Local

Foto | Idee pentru mai marii județului: Integrarea Gării din Odobești într-un circuit turistic județean

Ziarul de Vrancea
27 ian 2021 3921 vizualizări

Ideea apare într-o postare activată pe contul de facebook al focșăneanului Petrisor Constantin, care a studiat Cibernetica Economică la Cibernetica, Statistica si Informatica Economica și Acționări Electrice (n.r - ingineria) la Electrotehnica Iasi.

„Cale ferată ecologică! Unele țări construiesc căi ferate de mare viteză. Noi le... împădurim!

Imaginile sunt de pe calea ferată Focșani- Odobești - «Linia vinului» cum s-a numit ea! Avea, așa cum îi spune și numele, ca și principală utilitate transportul butoaielor de vin din Podgoria Odobeștilor (ce însuma viile de pe Măgura Odobești, Valea Milcovului și Valea Putnei) în diferite locuri din țară și la export (mai ales prin portul Galați).

Linie aflată acum în «conservare». Sau mai degrabă într-un proces natural de ecologizare, după cum se vede!

Podul de cale ferată este construit pentru această linie peste Canalul Siret- Bărăgan. Și canalul aflat tot în conservare-ecologizare.

Și în poze este și Gara Odobești. Evident, în aceeași simbioză perfectă cu natura. Este și monument istoric și cândva principala atracție a orașului Odobești!

Calea ferată Focșani – Odobești împlinește anul acesta 128 ani de la inaugurare. Avea conexiuni mai departe pe Valea Milcovului și pe Valea Putnei până la Burca/ Vidra. Un mic nod feroviar era atunci Odobeștiul ( numele pare a-i veni din limbile cumanice: odoba=vale!).

Pe această linie a mers cu trenul în 1917 Kaisserul german Wilhelm al 2 lea când și-a inspectat trupele ce pregăteau atacul din Moldova din același an. A vizitat fiecare din cele 2 gări Focșani și Odobești și a mers apoi pe linia ferată îngustă (construită de ei) până la Burca/Vidra. Aici erau concentrate o parte din trupele lui!

Îmi amintesc cu nostalgie când, mic copil fiind, veneam cu trenul de la Bolotești, coboram la Odobești și de aici mergeam la Focșani. Gara se umplea de lume, de animație, de viață. Sau de camioanele tip «Peridoc» care treceau prin Bolotești și duceau bușteni din Munții Vrancei la Odobești, de unde le încărcau apoi în vagoane (și atunci se exportau bușteni!).

Ne-am întâlnit în 2017 colegii de facultate în Bucovina! (noi ne întâlnim anual! Excepție anul trecut!).

Alături de bucuria revederii a fost și plăcerea plimbării cu «mocănița» locală, repusă în funcțiune de un întreprinzător. Gara este în Moldovița. Iar această mocăniță este principala atracție turistică a zonei! «Magnetul» pentru turiști. Interiorul vagoanelor folosite acolo este inspirat din vagoanele folosite pe linia Odobești – Focșani!

Mă gândeam dacă nu și această linie își poate găși un sens într-un plan turistic zonal. Corelat cu trasee de ciclism (moto și velo) pe frumoasa Măgură a Odobeștilor, Valea Milcovului. Poate și niște vizite la Mănăstirile de pe Măgura Odobești (Athosul Romaniei, cum ii spune C C Giurascu!). Nu-s de neglijat nici cramele din zonă. Toate acestea gândite, corelate și dezvoltate într-un plan integrat.

Iar gara Odobești poate fi și-un loc potrivit de un Muzeu al orașului Odobești, chiar al viticulturii vrâncene. Tot este orașul poziționat în loc central pe Drumul Vinului, atât pe calea ferată cât și pe șosea!

Sunt câteva idei! Cu drag.

Text informații + foto:Petrisor Constantin

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.