Brand voice

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Ce se întâmplă cu imunitatea noastră pe măsură ce îmbătrânim?

Ziarul de Vrancea
6 mai 2021 1173 vizualizări

Corpul nostru poate fi asemuit cu o mașină complexă și foarte muncitoare. Această mașinărie biologică funcționează perfect atunci când toate sistemele și mecanismele interne lucrează și colaborează împreună pentru a ne menține corpul sănătos - de la piele și sistemul osos, la sistemul cardiovascular și cel nervos central. Dar, la fel ca orice mașină, în care piesele încep să se uzeze procesul natural de îmbătrânire, așa zisă“rugină”,va începe să afecteze odată cu înaintarea în vârstă, mai multe dintre aceste sisteme.

Sistemul imunitar, este din păcate unul din sistemele din corpul nostru care pe măsură ce acesta( corpul) îmbătrânește, își încetinește funcțiile datorită acestui declin natural. În timp, sistemul imunitar se deteriorează în mod natural printr-un proces numit imunosenescență.

Pentru a înțelege ce se întâmplă cu sănătatea imună pe măsură ce îmbătrânim, citiți în rezumatul următor cum funcționează sistemului nostru imunitar.

Imunitate înăscută versus imunitate adapativă

Sistemul nostru imunitar este alcătuit din celule albe,din sânge, țesuturi și organe care lucrează împreună pentru a apăra corpul împotriva factorilor de stres interni și externi. Răspunsul general al sistemului imunitar este adesea împărțit în două părți: imunitate înnăscută și adaptivă.

Sistemul imunitar înnăscut (sau sistemul imunitar nespecific) este exact ceea ce se moștenește ereditar - cu asta te naști. Imunitatea noastră  înnăscută este moștenită de la părinți și transmisă genetic descendenților noștri. Este alcătuit din bariere imunitare fizice și chimice, cum ar fi reflexul tusei, pielea, membranele mucoase și acidul stomacului.

Sistemul nostru imun înnăscut nu este la fel de puternic ca alte părți ale sistemului general, dar este prima noastră linie de apărare și atacă rapid orice substanță străină, numite antigeni (substanță străină organismului, susceptibilă să declanșeze o reacție imunitară). Orice antigen care reușeste să treacă de aceste mijloace de apărare se confruntă apoi cu barierele imunității noastre adaptive.

Imunitatea noastră adaptivă este caracteristică pentru fiecare dintre noi și evoluează continuu. Pe măsură ce suntem expuși la diferiți antigeni de-a lungul vieții, sistemul nostru imunitar construiește și organizează o apărare împotriva acelor antigeni. Când corpul nostru este bombardat, limfocitele B și T (celulele B și T) sunt eliberate din glanda timusului. Celulele B produc anticorpi, iar celulele T atacă direct antigenii. Împreună, aceste celule albe din sânge lucrează pentru a ne proteja corpul de daune, inclusiv amenințări din partea virușilor și infecțiilor, și ține minte cum trebuie să luptăm cu antigenii la care am mai fost deja expus.

Imunitatea și vârsta

Pe măsură ce îmbătrânim, există câteva lucruri care se întâmplă în corpul nostru pe măsură ce are loc imunosenescența. Timusul nostru - care are dimensiunea cea mai mare pe tot parcursul pubertății - se micșorează, limitând producția de celule T. Numărul de celule T pe care le avem nu scade pe măsură ce îmbătrânim, dar funcția lor scade. Deoarece aceste celule fac parte din echipa însărcinată cu atacarea directă a antigenilor, riscul de îmbolnăvire crește. Își amintesc încă cum să lupte cu ceea ce au văzut în trecut, dar avem nevoie de altele noi pentru a lupta împotriva noilor expuneri - sau chiar tipuri mutante la care corpul nostru s-a adaptat deja, ca o nouă tulpină de gripă.

