Brand voice

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Stresul și impactul negativ pe care acesta îl are asupra imunității

Ziarul de Vrancea
22 apr 2021 1179 vizualizări

Stresul este inevitabil în viața noastră și are un rol important în starea ta de sănătate. Uneori, stresul îndeplinește un rol pozitiv în viața noastră, motivându-ne să ne atingem obiectivele și să ne îndeplinim sarcinile. Dar stresul in general este nociv și ne face să ne simțim copleșiți, chiar rău uneori. Acest lucru se datorează faptului că efectele negative ale stresului asupra funcției sistemului imunitar sunt semnificative.

Gândește-te la viața fiecăruia dintre voi! Să te simți bine și să fii stresat, nu se prea poate întâmpla în același timp! Acest lucru se datorează faptului că stresul acționează și produce efecte asupra corpului și minții vă poate slăbi sistemul imunitar. De ce se întâmplă așa? Corpul tău este solicitat la maxim, astfel încât să poți performa cu toată forța de care dispune (la putere maximă) pentru a face față factorilor de stres. Din cauza acestei solicitări, imunitatea ta poate fi afectată (puterea imunității tale poate suferi).

Chiar dacă explicația de mai sus este una foarte simplificată, ea poate fi considerată un bun început pentru o înțelegere mai profundă asupra modului în care stresul afectează funcția imună. În primul rând, ar fi util de înțeles modul în care corpul nostru răspunde la factorii de stres, astfel încât să putem vedea cum sunt legate stresul și imunitatea. Apoi ar mai fi folositor și deci de interes major modalitățile de a ne îmbunătăți fiecare dintre noi reacția la stres, pentru a învăța să ne ajutăm singuri și să putem avea controlul asupra organismului nostru în momente dificile.

Limbajul stresului

Învățarea unor termeni utilizați atunci când se vorbește despre stres oferă o mai bună înțelegere a răspunsurilor naturale ale corpului nostru. Iată elementele de bază:

-Stresor: Orice stimul care provoacă stres. Există două tipuri de factori de stres: fizic și psihologic. Stresorii fizici sunt stresul asupra corpului. Stresorii psihologici sunt stresul asupra minții.

-Hipotalamus: un important centru de comandă în creier. Această regiune are aproximativ mărimea unui bănuț și se află în mijlocul creierului. Controlează activitatea glandei pituitare și reglează foamea, setea, somnul, temperatura corpului și multe emoții.

-Glanda pituitară: glanda principală responsabilă cu eliberarea majorității hormonilor din corpul vostru.

-Glandele suprarenale: glandele triunghiulare care se află poziționate deasupra rinichilor și  sunt responsabile de eliberarea cortizolului.

-Cortizol: hormonul primar eliberat în sânge ca răspuns la stres.

Cum reacționează corpul nostru la stres?

Corpul nostru are un protocol natural de a răspunde la stres. Acesta intră în acțiune atunci când apare un factor de stres și pune presiune asupra minții sau corpului nostru.

Partea creierului care recunoaște stresul se numește hipotalamus. De îndată ce hipotalamusul recunoaște un factor de stres, acesta trimite un mesaj prin intermediul neuronilor către o regiune vecină a creierului numită glanda pituitară. Această glandă înregistrează semnale de la hipotalamus și le transmite glandelor suprarenale (aflate deasupra rinichilor) să crească cantitatea de hormoni de stres care circulă în sânge.

Acesta este elementul de bază al răspunsului natural la stres al corpului. Pentru a o înțelege mai departe și a face legătura dintre stres și funcția imunitară, haideți să explorăm hormonul principal al stresului - cortizolul.

Acest hormon important funcționează oferind un impuls energetic în perioadele de stres. Dar efectele cortizolului sunt temporare. Odată ce stresul dispare, la fel și asistența energetică, ne scade nivelul de energie foarte repede.

Un alt mod în care cortizolul vă ajută corpul să gestioneze stresul este prin oprirea oricăror operații neesențiale din corp. Din păcate, unele dintre funcțiile noastre imune sunt întrerupte din cauza cortizolului. Face acest lucru într-un efort de a conserva energia în timp ce este sub stres, dar acest lucru face ca perioadele stresante să fie momentul perfect pentru ca germenii să ne atace și cu cât suntem mai mult timp stresați, cu atât suntem mai vulnerabili la atacuri.

