Jurnalism cetatenesc

Foto | Un vrâncean supune dezbaterii publice câteva soluții pentru spinoasa problemă a parcărilor din Focșani

Ziarul de Vrancea
6 apr 2021 4766 vizualizări

Vrânceanul Constantin Petrișor lansează o dezbatere publică pe subiectul parcărilor din municipiul Focșani și propune câteva soluții de rezolvare a acestei dificile probleme cu care se confruntă mulți deținători de autovehicule, locuitori ai urbei de pe Milcov.

Constantin Petrișor este absolvent al facultăților Cibernetica Economică și Electrotehnică și a mai supus atenției diverse probleme de interes public din județ și din municipiul Focșani.

Iată câteva dintre acestea pe care le-ați putut afla din articole publicate în Ziarul de Vrancea:

Parcările în Focșani! ETERNA problemă a deținătorilor de mașini!

LIPSESC parcările?... În mod clar DA!

Sunt bine GESTIONATE?... În mod sigur NU!

Fac ceva autoritățile locale pentru REZOLVAREA problemei?...Poate, dar sunt foarte DISCREȚI! Aproape invizibili! Doar la alegeri lucrează! Pardon, doar vorbesc despre… !

Muncește cineva la nevoia asta cetățenească? …

Există SOLUȚII? Noi zicem că DA și avansăm câteva idei! Fie și pentru o rezolvare parțială și în etape!

Ar fi necesare, credem noi, câteva HĂRȚI care să arate în oraș nevoia de parcări pe zone, parcările disponibile acolo, diferența dintre necesitățile de parcări și parcările disponibile! Așa s-ar evidenția mai bine nevoile și s-ar căuta rezolvările "țintit".

O harta similară cu harta “de stres termic” din orașe! Doar că aia este valabilă doar vara! La parcări stresul este permanent!

Datele statistice referitoare la mașinile și parcările din Focșani arată cam așa:

  • Cca 10000 parcări amenajate.
  • Cca 50000 mașini înregistrate în oraș.

DEFICITUL este evident și este distribuit în multe zone din oraș. SOLUȚIA nu poate fi și ea decât distribuită!

Enunțăm 3 idei de soluții pe care le avem în vedere pt ameliorarea situației de parcare în oraș.

  1. Amenajarea de noi locuri de parcare.
  2. Un parteneriat privat-public pt ca o parte din parcările private ale firmelor private să fie folosite ca și parcări pentru rezidenți mai ales noaptea!

  3. Reintroducerea în oferta de parcări pt rezidenți a unei părți din parcările cu plata prost utilizate.

1. Noi am identificat câteva locuri unde s-ar putea amenaja parcări și în apropierea lor este evidenta nevoie de ele, fiind zone supra- aglomerate!

Din poze se poate vedea potențialul disponibil și nevoile din apropierea lor!

- Zona Pensiunea Dana- Str Cotești este un teren viran neutilizat de ani de zile, iar undeva la 100 m sunt blocurie de 8 etaje din centru.

- Zona fostei Autogări. Pe sensul giratoriu de acolo, care este foarte larg se pot amenaja parcări pentru rezidenții din blocurile turn aflate vis a vis de Școala 10 (care se sufocă efectiv) și evident și pt blocurile adiacente acestuia! Nu trebuiesc practic decât trase niște dungi cu vopsea și parcarea este gata!

- Zona dintre blocurile de pe str. Longinescu și calea ferată. Spațiu destul de mult și neutilizat de mult timp. S-ar putea autoriza aici și câteva activități auto: vulcanizare, atelier auto. Poate o terasă! Un parteneriat între Consiliul Local și CFR ar fi benefic! Și o supraveghere video. Și amenajare eco!

- Zona Bahne, vis a vis de Piața Bahne. Terenul viran este de ani de zile liber, pasc caii pe el și-i plin de bălți când plouă! Nevoia de parcări din jurul lui este evidență! Amenajarea eco este obligatorie! Și un stabiliment cu activitate auto poate fi inserat în acest spațiu.

Pentru toate aceste zone am asociat poze care să redea situația terenului liber și nevoile apropiate de parcări.

2. Toate supermarketele din oraș au construit spații mari de parcare. Cum au reușit ele și Primăria Focșani nu a putut, ține de diferența de performanță managerială dintre stat și privat!

O parte din aceste parcări sunt măcar pe timpul nopții neutilizate.

Un PARTENERIAT PUBLIC –PRIVAT între respectivul supermarket și Consiliul Local prin care o parte din parcare să fie folosită (măcar pe timpul nopții!) pentru mașinile rezidenților din zona! Într-un sistem “share parking”! Consiliul Local administrează prin serviciul specializat parcarea iar proprietarul primește o REDEVENȚă anuală!

O supraveghere video se impune, integrată în SISTEMUL DE SECURITATE al orașului!

În poze sunt date câteva imagini cu disponibilitățile de parcare din supermarketuri și totodată alte poze care arată nevoile de parcare rezidențiale ale locatarilor din apropierea lor!

3. Sunt câteva locații care sunt “parcări cu ora” unde în timpul zilei nu depășesc în mod sistematic mai mult de jumătate grad de umplere, de utilizare (fără a susține că avem statistici exhaustive!), iar noaptea și în weekend sunt absolut goale. Și evident în apropierea lor rezidenții au mașinile claie peste grămadă! De exemplu parcarea din față Casei de Cultură a Sindicatelor! La fel un număr din aceste parcări demonstrate că statistic sunt neutilizate să treacă în portofoliul parcărilor rezidențiale.

De ce am ajuns în situația ca într-un oraș relativ mic să fie parcarea pentru mulți o problema?

- Poate pentru că blocurile făcute în timpul comunismului au fost dense și nu s-a avut în vedere și nevoia de parcări?!

- Poate pentru că la problema dinainte s-au făcut retrocedari fix printre blocuri și astfel s-a făcut viața imposibilă la sute sau poate mii de oameni în jur? Oare cum îi putem cataloga pe cei care au făcut asta: ca fiind oameni ce au respectat hotărâri judecătorești, ca și idioți corupți sau doar ca si idioți pur și simplu?! Să adăugăm aici și terenurile concesionate pt garaje care blochează spații cât pt 5 mașini!

- Poate pentru că s-au luat din “parcul de parcări rezidențiale” o cantitate mare și s-au trecut la “parcări cu ora”, iar lipsa acută de parcări rezidențiale a devenit și mai acută?!

- Poate că în toți acești ani deși era tot mai acută nevoia de parcări , nu s-au amenajat decât foarte puține parcări?

- Poate și pentru că în unele zone aglomerate sunt instituții care “și-au tras” prioritar parcări luate din puținul rezidentialilor, înghesuindu-i și mai tare pe aceștia! Un sistem “share parking” nu ar merge și pentru ele?! Ca la firme!

Cu respect, Petrisor Constantin


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.