Nu numai că există mai puține celule noi create, dar sunt și capabile să reacționeze mai lent la noi amenințări. Ca urmare, corpului nostru îi ia mai mult timp pentru a-și construi un plan de atac,pentru a face față amenințărilor odată ce acestea sunt detectate. Acesta este motivul pentru care infecțiile și bolile sunt mai frecvente și mai grave pe măsură ce îmbătrânim decât atunci când eram tâneri.

Dar nu doar imunitatea adaptivă încetinește. În mod similar, sistemul înnăscut este capabil să răspundă  mai lent și să reacționeze la problemele interne și externe de front. Să luăm de exemplu, o tăietură la nivelul suprafeței. Când suntem tineri, celulele albe din sânge sunt rapid dislocate pentru a coagula, crusta și remodela pielea. Dar, pe măsură ce îmbătrânim, acest proces încetinește în mod natural, lăsând loc la inflamații și infecții - doi dintre principalii factori ai unui sistem imunitar slăbit.

Cum ajuți un sistem imunitar care îmbătrânește

Deși un sistem imunitar capabil să reacționeze lent este o parte naturală a îmbătrânirii, nu înseamnă că deteriorarea este inevitabilă. De fapt, în funcție de anumiți factori, corpul nostru poate avea o vârstă biologică mai tânără decât vârsta calendaristică.

În timp ce vârsta noastră cronologică este măsurată prin numărarea anilor de la naștere, vârsta biologică - sau modul în care îmbătrânim - este o măsură a stării generale de sănătate atunci când sunt luați în calcul factori precum stilul de viață, dieta, riscul genetic de a dezvolta afecțiuni legate de vârstă și multe altele. Acesta este motivul pentru care doi oameni născuți în aceeași zi par să îmbătrânească diferit.

Există anumite aspecte pe care nu le putem controla cu privire la modul în care îmbătrânirea ne poate afecta în mod natural sistemul imunitar din cauza factorilor genetici, dar putem adăuga (sau elimina) unele obiceiuri cheie legate de stilul nostru de viață pentru a ne sprijini întregul sistem corporal.

Mănâncă o dietă echilibrată

O dietă plină de fructe și legume proaspete, cereale integrale, grăsimi sănătoase și carne slabă îți poate ajuta sistemul imunitar să funcționeze optim. O varietate de fructe, legume și cereale integrale asigură, de asemenea, fibrele dietetice necesare pentru a susține un tract gastrointestinal sănătos. Acest lucru este deosebit de important în stabilirea unui răspuns imun puternic la factorii de stres externi. Acest lucru se datorează faptului că este afectat în mod direct de agenții patogeni și de orice altceva din alimente. S-a demonstrat că multe dintre alimentele cele mai strâns asociate cu dieta mediteraneană vă ajută să vă mențineți sistemul imunitar stabil.

Dormi cât trebuie

Lipsa unui somn adecvat înseamnă că corpul tău nu produce la fel de multe proteine care vizează infecțiile și inflamațiile, care ajută la întărirea și restabilirea răspunsurilor imune.

Nu evita exercițiile fizice și sportul

A fi activ în mod constant, este una dintre cele mai bune modalități de a îți ajuta sănătatea generală. Se recomandă adulților să efectueze aproximativ 150 de minute combinate de exerciții moderate în fiecare săptămână. Acest lucru este suficient pentru a-ți ajuta fluxul de sânge să se miște eficient prin corp și astfel, pentru a ajuta celulele imune să migreze în tot corpul. În plus forțezi limfa să se miște ajutând astfel la procesarea toxinelor acumulate în corp.

Implementează o bună igienă corporală

Una dintre cele mai simple modalități prin care vă puteți ajuta corpul să lupte împotriva factorilor de stres extern este practicarea unor obiceiuri de igienă adecvate. Spălarea corectă a mâinilor și alte obiceiuri de curățenie vă ajută să limitați expunerea la germeni care vă pot testa imunitatea.

Distrează-te

Stresul necontrolat îți poate afecta greutatea, somnul și bunăstarea generală și poate pune, de asemenea, o presiune suplimentară asupra sistemului imunitar. Dezvoltarea unor tehnici simple de gestionare a stresului te poate ajuta să te îndepărtezi momentan de situațiile stresante și să le resetezi.

