Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: 7 din 10 angajați nu știu care ar trebui să fie salariul lor în funcție de experiența

Ziarul de Vrancea
20 mar 2023 487 vizualizări

De asemenea, 2 din 3 angajați nu sunt mulțumiți de salariul actual

Nouă din 10 angajați spun că își doresc de la angajator, în primul rând, un salariu corect și raportat la piața muncii, însă doar 30% știu cât pot cere la un interviu, arată un sondaj recent BestJobs. Potrivit acestuia, aproape 2 din 3 angajați nu sunt mulțumiți de salariul actual și chiar mai mulți (71%) au de gând să negocieze cu angajatorul în viitorul apropiat pentru a obține un salariu mai mare. ”Discuțiile despre salarii sunt în general tabu, însă în ultimii doi ani, dorința României de a se alinia la tendințele europene privind transparentizarea salariilor a dus către conversații mai deschise, astfel încât angajații să fie conștienți de valoarea lor din punct de vedere profesional. În acest sens, 9 din 10 angajați spun că își doresc de la angajator, în primul rând, un salariu corect și raportat la piața muncii, însă doar 30% știu cât pot cere la un interviu”, arată un sondaj recent BestJobs. În plus, aproape 2 din 3 angajați nu sunt mulțumiți de salariul actual și chiar mai mulți (71%) au de gând să negocieze cu angajatorul în viitorul apropiat pentru a obține un salariu mai mare. Pentru a avea un reper în negociere, cei mai mulți angajați (59%) își iau informații despre salariul potrivit de la prieteni sau cunoștințe care lucrează în aceeași industrie sau ocupă rol similar, din statisticile oferite de surse oficiale sau platforme de recrutare (40%), iar 37% consultă instrumentele online de comparare a salariilor. Într-o negociere, jumătate dintre angajați declară că argumentează nevoia pentru un salariu mai mare prin rezultatele bune pe care le-au avut la job, în timp ce aproape 16% menționează volumul de muncă mai mare decât al colegilor și tot atâția sprijinul acordat colegilor pentru a-și rezolva sarcinile de la job. Mai mult, criteriile pe care le iau în calcul pentru a-și justifica nevoia de creștere salarială sunt experiența (63%), evoluția în cadrul jobului (53%), setul de competențe (47%), vechimea (aproape 38%), salariul primit de alți profesioniști din aceeași industrie sau cu același rol (aproximativ 19%) și costul vieții (peste 12%). Un reper de încredere care poziționează corect experiența profesională a unui candidat pe piața muncii este necesar și celor care își caută un job nou, mai ales că 70% dintre aceștia au menționat că nu știu la ce salariu să se aștepte. În acest sens, cunoașterea salariilor din piață ar da angajaților curajul să își schimbe jobul și să obțină un venit mai mare (31%), le-ar oferi un argument în negocierea cu actualul angajator (22%) și i-ar ajuta să se orienteze către un domeniu cu salarii mai bune și mai multă stabilitate. Aproape 20% spun că ar ajuta întreaga piață a muncii, să nu mai fie diferențe de salarizare între angajații cu roluri similare, mai arată sondajul realizat de platforma de recrutare BestJobs. Dintre cei care au negociat salariul la o ofertă inițială de muncă, 26% au obținut o mărire de 10%, 26% au obținut mai mult de 20%, iar 15% au obținut o majorare de 20% a ofertei salariale inițiale. În acest context, BestJobs lansează CV Worth / Valoare CV, un instrument online de evaluare a salariilor ce oferă informații actualizate despre media ofertelor salariale din piață. Prin acesta, BestJobs va susține angajații și candidații în negocierea salariilor și îi va ajuta să afle cât ar trebui să câștige pe baza experienței, poziției și competențelor avute, dar și în funcție de orașul în care lucrează. În plus, instrumentul oferă o analiză amplă a pieței din care face parte orice candidat, menționând și principalele beneficii oferite pentru rolul respectiv, astfel încât imaginea să fie completă. „Prin instrumentul denumit sugestiv CV Worth / Valoare CV, BestJobs răspunde unei nevoi a candidaților, de a avea un argument solid în negociere, în primul rând, dar și de a decide privind traseul lor profesional în funcție de aceste informații. Totodată, un astfel de instrument este util pieței muncii, în general, deoarece elimină diferențele de salarizare între angajații cu roluri similare și sprijină cât mai mult demersurile de transparentizare, dar și perspectivele de creștere individuale, cu scopul de a descoperi mai ușor oportunitățile de joburi potrivite în funcție de domeniu și profil”, spune Ana Vișian, marketing manager BestJobs. 

