Seri pozitive la Focşani sau despre cum meseria de părinte se poate învăţa
Că poţi să înveţi cum să devii un părinte mai bun pentru copilul tău nu mai e demult o noutate. Prima întâlnire din această toamnă a “Serilor Poitive” şi-a propus să dezvolte un subiect aflat pe buzele majorităţii părinţilor în prag de nou an şcolar: “Părinţi şi Copii – Emoţii la început de an şcolar”.
Cei prezenţi au descoperit care sunt emoţiile ce ne guvernează la fiecare început de an şcolar: bucuria unui nou început, veselia şi încântarea revederii după vacanţă, teama sau frica de necunoscut şi că se termină distracţia şi voia bună, confuzia unei lumi noi cu responsabilităţi noi sau vinovăţia pe care o resimt părinţii în aceste momente. S-au dezbătut pe îndetele cele mai mari temeri ale copiilor (anxietatea de separare şi lipsa autonomiei), dar şi ale părinţilor (frica de Sistem, frica de omul pe mâna căruia va ajunge copilul, frica de colegii copilului, care poate nu vor înţelege sufletul curat şi sensibil al copilului lor, etc), şi am aflat care sunt cele mai frecvente “probleme” care pot apărea, ce e bine să ştim, în calitate de părinţi, în situaţiile în care acestea apar şi se manifestă. Am descoperit împreună şi care ar fi paşii pe care e bine să îi urmăm atunci când ne pregătim de grădiniţă sau de şcoală, cam cât durează şi cum se face acomodarea, cum să ne despărţim de copii atunci când ajungem la grădiniţă, respectiv şcoală şi cum ar fi potrivit să încheiem ziua. Şi pentru că poate cel mai bine se învaţă din experienţa celorlalţi, dar şi pentru că împărtăşirea experienţelor poate înlătura temerile că suntem singurii care se confruntă cu aceste probleme, cei prezenţi au dat glas problemelor cu care s-au confruntat de-a lungul timpului când a venit vorba de începutul de an şcolar, dar şli soluţiile pe care le-a găsit fiecare. Pentru că “serile pozitive” sunt un primul rând un prilej de dialog între cei prezenţi şi nu o simplă expunere a celui chemat să vorbească. Concluzia finală a fost aceea că pentru o bună integrare în colectivitate e bine să se creeze o echipă între părinte şi cadrul didactic fiindcă părintele își cunoaște cel mai bine copilul, dar cadrul didactic cunoaşte copilul în colectivitate și modul în care se comportă acolo.Prin urmare, ar fi de preferat ca:
- Părinții sa ia parte la ședintele cu părinții și la ședințele în particular (1:1 sau 2:2)
- Parteneriatul dintre părinți și profesori sa fie în avantajul copilului;
- Parintii sa indrăzneasca să întrebe, să propuna și să comenteze dacă este nevoie;
- Dacă educatorii au unele îngrijorări cu privire la copil, e posibil ca mesajul lor să fie deranjant, dar împreună să se gaseasca rezolvare;
- Vorbim deschis și sa îndrăznim să zicem dacă copilului îi este frică de cadrul didactic.
Marţi, 26 septembrie, de la ora 18.00, o nouă întâlnire în cadrul “Serilor pozitive”. Anka Idriceanu vă va iniţia în tainele uleiurilor esenţiale terapeutice. Aţi auzit poate şi v-aţi întrebat ce sunt uleiurile esențiale terapeutice, ce proprietăţi au și ce fac ele, o dată ajunse în contact sau în preajma organismului nostru și al copiilor noștri. Răspunsuri la toate întrebările pe această temă le puteţi primit la „Seara pozitivă” dedicată în exclusivitate lor. (Dana LEPĂDATU)