Nu fuma

Fumatul ucide anticorpii și antioxidanții din sânge. Îți inflamează plămânii, determinând încetinirea celulelor albe de la alte sarcinile curente.

Alcool în moderație

Consumul excesiv de alcool scade capacitatea celulelor albe din sânge de a ucide antigeni și de a combate infecțiile.

Suplimentați nutrienții din mâncare, cu suplimente de calitate

Nu tot timpul suntem capabili să mâncăm o varietate de alimente care să ne poată da toate materialele de care are nevoie corpul pentru a se organiza și apăra și în acest caz suplimentele ne pot ajuta cu ceea ce lipsește din alimente.

Concluzia este că un sistem imunitar sănătos și un stil de viață general sănătos merg mână în mână. Pregătirea pentru impactul vârstei asupra funcției imune este un efort al întregului corp, iar menținerea acestuia necesită o abordare holistică.

*Aceste informații sunt prezentate doar în scopuri educaționale și nu sunt destinate diagnosticării sau prescrierii pentru orice condiție medicală sau psihologică, nici pentru a preveni, trata, atenua sau vindeca astfel de afecțiuni. Informațiile din conținutul acestui articol nu au ca scop înlocuirea unei relații personale cu un medic sau cu un medic specialist calificat. Prin urmare, aceste informații nu sunt oferite ca sfaturi medicale, ci mai degrabă o împărtășire a cunoștințelor și a studiilorlor bazate pe cercetare și experiență. Vă încurajăm să vă luați propriile decizii referitor la sănătatea dv., pe baza parteneriatului cu un profesionist calificat în domeniul sănătății.

Articol tradus, compilat și adaptat de Viorel Ciurea

Referințe

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2265901/

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3061194/

https://www.endocrineweb.com/endocrinology/overview-thymus

https://www.verywellhealth.com/thymus-gland-overview-4582270

https://www.frontiersin.org/articles/10.3389/fimmu.2019.02247/full

https://jlb.onlinelibrary.wiley.com/doi/pdf/10.1002/jlb.64.6.703

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1074761306002238

https://www.livescience.com/35908-aging-lowers-your-immunity.html

https://health.usnews.com/health-care/patient-advice/articles/2018-03-14/how-aging-affects-your-immune-system

https://www.webmd.com/healthy-aging/guide/seniors-boost-immunity#1

https://health.clevelandclinic.org/5-tips-make-immune-system-stronger-age/

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inflammation

https://askthescientists.com/build-immunity/

https://askthescientists.com/immune-system/

https://medlineplus.gov/ency/article/000821.htm

http://sitn.hms.harvard.edu/flash/2013/issue133a/

https://microbiologyinfo.com/difference-between-innate-and-adaptive-immunity/

https://www.sleepfoundation.org/articles/how-sleep-affects-your-immunity

https://www.health.harvard.edu/healthbeat/six-ways-you-can-help-your-immune-system

https://health.usnews.com/wellness/slideshows/ways-to-boost-your-immune-system

https://www.apa.org/research/action/immune

https://www.apa.org/research/action/immune

https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/12088522/

https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/foods-that-fight-inflammation

Vitamina D este cheia imunității

De la zilele lungi de vară la nopțile scurte de iarnă, viața ta nu încetinește niciodată. Și nici sistemul imunitar nu o va face. Vitamina D te poate ajuta să te mențiiîn formă, astfel încât să poți ține pasul cu viața - indiferent de anotimp.

Vitamina D susține un sistem imunitar sănătos și echilibrat. Funcționează pe tot corpul pentru a păstra funcția imună sănătoasă, inclusiv în unele locuri la care s-ar putea nu te poți gândi atunci când iei în considerare imunitatea, cum ar fi pielea. Rolul cheie pe care îl joacă vitamina D în funcția imunitară este reglarea și diferențierea celulelor sistemului imunitar. Cu alte cuvinte, ajută la crearea de celule imune specializate.