Tun de 16 milioane de euro dat de o grupare de zeci de firme

u majoritatea firmelor implicate în rețea sunt de tip “fantomăs”

Un număr de 78 de firme din alte state membre ale Uniunii Europene, interpuse în achiziții intracomunitare de autoturisme rulate, în valoare de 80 milioane de euro, care au prejudiciat bugetul de stat cu aproximativ 16 milioane de euro, au fost identificate în România în perioada 2022 - 2023, potrivit Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF). "În contextul intensificării verificărilor comerțului cu autoturisme de lux rulate, pentru prevenirea și împiedicarea fraudării bugetului de stat, în perioada 2022- 2023, în România, au fost identificate 78 de firme din alte state membre UE interpuse în achiziții intracomunitare de autoturisme rulate (în valoare de 80 milioane de euro), care au prejudiciat bugetul de stat cu aproximativ 16 milioane de euro. ANAF recomandă analizarea cu atenție a acestor achiziții, având în vedere că tranzacțiile utilizează firme interpuse din Bulgaria și Slovacia pentru refacturarea autoturismelor, 95% dintre ele fiind de tip "fantomă". Astfel, se previne pierderea sumelor plătite la achiziționarea de autoturisme de lux rulate provenite din Germania și Franța, prin intermediul platformelor de vânzare online", avertizează ANAF. În context, inspectorii Direcției Generale Antifraudă Fiscală (DGAF) din cadrul ANAF monitorizează intensiv achizițiile intracomunitare de autoturisme de lux rulate. În data de 16 martie, aceștia au verificat 37 de autovehicule cu numere temporare din alte state și 67 de platforme și trailere de transport autoturisme rulate, în punctele de trecere a frontierei din Nădlac, Vărșand, Turnu și Cenad. Astfel, au fost identificate și indisponibilizate 78 autoturisme de lux rulate, care aparent tranzitau România către Bulgaria, sau erau refacturate de firme interpuse de tip "fantomă" din Slovacia, Italia sau Ungaria. "Pentru prevenirea riscului fiscal al descărcării și valorificării acestora s-au verificat atât furnizorii și beneficiarii reali, cât și traseul transportului, iar transportatorii au fost înștiințați că trebuie să descarce în România doar în prezența inspectorilor antifraudă fiscală. Datele din analiza de risc fiscal referitoare la firmele implicate în fraudarea TVA provin din schimbul de date ANAF-RAR și Eurofisc, din platformele de anunțuri online și din petiții sau sesizări", precizează ANAF. 

ACEA: Piața auto din România a avut cea mai mare creștere din Europa

Vânzările de autoturisme în Europa au crescut și în luna februarie, pentru a șaptea lună la rând, iar piața auto din România a avut cel mai mare ritm de creștere procentuală din Europa, arată datele publicate marți de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Această asociație, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 802.763 autoturisme au fost înmatriculate în luna februarie 2023 în Uniunea Europeană, Marea Britanie și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția), în creștere cu 11,5% comparativ cu luna februarie 2022. Piața auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 12,2% în ritm anual până la 902.775 de autoturisme. În România, înmatriculările de autoturisme au crescut cu 44,5% în ritm anual în luna februarie, până la 12.449 de unități. În rândul principalilor constructori auto generaliști, o creștere semnificativă de 28,8% a înmatriculărilor fost înregistrată de grupul Renault, care a înmatriculat 91.352 de autoturisme. Performanțele grupului Renault se datorează în special mărcii Dacia, în cazul căreia înmatriculările au crescut cu 53,6% în ritm anual până la 44.760 unități. Marca Dacia a ajuns la o cotă de 5% pe piața din Europa, față de 3,6% în luna februarie a anului trecut. 

