Jurnalism cetatenesc

Este dreptul nostru sa fim protejati, atit timp cit platim

Ramona Nicolae
18 iul 2008 590 vizualizări
vrincenii reclama la OPC mai mult produsele electrocasnice si prestarile de servicii, inclusiv utilitatile publice

Cumparam in fiecare zi cite ceva. Fie un produs alimentar, fie unul electrocasnic, fie un serviciu. Se intimpla ca unii dintre noi sa nu fie prea norocosi, astfel ca produsul respectiv este alterat sau se strica foarte repede. De la inceputul acestui an, Oficiul Judetean pentru Protectia Consumatorilor (OJPC) a inregistrat 428 de reclamatii de la consumatori. Acestia au reclamat in principal produsele nealimentare, surprinzator poate, dar si prestarile de servicii, inclusiv utilitatile publice. Sesizarile consumatorilor nemultumiti din Vrancea pot fi facute la numarul 217.000. Citi dintre interlocutorii nostri au reclamat la OJPC un produs cumparat care nu a fost bun puteti afla din rindurile urmatoare:


Toader Fotache, 68 ani, pensionar, Focsani


"Eu am lucrat la OPC, dar sint pensionat de zece ani, asa ca nu am reclamat nimic niciodata. Am fost angajat la serviciul Metrologie si nu aveam tangenta cu reclamatiile. Parerea mea este ca atunci cind lucram eu nu erau atitea obiecte sau produse cu probleme, iar din acest motiv nu erau multe reclamatii ale oamenilor. Nemultumiri ale noastre sint in permanenta, dar nu stiu citi ne adresam OPC-ului. Sotia mea a avut probleme cu un aparat electrocasnic, dar a rezolvat problema direct la magazinul de unde l-a cumparat. Astfel ca nu a fost nevoie sa mai reclame la OPC. Oricum, problema s-a rezolvat cu multe discutii. In zilele de astazi nu prea mai am incredere in produsele comercializate la noi."


Ioana Cherciu, 34 ani, profesor, Focsani


"Am avut in general probleme cu produsele alimentare cumparate, in special cu laptele. Cind nu au fost bune, am mers direct la magazinul de unde le-am cumparat si le-am inapoiat. Am rezolvat astfel problema si nu a mai fost nevoie sa reclam la OPC. Cumpar aproape in fiecare zi de la acelasi magazin si de citeva ori nu mi-au dat produse proaspete, dimpotriva. Le-am dus inapoi si le-am cerut explicatii. Daca refuzau sa-mi primeasca produsele de care nu am fost multumita, as fi reclamat la OPC. Eu cred ca trebuie sa mergem la aceasta institutie atunci cind avem probleme cu produsul cumparat, deoarece este dreptul nostru sa fim protejati, atita timp cit dam bani pe ceva. Neavind tangente cu OPC-ul, nu stiu cit de bine isi fac treaba. Inspectorii trebuie sa ia masuri, deoarece agentii economici sa fie interesati sa faca pe placul clientului."


Alexandru Militaru, 65 ani, pensionar, Focsani


"Nu prea am avut probleme cu produsele cumparate, doar uneori cu cele alimentare, in special cu piinea. Acest produs este cu cele mai multe probleme, apoi laptele, mai ales vara. Nu am reclamat niciodata la OPC, asa ca, daca eu l-am cumparat, eu l-am si aruncat. Daca lumea merge la OPC si reclama anumite produse cu probleme, ei trebuie sa ia masuri pentru a rezolva reclamatiile."


Dana G., 35 ani, cadru didactic, Focsani


"Nu mi s-a intimplat sa cumpar vreun produs alimentar sau electrocasnic si sa fie cu probleme, asa ca nu am sesizat niciodata OPC-ul. Toate aparatele elctrocasnice pe care le-am cumparat in timp au fost bune, nu au avut nici o problema de functionare. Daca mi s-ar fi intimplat, as fi mers cu siguranta la aceasta institutie, care trebuie sa protejeze consumatorul sau clientul. Cred ca angajatii de acolo isi fac treaba asa cum trebuie, deoarece acesta este rolul lor si cineva ia masuri atunci cind noi facem o reclamatie."


Ciprian Banu, 25 ani, absolvent Facultatea de Teologie, Focsani


"In ultimul timp nu am avut probleme cu produsele pe care le-am cumparat, dar mai demult da. Nu am ajuns sa reclam, deoarece nu este o obisnuinta la noi, dar nici nu se facea inainte cunoscut numarul de telefon la care putem apela aceasta institutie. Nici acum nu stiu unde ar trebui sa merg la OPC, dar daca acum as cumpara ceva care nu este bun, as face tot posibilul sa aflu unde au sediul sau numarul lor de telefon. Daca nu am avut pina acum nici o reclamatie depusa la ei, nu stiu cum isi fac treaba."


Alexandru Racovita, 64 ani, pensionar, Focsani


"Nu am reclamat niciodata la OPC, deoarece cumparaturile le face sotia mea. Ii spun sa duca laptele inapoi cind nu este bun sau piinea sa o ia mai coapta, dar atit, la OPC nu merg. Parerea mea este ca nu ai unde reclama, chiar daca exista aceasta institutie. Am fost o data la ei si am ridicat problema comerciantilor de vinuri contrafacute, care sint facute din toate prostiile. Le-am dus probe, dar nici nu m-au bagat in seama. Chiar daca as avea in mina un produs cumparat care este stricat, este deranjul prea mare sa merg la OPC. Parerea mea este ca angajatii de acolo nu isi fac treaba. In piata, de exemplu, sint atitea bodegi care vind produse contrafacute, vechi si nimeni nu ia nici o masura. Cunosc producatori de vinuri, care il comercializeaza pe cel bun la anumite persoane sau restaurante de lux, iar pe cel facut cu sare de lamiie il vind in magazinele obisnuite."


Sondaj realizat de Ramona NICOLAE


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.