Local

Cum a fost mutată în urmă cu 14 ani autogara veche din Focșani

Ziarul de Vrancea
28 apr 2024 12890 vizualizări

Aflați cum a fost mutată în urmă cu 14 ani autogara veche din Focșani recitind  mai jos articolul publicat la acea vreme în Ziarul de Vrancea

 

Autogara mutată impune noi trasee prin Focșani de la 1 mai - articol publicat în Ziarul de Vrancea pe 15 aprilie 2010

0 aprilie( n.r. 2010) este ultima zi a Autogării în Piață Victoriei. Noua autogară a Focșaniului care se va mută pe str. Mărășești va avea 27 de peroane și va cuprinde 3.000 mp de parcări, garaje, spații comerciale și săli de așteptare. Municipalitatea impune transportatorilor rute care să ocolească zona centrală a Focșanilor, care ar putea deveni alee pietonală. Pe terenul vechii autogări se va construi un supermarket​

Actuala autogară din Focșani se va muta definitiv de la 1 mai (n.r. 2010). Începînd cu această dată, autogara din Piață Victoriei își va închide porțile, activitatea de transport fiind preluată de noua autogară de pe B-dul Mărășești, la nr. 72, în curtea SC Transport Public Local SĂ Focșani, lângă cimitirul nordic din Obor. Pregătirile de mutare sunt în toi, în prezent lucrându-se la amenajarea peroanelor și fiind deja pregătite două săli de așteptare, casieria, dispeceratul și două grupuri sanitare. Schimbarea locației impune și rute noi prin Focșani, autoritățile dorind ca microbuzele să ocolească zona centrală a orașului, care ar putea fi transformată în alee pietonală după terminarea lucrărilor la Piața Unirii. În clădirea veche a autogării, nod de circulație pentru microbuzele și autobuzele care te duceau spre toate localitățile Vrancei, dar și în exterior, se va amenaja un nou supermarket, din rețeaua Lidl.

În această perioadă au avut loc la Primăria Focșani o serie de întâlniri între reprezentanții municipalității, ai Poliției și cei ai transportatorilor care străbat județul sau au curse în afară lui, pentru stabilirea noilor trasee impuse de mutarea autogării pe B-dul. Mărășești. Viceprimarul Vasile Dobre ne-a declarat că la ședința ordinară a acestei luni, care va avea loc pe 27 aprilie ( n.r. 2010) se vor adopta și aceste noi direcții pe care vor merge microbuzele cu călători.

Intenția municipalității este aceea de a evita îngreunarea traficului în zona centrală, pe porțiunea de bulevard din Piață Unirii, aici urmând a se implementa o arteră pietonală după finalizarea reamenajării perimetrului istoric. „Cei care vin de la București vor intră de la Comcereal pe 1 Decembrie, urmând a parcurge B-dul Brăilei și vor veni până la intersecția de pe Pastia. Undeva între cele două parcuri din zonă vom stabili o stație pentru călători, pentru ca apoi traseul microbuzelor să vină pe Cuza Vodă. De aici, unii vor veni spre Republicii și Independenței, iar alții spre Spital și de acolo, pe B-dul Mărășești, la noua autogară. Pentru cei care vin din nord, de la Câmpineanca, Vidra sau Tulnici, se va intra pe Independenței până la Ceas (n.r.  „Ceasul rău” și apoi spre Gară și de acolo la autogară", ne-a declarat Vasile Dobre. Din noua autogară, spre oraș va circulă midibuzul nr. 4, o dată la 10 minute. Conducerea Autogării Focșani atrage atenția celor care merg pe diferite trasee să se informeze din timp asupra noilor schimbări de rute, informații suplimentare putîndu-se obține la numărul de telefon 0237/614.661. De asemenea, călătorii care își vor procura abonamente de la casele de bilete până la dată de 30 aprilie (n.r. 2010), acestea vor fi valabile și în luna mai (n.r. 2010).


