CNA loveste piata auto
Potrivit presedintelui CNA, Ralu Filip, cea mai mare parte a populatiei nu stie ce inseamna
"CIP", afisarea pretului in aceasta modalitate fiind, astfel, inselatoare. Pretul afisat al
autoturismelor promovate trebuie sa includa taxa pe valoare adaugata, precum si accizele si
taxele care se adauga pretului initial. Termenul pentru implementarea acestei decizii este de
doua saptamini, dupa care CNA va sanctiona radiodifuzorii pentru orice spot publicitar care
va prezenta pretul de achizitie al autoturismelor fara taxe incluse.
In aceeasi sedinta, CNA a mai decis si impunerea unor noi reglementari in ceea ce priveste
publicitatea la suplimentele nutritive. Astfel, in urma unor discutii cu directorii de marketing ai
principalelor posturi de televiziune, s-a stabilit ca, in finalul spoturilor publicitare pentru
suplimente alimentare sa se adauge o coperta de trei secunde, vizuala si sonora, cu textul
"Acesta este un supliment nutritiv. Cititi cu atentie prospectul". Pentru reminder-ele cu durate
ce nu depasesc zece secunde, avertizarea va fi doar afisata pe ecran in ultimele trei secunde
ale spotului, ea nemaifiind si citita. In privinta reclamei la medicamente, posturile de radio si de
televiziune au fost atentionate de membrii Consiliului sa respecte Decizia CNA privind
publicitatea, sponsorizarea si teleshopping-ul, si sa respecte durata de sase secunde a textului
din finalul spotului, referitor la recomandarea medicala.