Vitamina D ajută și la controlul răspunsurilor imune prin comunicarea celulară. Receptorii pentru vitamina D se găsesc pe majoritatea tipurilor de celule imune. Atunci când vitamina D se leagă de receptorii celulari, aceasta trimite mesaje pentru a ajuta la susținerea multor răspunsuri naturale diferite care te pot ajuta să rămâi sănătos.

Semne ale deficienței  de  vitamina D

Singura modalitate de a cunoaște cu siguranță nivelul tău de vitamina D este să faci un test al nivelului seric al acestei vitamine în sânge. Dar dacă vă întrebați cum ar puteți simți la un nivel scăzut de vitamina D în sânge, iată câteva semnale ale corpului:

Oboseala fără motiv și stări de depresie

Se pare că atunci când consumi puțină vitamină D, starea ta de spirit este destul de gravă. Acest lucru se datorează faptului că creierul tăunu produce serotonină în cantități suficiente - un hormon care afectează starea de spirit –și care nu este produs suficient în lipsa vitaminei D.

Dureri în oase și la articulații

Persoanele care fără să știe, au un deficit de vitamina D s-ar putea plânge de dureri de spate. Acest lucru ar putea fi legat de oasele slăbite. Cei cu niveluri scăzute de vitamina D pot să nu absoarbă calciul și fosforul în mod eficient, ceea ce, la rândul său, poate afecta masa osoasă.

Crampe musculare, durere sau slăbiciuni; oboseală; și căderea părului au fost, de asemenea, atribuite nivelurilor scăzute de vitamina D. Dacă aveți oricare dintre simptomele de mai sus, discutați cu medicul dumneavoastră și cereți un test pentru a vă verifica nivelul de vitamina D.

Produs

Un produs pentru sprijinul imunității creat la standardele înalte ale calității și științei USANA, este VITAMINA D USANA.

VITAMINA D USANA este concepută pentru a completa alte suplimente USANA, inclusiv CellSentials, MagneCal D și BiOmega. Este o modalitate ușoară de a obține 50 mcg (2.000 UI) de vitamina D3 pe zi. Luarea unei combinații a acestor produse USANA ar trebui să fie suficientă pentru ca majoritatea adulților sănătoși să atingă nivelurile ideale și săobțină adevăratele beneficii pentru sănătate ale unui supliment de vitamina D.

De asemenea, luând zilnic atât CellSentials, cât și suplimentul cu VITAMINA D, veți beneficia de vitamină K2. (Există și vitamina K1 în Vita Antioxidant pentru a sprijini coagularea sângelui pe lângă sănătatea oaselor).

Pentru detalii și pentru a achiziționa acest produs direct de la USANA, accesați acest link:Cumpără acum ​VITAMINA D

Pentru informații 

Tel/WhatsApp:: 0722243496

e-mail:revolutieinsanatateata@gmail.com

Citiți și:ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Stresul și impactul negativ pe care acesta îl are asupra imunității;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: O viață trăită conectat cu prezentul reprezintă o viață sănătoasă!;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: De ce este important să cunoașteți istoria de sănătate a familiei voastre;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Tablete, capsule, injecții – Care este cea mai bună formă de supliment?;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Dieta și sănătatea creierului;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi: Cum se face curățenie în celulele noastre;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, 7 surse ascunse de microbi/bacterii în jurul nostru;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Învață ce tip de corp ai, ce să mănânci și exerciții sunt recomandate;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, un ghid pentru alimentele ce vin în sprijinul sistemului imunitar;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre secretele sistemului imunitar. Eroii neștiuți care ne păzesc sănătatea;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre sistemul imunitar, gardianul sănătății tale!;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre înțelegerea importanței pentru sănătate a probioticelor;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, despre cum putem înlocui 6 alimente greu de digerat;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Haideți să învățăm despre acizii grași esențiali Omega-3 și Omega-6;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, despre cum să avem un păr sănătos;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea. Astăzi, 19 obiceiuri sănătoase pe care să le integrăm în familia noastră;

ZdV te ajută să-ți prețuiești și să-ți menții sănătatea! Astăzi, 38 de lucruri fascinante despre creierul tău


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.