Cum ne diminuează stresul funcția sistemului imunitar

Cortizolul funcționează temporar atunci când stresul la care suntem supuși este de scurtă durată, cum ar fi să întârziem la o întâlnire sau să concurăm într-o probă sportivă. Acest lucru face ca impactul asupra imunității noastre să fie minim. Dar când stresul durează mai mult, cum ar fi zile sau săptămâni, nivelurile crescute de cortizol pot începe să aibă mai multe efecte negative.

Cortizolul crescut ne suprimă sistemul imunitar prin reducerea producției de celule albe din sânge. Fără celule albe din sânge care să ”vâneze” microbii care ne atacă corpul, răspunsul corpului nostru la o infecție este mult mai lent. Deci, perioadele lungi de creștere a cortizolului ne pot lăsa fără apărare în fața bolilor la care altfel nu am fi. De aceea este obișnuit să răcim mai des după o perioadă de stres ridicat.

Studenții care se pregătesc pentru examenele finale oferă un bun exemplu. Mulți studenți consideră că dezvoltă o răceală în zilele următoare sfârșitului unei sesiuni de facultate. Dar de ce?

Stresorul (examenele finale) inițiază răspunsul la stres al corpului lor. Nivelurile de cortizol cresc și rămân crescute pentru o perioadă mai lungă în timp ce studiază - poate chiar și pentru câteva săptămâni. În acest timp stresant, sistemul lor imunitar este suprimat, astfel încât creierul lor poate folosi cât mai multă energie disponibilă pentru a aborda stresul la care sunt expuși datorită examenelor finale.

Funcționarea sistemului imunitar la această capacitate redusă, oferă germenilor o deschidere ușoară pentru a infecta țesuturile sănătoase și a provoca boli precum răceala obișnuită. Iar simptomele, care sunt parțial resimțite ca parte a răspunsului imunitar, apar odată ce testele stresante au trecut.

Desigur, testele de la facultate nu sunt singurul tip de stres pe termen lung. Este posibil să observăm un model similar în propria viață. Mutarea într-un oraș nou, un copil, schimbarea locurilor de muncă și alte provocări ale vieții sunt factori de stres obișnuiți pe termen lung. Și din moment ce orice stres prelungit ridică nivelul de cortizol și suprimă imunitatea, microbii pot exploata sistemul imunitar slăbit în aceste perioade de presiune intensă.

Controlați-vă stresul de dragul sănătății voastre și a sistemului vostru imunitar

Faptul că învățați să vă gestionați stresul din viața dumneavostră vă poate ajuta la menținerea nivelului de cortizol în limite tolerabile și la protejarea sistemului imunitar. Există multe activități pe care le puteți încerca, care controlează nivelul de stres și sunt bune și pentru sănătatea dvs.

Meditația este una dintre cele mai eficiente strategii de gestionare a stresului. Doar câteva minute de meditație concentrată zilnic poate reduce semnificativ nivelul de cortizol din sânge și vă poate ajuta să vă simțiți liniștiți și senini. Vă poate ajuta, de asemenea, să vă sprijiniți imunitatea.

Exercițiul fizic este o altă modalitate de a atenua stresul. Știți deja multe dintre beneficiile mișcării corpului în fiecare zi. Acum puteți adăuga stresul pe listă.

Dacă nici unul dintre remediile pentru stilul de viață nu funcționează, o conversație cu un profesionist din domeniul sănătății ar trebui să fie următorul pas. Discuția cu un consilier sau asistent social într-un cadru de terapie vă poate ajuta să vă confruntați cu factorii de stres din viața voastră și să găsiți metode eficiente de gestionare a acestora.

Și să nu uităm suplimentarea cu vitamine care pot veni în sprijinul corpului vostru pentru a lupta împotriva efectelor negative cauzate de stres.

Indiferent de alegerea tehnicii de gestionare a stresului, este timpul să vă informați mai bine pentru a vă proteja corpul - și sănătatea imună - de efectele stresului.

