Local

Foto | Dezbatere propusă autorităților de focșăneanul Constatin Petrișor: Trecerile de pietoni și trotuarele din Focșani, când plouă

Ziarul de Vrancea
3 iun 2021 2621 vizualizări

Focșăneanul Constantin Petrisor aduce în discuție publică starea trecerilor de pietoni și a trotuarelor din Focșani atunci când plouă.

Constantin Petrișor este absolvent al facultăților Cibernetică Economică și Electrotehnică și nu este la prima sesizare de acest fel pe subiecte referitoare la probleme de interes public din Focșani sau din județ.

”AVENTURĂ PIETONALĂ prin FOCȘANI!

Când plouă se umplu și unele PARKARI! Cu APĂ în GĂURI!

Suntem în ZONA TEMPERATĂ a Pământului!

Din când în când mai și plouă! Pentru agricultori este o bucurie, iar pentru focșăneni …GHINION!

Pe unii dintre aceștia “îi împinge păcatul” să iasă pe ploaie prin oraș și le place sau nu trebuie să folosească trotuarele, trecerile de pietoni!

Sunt atașate aici o suită de imagini!

Ce am constatat: aproape este o REGULĂ în oraș ca pe fiecare TRECERE de PIETONI să fie și o BALTĂ!

O altă REGULĂ pare să fie aceea că, GURA de SCURGERE să fie FIX pe TRECEREA DE PIETONI!

Iar o trecere de la un trotuar la altul se face adesea ... OBLIGATORIU printr-o BALTĂ!

Credeți că situația este întâlnită doar azi? Este de ani de zile!

Închipuiți-vă ( de fapt reamintiți-vă!) cum arată aceste treceri, trotuare când se topește zăpada și este “zloată” pe ele!

Ce este surprinzător este aceea că multe situații ca cele expuse în imagini sunt pe sosele refăcute, reabilitate!

Asta ce arată?! Că sunt PROIECTE bune, corecte/corectate, adecvate?

Aceste probleme nu s-au văzut până acum? De catre Primarie?

Sau numai unii ca mine au activat “ochiul soacrei”?!

Este de azi situația? Eu (și sunt convins că si majoritatea focsanenilor!) o întâlnesc de ani de zile!

Cumva la evaluarea proiectului, la recepția lucrării și în perioada de garanție nu se face și o lista de observații?

În noile proiecte, reabilitări nu cumva ar trebui să nu se mai reîntâlnească acestea?

Așa ar trebui să funcționeze un mecanism decizional! Cred! Un management cibernetic!

Să corecteze erorile nu să le repete la nesfârșit! Un “déjà vu” permanent ! Ziua cârtiței!

Și-mi permit să avansez câteva idei despre ce ar trebuie făcut!

TRECERILE de PIETONI!

- Cred că un proiect generic la la nivel de oraș ar trebui inițiat.

- RIDICATE câțiva cm în baza unui calcul riguros care să realizeze scurgerea apei de pe ele, accesibilitatea pietonală ușoară inclusiv pt cei cu handicap locomotor!

- Scurgeri laterale (pe lângă bordură) astfel încât să dispară bălțile! Scugeri care să poate fi pasite ușor de pieton, iar cei în cărucioare să poată să treacă!

- De evitat poziționarea trecerilor de pietoni peste gurile de scurgere!

- Marcaj corespunzător (care acum am văzut că este!)!

- Construire “protectivă” pt pieton vs automobil! Marginile trecerii construite de așa manieră încât să oblige șoferul să reducă viteză și implicit pericolul accidentării pietonului pe trecere!

La ȘOSELE (și pe șoselele reabilitate sunt bălți) eu cred că soluția adoptată pe str. Ștefan cel Mare- Școală 9 este bună! Mici șanțuri laterale realizate chiar în momentul turnării asfaltului! Acolo, local realizată o hidroizolație bună și un nivel corect( liniar) care să permită scurgerea apei permanent!

Și poate noile șosele reabilitate vor avea gândite și pistele pt biciclete!