Autogara nouă va avea 27 de peroane


Ieri (n.r. 14 aprilie 2010), în curtea SC Transport Public Local SĂ Focșani se lucra de zor la amenajarea spațiului în care va funcționa noua Autogară Focșani. Potrivit directorului SC Transport Public SĂ Focșani, inginerul Ion Diaconu, noua autogară va avea tot 27 de peroane ca și autogara existentă. „Anul acesta nu schimbăm nimic. Vor fi tot 27 de peroane ca și la autogara veche. Le vom face un acoperiș ușor de policarbonat. Pînă la 1 mai (n.r. 2010) va fi asigurat totul, dar vom mai avea de lucru, de amenajat. Din păcate am aflat cam târziu, în ianuarie, că vom prelua întreagă activitate a autogării. Lucrările de amenajare le-am început cu forțe proprii, efectiv, abia din 15 martie, când ne-a permis vremea. Totul este în regie proprie și putem spune că am făcut economie și la manoperă și la materiale", a spus Ion Diaconu. Peroanele și locurile de parcare ale autobuzelor vor fi amenajate pe o suprafață de aproximativ 3.000 de mp. În prezent sunt pregătite două săli de așteptare, casieria, dispeceratul și două grupuri sanitare.

Accesul în Autogară se va face direct din B-dul. Mărășești. Până pe 15 mai (n.r. 2010) nu vor fi spații comerciale, pentru că nu s-au delimitat încă terenurile. În plus, conducerea TPL SA Focșani susține că mai sunt câteva clădiri și o stație de carburanți din curtea societății care urmează să fie dezafectate pentru a face loc viitoarelor spații comerciale, chioșcuri și tonete. Noua autogară va prelua multe din materialele din vechea autogară, cum ar fi afișajul, sonorizarea, dar și pe cei patru angajați, casieri și dispeceri. Pentru fiecare plecare se va plăti o taxă de peron, care, potrivit conducerii Transport Public, este mai mică decât cea percepută în prezent de patronii Autogării. Surse oficiale precizează însă că taxa de peron practicată până acum la Autogară ajungea și la 10 euro. Aceasta însemnă că se taxa cu această sumă ori de câte ori microbuzul unei firme „trăgea" la peron. Și pentru parcare pe timp de noapte se va plăti o taxă, însă oficialii cred că nu vor fi multe mașini care să fie găzduite peste noapte. Autogara-Nord Focșani are licență ARR, iar investiția se ridică la 60.000 de lei, în condițiile în care există deja o clădire cu intrare spre B-dul Mărășești, spații suficiente și peroane.


30 aprilie 2010, ultima zi a transportatorilor în Piață Victoriei din Focșani


În urmă cu un an, Transportul Public Local a primit avizul pentru a funcționa și ca autogară, însă la acea dată proiectul era doar pentru un terminal de capacitate mică. Tot la acea vreme, oficialii firmei care deține Autogară Focșani anunțaseră și ei că stația terminus a curselor intra și interjudețene se va mută în zona Gării Focșani. Societatea Trans Company SA, deținătoarea licenței de autogară, a inițiat chiar un proiect de mutare a locației din Piața Victoriei nr. 1 în stradă Bicaz nr. 26, la sediul fostei societăți ITA pentru a lasă locul liber dezvoltării magazinului de tip discounter Lidl, deținut de grupul german Lidl&Schwarz. Aceasta însemna că orașul Focșani ar fi urmat să dețină două autogări. Ulterior, proprietarii au înștiințat Primăria Focșani că nu mai pot realiza o astfel de investiție din cauza crizei economice. Ar fi fost vorba de 300-400.000 de euro pentu amenajarea unei alte autogări. Și în plus a mai cântarit și faptul că orașul Focșani este prea mic pentru două autogări construite aproape una lângă cealaltă. Așa că 30 aprilie 2010 va fi ultima zi de funcționare a autogării din Piață Victoriei Focșani. Noul supermarket Lidl care va fi construit în Piața Victoriei din Focșani va avea toate accesele rutiere și fronturile construite adiacente pe o suprafață de 8.695 mp. (Iulia CREȚU, Doina GANEA)

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.