Chirițoiu: Legislația pe RCA are probleme

Autoritatea de concurență nu are expertiză pe zona de reglementare în domeniul asigurărilor, însă legislația pe RCA are probleme pe care le știm de ani de zile, iar unele dintre modificările aduse în Parlament au fost nefericite și au condus la efecte nocive pe piață, a declarat, marți, la conferința PRIA Competition, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței. "Reglementatorul (Autoritatea pentru Supraveghere Financiară, n.r.) ne-a spus acum un an și ceva că sunt probleme la City Insurance. Acum ne spune că nici Euroins nu e suficient de bine capitalizată pentru riscurile pe care și le asumă. Este o problemă de reglementare, o zonă în care noi n-avem expertiză. Nici eu, nici colegii mei din Consiliu nu putem să spunem cât capital ar fi trebuit să aibă City pentru riscurile pe care și le-a asumat sau cât capital ar trebui sau ar fi trebuit să aibă Euroins pentru riscurile pe care și le asumă. Nu putem din acest punct de vedere decât să acceptăm decizia reglementatorului. Ei au analizat, au constatat că Euroins n-are suficient capital, că nu respectă toate regulile și i-au retras autorizația de funcționare. Repet, e un subiect strict de reglementare, asupra cărora noi nu avem niciun fel de influență și n-avem expertiză. Legislația de RCA are probleme pe care le știm de ani de zile, nu sunt niciun fel de mister. Unele vin din modificări introduse în Parlament. Ultima dată când a fost discutată legea asigurărilor, a fost o Ordonanță de Guvern în 2016, cred, la care noi am contribuit. Ea a suferit niște modificări în Parlament, iar unele dintre acestea au fost nefericite și au condus la efecte nocive pe piață", a explicat Chirițoiu. Potrivit șefului autorității de concurență, e nevoie de voință pentru a corecta erorile din legislația pe RCA, existente la acest moment.

 "Ca să-l parafrazez pe fostul președinte al Comisiei Europene, Juncker, care a zis la un moment dat, în criza economică, că dacă tot știm ce avem de făcut, nu știm cum să fim aleși, să fim realeși după ce vom face ceea ce trebuie făcut. Asta spun și eu cu RCA-ul: știm ce-i de făcut, știm care sunt hibele în lege, trebuie doar să avem curajul să corectăm aceste hibe din lege. Nu e un mister ce schimbări trebuie făcute, trebuie doar să avem curajul să corectăm aceste erori. Consiliul a făcut propuneri pe zona asta. Undeva, crizele ajută să concentreze atenția. Deci, eu sper că nu această nouă criză nefericită, cum e pentru consumatori, pentru șoferi, nu va fi irosită și o vom folosi ca să corectăm, repet, lucrurile care știm că sunt greșite în cadrul nostru de reglementare", a spus Bogdan Chirițoiu.

Ferrari, victima unui atac cibernetic vizând date ale clienților

Producătorul de mașini de lux Ferrari anunță marți că a fost ținta unui atac cibernetic care a vizat date confidențiale ale anumitor clienți în întreaga lume și a primit o cerere de răscumpărare, relatează AFP. Ferrari a ”primitt recent o cerere de răscumpărare a anumitor coordonate ale clienților săi”, a anunțat luni seara într-un comunicat producătorul. Hackerii ”au avut acces la anumite date referitoare la clienții noștri, precum nume, adrese de e-mail și numere de telefon, dar nu la date bancare”, precizează marți un purtător de cuvânt al Ferrari. ”Din câte știm noi, pentru moment nu s-a divulgat nimic pe Internet. Urmărim situația foarte îndeaproape”, a anunțat el. ”Din principiu, Ferrari nu va accepta” să plătească o răscumpărare, ”pentru că plata unor astfel de cereri va finanța activități infracționale și le va permite actorilor amenințării să-și perpetueze atacurile”, subliniază constructorul. Acest atac cibernetic ”nu are niciun impact asupra operațiunilor întreprinderii noastre”, dă asigurări Ferrari. Imediat după primirea cererii de răscumpărare, ”am lansat o anchetă, în cooperare cu o societate de securitate cibernetică internațională de prim-plan” și ”am informat autoritățile competente”, anunță constructorul. CEO-ul Benedetto Vigna le-a trimis clienților prestigioase mărci o scisoare în care-i informează despre incident. Producătorul a livrat 13.221 de bolizi în întreaga lume anul trecut, în creștere cu 18,5%.