*Aceste informații sunt prezentate doar în scopuri educaționale și nu sunt destinate diagnosticării sau prescrierii pentru orice condiție medicală sau psihologică, nici pentru a preveni, trata, atenua sau vindeca astfel de afecțiuni. Informațiile din conținutul acestui articol nu au ca scop înlocuirea unei relații personale cu un medic sau cu un medic specialist calificat. Prin urmare, aceste informații nu sunt oferite ca sfaturi medicale, ci mai degrabă o împărtășire a cunoștințelor și a studiilorlor bazate pe cercetare și experiență. Vă încurajăm să vă luați propriile decizii referitor la sănătatea dv., pe baza parteneriatului cu un profesionist calificat în domeniul sănătății.

Articol tradus, compilat  și adaptat de Viorel Ciurea

Referințe

https://health.clevelandclinic.org/what-happens-when-your-immune-system-gets-stressed-out/

https://www.apa.org/research/action/immune

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4465119/

https://www.webmd.com/cold-and-flu/cold-guide/10-immune-system-busters-boosters#2

https://www.webmd.com/a-to-z-guides/what-is-cortisol#1

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/stress-management/in-depth/stress/art-20046037

Ghid pentru ajutorul sistemului imunitar:

-Igiena fără cusur. Spălați-vă mâinile cu apă și săpun înainte de a mânca. Evitați să atingeți cu mâna murdară, fața, nasul, gura.

-O alimentație cât mai bogată în fructe și legume și cât mai săracă în alimente fierte, prăjite, procesate termic.

-Somn de calitate în fiecare noapte necesar detoxifierii și regenerării celulare, precum și reglării sistemului imunitar.

-Beți apă din plin pentru a spăla corpul pe dinăuntru de toxine și a vă hidrata. Apa este un mijloc de transmitere a nutrienților în corp și de eliminare a toxinelor.

-Folosiți vitamine, minerale, omega 3 și probiotice de calitate pentru a completa ce văl ipsește din nutriția zilnică. Astfel veți fi siguri că îi asigurați corpului suportul necesar pentru o imunitate corespunzătoare..

Produs

Un produs pentru sprijinul imunității creat la standardele înalte ale calității și științei USANA, este PROGLUCAMUNE

Proaspăt lansat în România, este creat efectiv pentru a veni în sprijinul sistemului imunitar, ajutându-l în lupta împotriva agresiunilor externe (viruși, bacterii sau alți patogeni externi).

Ce are în compoziție?

- ZINC  - un microelement, un mineral care are un rolcriticîn buna funcționare a sistemului imunitar


- DROJDIE - BETAGLUCANI extrași din drojdie - dovedit în cadrul studiilor clinice că asigură un sprijin excepțional pentru imunitatea zilnică

BETAGLUCANII sunt zaharuri care se găsesc în pereții celulari ai ciupercilor și a altor materiale vegetale. De asemenea, sunt prezente în ovăz, alte cereale și produse lactate.

Când consumi alimente bogate în beta-glucani, sistemul tău imunitar înflorește. Beta-glucanii sunt imunostimulatori, ceea ce înseamnă că susțin funcția și receptivitatea celulelor imune. Acești micronutrienți susțin activitatea normală a neutrofilelor, care vă ajută să vă mențineți sănătatea.

Răspunsul sistemului imunitar poate fi determinat de molecule precum beta-glucanii. Ei îți antrenează imunitatea înnăscută pentru a reacționa la amenințările reale cu stimuli inofensivi. Acum „treaz” și alert la declanșatorii străini, sistemul tău imunitar este într-o stare accentuată de conștientizare.

- EXTRACT DE CIUPERCI REISHI - folosit de mii de ani în medicamentele tradiționale chinezești

- EXTRACT DE CIUPERCI SHIITAKE - folosit de mii de ani în medicamentele tradiționale chinezești

Toate aceste elemente combinate, ajută corpul să aibă un răspuns imunitar optim.

Pentru detalii și pentru a achiziționa acest produs direct de la USANA, accesați acest link:Cumpără acum ​PROGLUCAMUNE

Pentru informații 

Tel/WhatsApp:: 0722243496

e-mail:revolutieinsanatateata@gmail.com


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.