu se regăsesc în lista de mai sus este aceea că aceste alimente au atât de multe elemente pozitive. Și există modalități ușoare de a ocoli disfuncțiile digestive pe care le-ar putea provoca.

În primul rând, fibra ajută și la digestie contribuind la mișcarea deșeurilor. De asemenea, acționează ca aliment pentru microbiomul dumneavoastră (prebioticele). Și în sfârșit, fibra are legături cu beneficii multiple pentru sănătate în gestionarea greutății.

Legumele și fructele sunt ambalate cu vitamine, minerale și alte fitonutrienți. Deci, nu doriți să le omiteți pentru că au fost pe o listă cu alimente greu de digerat. Trebuie doar să fiți deștepți cu privire la modul în care le pregătiți și la cantitate.

Creșteți-vă treptat consumul de legume crude - în special tipurile crucifere, precum varza și broccoli. În acest fel, corpul și microbiomul dvs. au timp să se adapteze creșterii incrementale a fibrelor și a altor materiale vegetale. Legumele gătite vor ajuta, de asemenea, cu digestibilitatea lor și, în unele cazuri, vor îmbunătăți biodisponibilitatea anumitor nutrienți.

Când vine vorba de fructe, moderația contează în continuare. Dar și selecția este importantă. Afinele și alte fructe cu conținut scăzut de fructoză - sunt mai ușoare pe sistemul digestiv decât alegeri precum pere sau mere. De asemenea, nu exagera cu fructe acide.

Evident, evitați grânele dacă sunteți alergic la ele. Iar leguminoasele (fasolea, lintea și mazărea) sunt dure, deoarece sunt pline de fibre și este posibil să nu ai enzimele necesare pentru a le descompune. Înmuierea boabelor înainte de gătit este un pas către atenuarea impactului negativ pe care l-ar putea avea asupra digestiei.

Aveți grijă de sistemul vostru digestiv

Există atât de mulți factori de luat în considerare atunci când vă planificați mesele. Vă puteți concentra pe macronutrienți, micronutrienți, calorii și așa mai departe. Pur și simplu nu uitați de ce se întâmplă după ce mâncarea vă părăsește furculița.

Tăiați mâncarea pe care o mâncați în bucăți mici și mestecați fiecare îmbucătură complet înainte de a înghiți, deoarece acest lucru poate ajuta la digestibilitate. Schimbă sau limitează alimentele greu digerabile pe care le consumi pentru ingrediente mai ușoare pe tractul gastro-intestinal. Astfel, mâncarea va fi energizantă, plină și satisfăcătoare în loc de o formă de sabotaj culinar pentru ziua voastră.

Articol tradus și adaptat de Viorel Ciurea

https://www.webmd.com/digestive-disorders/ss/slideshow-foods-to-avoid

https://www.everydayhealth.com/digestive-health/diet/foods-to-avoid-during-digestive-problems/

https://www.nhs.uk/live-well/eat-well/good-foods-to-help-your-digestion/

https://www.hopkinsmedicine.org/health/wellness-and-prevention/5-foods-to-improve-your-digestion

https://www.webmd.com/heartburn-gerd/features/heartburn-foods-to-avoid#1

https://www.healthline.com/nutrition/13-foods-that-cause-bloating

https://www.cookinglight.com/eating-smart/nutrition-101/worst-foods-for-digestion

*Aceste informații sunt prezentate doar în scopuri educaționale și nu sunt destinate diagnosticării sau prescrierii pentru orice condiție medicală sau psihologică, nici pentru a preveni, trata, atenua sau vindeca astfel de afecțiuni. Informațiile conținute în acest document nu au ca scop înlocuirea unei relații personale cu un medic sau cu un medic specialist calificat. Prin urmare, aceste informații nu sunt intenționate ca sfaturi medicale, ci mai degrabă o împărtășire a cunoștințelor și a informațiilor bazate pe cercetare și experiență. Vă încurajăm să vă faceți propriile decizii referitor la sănătatea dv., pe baza parteneriatului cu un profesionist calificat în domeniul sănătății.

Produs:PROBIOTICELE USANA

Intestinul tău reprezintă nucleul sănătății tale. Tot ceea ce ingerati trebuie sa treaca prin sistemul digestiv pentru a fi triat in micro și macronutrientii de care celulele dvs. au nevoie pentru a functiona corect. Dezechilibrele intestinale pot perturba acest proces, pornind un ciclu vicios care ar putea aduce o perturbare a sănătății și vieții voastre. USANA Probiotic poate ajuta la menținerea unei armonii sănătoase, aducând echilibru în sistemul vostru digestiv.

Prin furnizarea unei aport de bacterii prietenoase intestinului, USANA Probiotic ajută la crearea unui mediu ideal pentru a ajuta digestia să funcționeze fără probleme. Dacă luați un pachțel în fiecare zi aveți beneficii importante pentru sănătatea și bunăstarea voastră zilnică:

-Promovează o digestie bună și o absorbție îmbunătățită a nutrienților

-Menține confortul și regularitatea tranzitului intestinal

-Susține o imunitate sănătoasă

-Nu toate sursele probiotice sunt egale. Asigurați-vă că veți obține o doză reală și fiabilă de bacterii benefice de fiecare dată cu USANA Probiotic. Fiecare pachețel  conține niveluri garantate a două dintre cele mai bine studiate tulpini probiotice. Astfel, puteți avea încredere că veți obține ceea ce aveți nevoie.

USANA Probiotic este o pudră fără zahăr, fără gluten și fără lactate. Și este ușor de utilizat. Formula are un gust ușor dulce și se amestecă cu orice mâncare sau băutură rece. Sau poți să-l iei direct din pachet.

Când vine vorba de un supliment de calitate pentru sănătatea digestivă și imunitară, vă sfătuim să folosiți cu încredere USANA® Probiotic.

Preț retail pentru USANA PROBIOTIC - 145 lei

Prețul  pe care îl obțineți cumpărând de pe link-ul de mai jos este de - 130 lei

revolutieinsanatateata.usana.com-Fă cumpărături acum

Pentru informații

Tel/WhatsApp: 0722243496

e-mail: revolutieinsanatateata@gmail.com

Citiți și:ZdV te ajută să-ți prețuiești și menții sănătatea ta | Astăzi despre cum vă asigurați împotriva deficiențelor nutriționale

:ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, 38 de lucruri fascinante despre creierul tău;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre înțelegerea importanței pentru sănătate a probioticelor;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Haideți să învățăm despre acizii grași esențiali Omega-3 și Omega-6;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, despre cum să avem un păr sănătos;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, 19 obiceiuri sănătoase pe care să le integrăm în familia noastră


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.