Exporturile de țiței din SUA către Europa au atins un record

Exporturile de țiței din SUA către Europa au atins în martie un record de 2,1 milioane de barili pe zi, în medie, stimulate de reduceri mari la nivelul de referință global și de cererea mai slabă de petrol din partea rafinăriilor din SUA, transmite Reuters. Exporturile record către Europa și China din această lună reflectă creșterea comerțului cu țiței al Statelor Unite și faptul că americanii își consolidează rolul de furnizori ai Europei după invazia Rusiei în Ucraina. Înghețul de sărbători a anulat operațiunile la o duzină de rafinării din SUA, crescând numărul întreținerilor programate ale fabricilor și reducând cererea de țiței, ceea ce a mărit discountul la țițeiul american față de petrolul Brent, de referință. Încetinirea activităților de rafinare a afectat prețurile petrolului West Texas Intermediate din SUA, în timp ce petrolul Brent a fost susținut de disponibilitatea în scădere a petrolului rusesc, precum și de complicațiile cu fluxurile exploatării Johan Sverdrup din Norvegia, a declarat analistul Kpler Matt Smith.

Amazon va concedia încă 9.000 de angajați

Amazon va concedia încă 9.000 de angajați în săptămânile următoare, a spus CEO-ul Andy Jassy într-o notă adresată angajaților luni, măsura adăugându-se disponibilizărilor anunțate anterior, care au început în noiembrie și s-au extins până în ianuarie, transmite CNBC. Runda precedentă de concedieri a totalizat peste 18.000 de angajați și a afectat în principal angajații din grupurile sale de retail, dispozitive, recrutare și resurse umane. Amazon a luat decizia de a concedia mai mulți angajați deoarece urmărește să eficientizeze costurile. A luat în considerare economia, precum și ”incertitudinea care există în viitorul apropiat”, a spus Jassy. Compania tocmai a încheiat cea de-a doua fază a procesului său anual de bugetare, denumită intern ”OP2”. ”Principiul primordial al planificării noastre anuale din acest an a fost să fim mai supli, făcând acest lucru într-un mod care să ne permită să investim în continuare puternic în experiențele cheie pe termen lung ale clienților, despre care credem că pot îmbunătăți semnificativ viața clienților și Amazon în ansamblu. ” a spus Jassy.

Prețurile petrolului sunt în creștere

Prețurile petrolului au crescut luni, în tranzacții volatile, după ce în timpul tranzacțiilor au coborât la cel mai redus nivel din ultimele 15 luni, deoarece piața se temea că riscurile din sectorul bancar global ar putea declanșa o recesiune care ar afecta cererea de combustibil, transmite Reuters. Contractele futures pentru țițeiul Brent pentru luna mai au crescut cu 3 cenți, până la 73,00 dolari pe baril. Contractele futures pentru țițeiul american West Texas Intermediate pentru aprilie au scăzut cu 4 cenți, la 66,70 dolari pe baril, în ajunul expirării contractului. Contractele futures WTI pentru luna mai, tranzacționate mai activ, au crescut cu 6 cenți, la 66,99 dolari pe baril. Prețurile petrolului și-au revenit pe măsură ce Wall Street a înregistrat câștiguri. Anterior, contractele Brent și WTI au scăzut cu aproximativ 3 dolari pe baril, până la cel mai mic nivel din decembrie 2021, WTI scăzând sub 65 dolari pe baril la un moment dat. Săptămâna trecută, ambele valori de referință au coborât cu peste 10%, pe măsură ce criza bancară s-a adâncit.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.