TROTUARELE pot fi făcute și un pic ÎNCLINATE către scurgere, către șosea , de așa manieră încât să nu mai “zacă” bălțile pe ele! Câteva grade sunt suficiente!

Și am constatat că același stil de gândire ( pardon, ne-gândire!) este și la șoselele nou făcute prin sate!

Se ridică șoseaua cu 1 metru ( doar la volum construit sunt și plățile!) iar casele alăturate RĂMÂN pe loc! Adică sub nivelul noii șosele!

Șanțuri nu se fac, sau se fac după 10 ani!

Când plouă, apa nu vrea să treacă peste șosea nici dacă o bați!

Rezultatul este că, casele stau în bălți cu orele,…zilele!

Conseciinta o bănuiți cred! Crăpături, dărâmături, locuințe degradare, pagube!

Profesionalism nene! Și la proiectanți și la cei din Primărie care le avizează proiectele!

E plină țară de specialiști!

Dar cine să țină cont de averea cetățeanului!

STATUL GARANTEAZĂ PROPRIETATEA PRIVATĂ! Scrie în CONSTITUȚIE?

Dar când fix STATUL este la originea degradării averii cetățeanului ce garantare mai este?!

Sigur șoseaua, asfaltul sunt bune! Mai ales la alegeri!

Adăugați și dificultatea accesului în propria curte! În unele cazuri chiar IMPOSIBILITATEA!

În realitate este aici o gândire simplă ( de fapt primitivă!): șoseaua noastră să țină și puțin ne pasă de ce consecințe aduce ea cetățenilor! “Beneficiarilor” șoselei!

Iar PARKARILE arată “și mai bine”! Unele!

Cred că o statistică la zi a stării parcărilor (cu plată) ar fi relevantă!

Imaginile din parcări sunt din spatele BRD și din spatele Sălii Polivalente!

Găurile sunt omniprezente!

Apa le umple și nu le mai poți estima “pescajul” ca și șofer! Risc maxim!

Iar dacă va uitați într-o imagine, apa din lac “dă” să între deja în bloc!

Pe când domnule Primar se va face ceva și pt aceste “parcări amenajate” pt care firma de profil a Primăriei, PARKING SA încasează bani? Mulți! În Focșani statul în baltă se plătește!

O reabilitare simplă, fezabilă prin bugetul local și poate prin Serviciul Dezvoltare al Primăriei!

Stilul asta de a face proiecte “faraonice”, de a aștepta cu anii finanțarea lor, arată pe lângă neputință, nerezolvare și lipsurile decidenților/incapacitatea în materie de generare de soluții tehnice simple și implementarea rapidă a lor!

Și vis a vis de străzile reabilitate dar la care constatăm deficiențe de proiectare, nu ar fi ok ca toate Proiectele Mari, importante, cu impact major să fie expuse în detaliu discuției publice?!

În public s-ar putea să existe totuși și cetățeni cu pregătire specifică și să observe lacunele, greșelile, etc!

Cu respect!”-Constantin  Petrisor

Citiți și:Vrânceanul Constantin Petrișor: Specializări care n-ar trebui să lipsească din oferta educațională a noii Universități de la Focșani;

Foto | Vrancea necoafată, ia priviți-o cum arată: Căminele fostelor Licee Nr. 1 și Nr. 4 din Focșani;

Discuții între primarul Misăilă și focșăneanul care a sesizat starea deplorabilă a căminelor fostelor Licee Nr. 1 și Nr. 4 din Focșani;

Foto | A început MAREA ASFALTARE la Focșani! Pardon, PLOMBARE!;

Foto | Un vrâncean supune dezbaterii publice câteva soluții pentru spinoasa problemă a parcărilor din Focșani;

Foto | Primăria Focșani – Corporația betoanelor și pavelelor?;

Foto | Idee pentru mai marii județului: Integrarea Gării din Odobești într-un circuit turistic județean;

FOTO | Vrânceanul Constantin Petrișor propune decidenților din Focșani 12 proiecte locale finanțabile prin PNRR;

Foto | Focșăneni, vi se construiește o autostradă: A7! O puteți accesa de la Răstoaca sau… de la Garoafa


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.