Local

Foto | Focșăneni, vi se construiește o autostradă: A7! O puteți accesa de la Răstoaca sau… de la Garoafa

Ziarul de Vrancea
6 mar 2021 17375 vizualizări
Actualul traseu il puteti vedea aici: https://monitorizari.hotnews.ro/stiri-infrastructura...
Noi propunem un traseu mult mai SCURT, mult mai IEFTIN și mult mai APROAPE de oraș și localitățile din zonă!

Traseul pe care îl propunem noi în zona Focșaniului este de-a lungul canalului Siret-Bărăgan. Pe fiecare din cele 2 maluri ale acestuia câte o direcție de mers! În esență, traseul A7 ar putea fi paralel cu al Canalului începând de undeva din zona Garoafa (lângă Magistrala 5 CFR și până în zona Gugești).

Ambele obiective strategice, respectiv A7 și Canalul Siret-Bărăgan sunt potențial finanțabile prin PNRR.

PNRR- Planul Național pentru Redresare și Reziliență – 30.44 miliarde euro la nivel de România.

Avantajele soluției noastre:

1. Traseul construibil în zona Focșani mai scurt la un calcul sumar cu cca 15km;

2. Mai ieftină construcția cu cca 15 x 10mil euro/km(în zona adiacentă orașului)= 150milioane euro;

3. Autostrada va fi mult mai aproape de oraș. La câteva sute de metri!

4. Va fi deasemeni și mult mai aproape și mai utilă pt localitățile din nord- vestul Focsaniului (unde-i ponderea populației județului)!

5. Traseul Canalului este deja în proprietatea statului și ca atare costul/km pe restul de construit scade mult și se simplifică și scurtează procedurile prealabile construcției! Implicit și o economie suplimentară față de cele 150 mil euro!

6. Sunt deja construite pasarelele( 5) peste Canal și precum se vede în poze pot fi folosite și ca treceri peste autostrada! Asta față de minim 6 pasarele care trebuiesc făcute de la zero pe traseul actual!

7. Se da un impuls de dezvoltare nord-vestului Focsaniului (cam lăsat de izbeliște!) și localităților apropiate!

8. O magistrală auto pe lângă o magistrală de apă sigur va arata superb!

9. Se poate gândi o construcție sincronizată a celor 2 obiective , A7 și Canalul astfel încât să se ajungă și la un preț de construcție mai mic pt fiecare dintre acestea!

Ce dezavantaje se pot găși acestei soluții?! … Poate doar la podul peste calea ferată care ar trebui lărgit și poate înălțat!

Rezultă o economie a construcției autostrăzii în zona orașului dintr-un calcul sumar de cca 150milioane de euro.

Cu banii aceștia se poate finanța o parte din drumul expres DX6 (Focșani- Brăila- Galați) a cărui finanțare prin PNRR este neclară, nesigură!

Sau se poate finanța un parc industrial în zona noastră! Sau o lărgire a E85 în zona Focșani!

Sau locuințe pentru tineri prin ANL! Sau reabilitarea termică a blocurilor de locuințe! Sau reabilitarea clădirilor de patrimoniu! Și multe altele!

A7 sau E 85? Ce variantă de traseu vor alege șoferii în zona Focșani pe actualul traseu al A7?

Și de aici se vede cum “șmecherii” locali din imobiliare deformează totul: prețuri, străzi, PUZ-uri, PUG-uri iar acum autostrada!

Focșani va fi oare cunoscut mai departe ca orașul cu “cocoașa de la Focșani”? Orașul ocolit de autostradă?

Și bomboana pe colivă este prețul unitar de construcție foarte ridicat din zona adiacentă orașului pe actualul traseu!

Adică un traseu mult mai lung, mai scump și mai departe de oraș! Solutie performantă, nu?!

Nu era cinstit și necesar un sondaj al posibililor utilizatori ai A7?

În una din pozele anexate acestei postări este dat traseul preconizat al viitoarei autostrăzi !

Daca o sa vă uitati atent si o să comparati lungimea E85 din zonă cu lungimea A7 tot in zonă veti vedea ca traseul echivalent pe E85 sau dealungul Canalului este cca jumătate din traseul pe A7, iar șoferii (din zona) vor alege foarte probabil E85 pt deplasare!

Ce preferați stimați șoferi: să ajungeți din punctul A în B cu 90km/h pe E85, sau să ajungeți din A în B pe autostrada A7 cu 130km/h dar pe un traseu dublu ca și lungime?

Un calcul aproximativ arată că pentru focșăneni în zona orașului, distanța de parcurs pe traseul actual al A7 poate fi mai lungă și cu cca 15Km (în funcție și de unde locuiți în oraș) față de distanța parcursă pe traseul propus de noi sau față de E 85!

În imagini sunt poze de la 4 pasarele peste Canal aferente a 4 drumuri care-l intersecteaza: E85, DJ205C(Focșani – Cârligele), DN2M(Focșani-Odobești), DN2D(Focșani-Brașov) și un pod de cale ferată (Focșani-Odobești) peste Canal!

Pasarelele peste șosele sunt identice și au fiecare câte 3 tronsoane, cca 30 m între fiecare 2 piloni adiacenți și cca 5-6 m înălțime pe dedesubt față de nivelul solului! Iar față de fundul canalului înălțimea este undeva la 12m. Excepție podul peste calea ferată care are 2 tronsoane laterale de cca 15m lățime și o înălțime de la sol de cca 4-5m.

Părerea noastră este aceea că pe lângă avantajele expuse mai sus , s-ar scurta totodata și timpul de execuție!

La fiecare din intersecțiile cu cele 4 drumuri se pot face în opinia noastră legăturile cu autostrada(descărcarea) cu 4 “mâneci” laterale și eventual câte un sens giratoriu pe fiecare parte a pasarelei pe drumul secundar . Sau câte 2 mâneci laterale și intrare în autostrada pe sub pasarelă!

Stimați focșăneni, vrânceni, moldoveni și alți potențiali utilizatori ai A7: dați-vă cu părerea înainte de a se “înfige cupa excavatorului” în pământ! După asta nu veți face decât să va dați cu părerea în mașină, înjurându-i pe cei care v-au pus să va plimbați de aiurea pe unde au decis ei!

Câteva întrebări trebuiesc puse:

1. S-a făcut o consultare adevărată, de profunzime și relevantă a potențialilor utilizatori?

2. Ce părere au de ex focsanenii despre faptul că cele 2 puncte de acces la A7 sunt la câțiva km buni distanță de oraș? Ce ruta “alternativă” vor alege?

3. Credeti ca actualul traseu este in interesul dvs? Simplifica sau complica traficul?

4. . Ce părere au vrancenii din localitățile din vestul orașului de distanța necesară pt a accesa A7? Vor trebui obligatoriu sa treaca prin oras?

5. Oare va scade sau va crește poluarea chimică în zona din cauza “unduirii” si lungirii autostrăzii?

6. Scade sau creste costul deplasarii?

7. Sunt suficient de convingătoare și credibile explicațiile date de autoritățile locale prin care au “împins” traseul A7 mult departe de oraș?

Cu respect.

Articol + fotografii:Împreună Pentru Moldova - Vrancea


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.