Tolontan: Banii de la Ridzi au ajuns la Vintu si Voiculescu
Ziaristul Catalin Tolontan a declarat, ieri, in fata membrilor Comisiei, ca banii de la Ministerul Tineretului s-au dus catre firma Artisan in doua dintre contracte (pentru evenimentele din Bucuresti si cele din tara), catre firma Mark intr-unul dintre contracte (pentru evenimentele de la Costinesti), in acest caz banii ajungind tot la firma Artisan, pentru ca aceasta a fost subcontractata de Mark. "De la firma Artisan, banii s-au dus catre Loco, o firma de publicitate specializata printre altele in cumpararea de media, numita si shop de media. De acolo, banii s-au dus catre regiile de vinzari de publicitate ale televiziunilor implicate, respectiv Clir pentru trustul Intact si DBV Media pentru Realitatea TV", a adaugat ziaristul. Ziaristul a declarat ca, din informatiile sale, valoarea totala a contractelor de publicitate achizitonata de Artisan prin firma Loco se ridica la 225.000-250.000 euro. "Suma pentru toate cele cinci televiziuni prevazute in contract este undeva intre 225 si 250 mii euro. Aceasta suma nu va fi gasita in niciunul dintre contractele din aval de Artisan" a mai spus Tolontan. Potrivit acestuia, sumele de bani care ar fi trebuit platite catre televiziuni nu a ajuns la acestea ca urmare a debutului anchetei. "Sumele de bani primite de televizuni sint mult mai mici si intra in plata celor 46 spoturi pe care le-a difuzat fiecare dintre televizuni", a sustinut Tolontan. El a apreciat drept "ilegale" contractele semnate de MTS pentru stiri si reportaje. "Televiziunile au incasat bani din difuzarea acestor spoturi publicitare. Daca televizunile sustin ca nu au difuzat stiri si reportaje platite, atunci ce a receptionat ministerul?", a intrebat ziaristul.
MTS a facut treaba Artisan
O alta problema ridicata de Tolontan se refera la faptul ca MTS a participat in realitate la un eveniment al MTV. "In februarie, MTV, prin agentii sai de vinzari, a furnizat catre toata piata si agentiile de publicitate oferta pentru acest eveniment, cautind parteneri. Ministerul a devenit paretner de ultim moment al acestui eveniment. In momentul in care s-a semnat contractul, pe 22 aprilie, evenimentul repectiv era deja promovat de MTV si ProTV. Nu a stiut ministerul ca a receptionat un eveniment al altcuiva si nu evenimentul care a fost promis? Nu a stiut ca acea scena a fost montata de altcineva si ca intreg evenimentul a fost facut de altcineva? Evenimentul a fost prezentat, inclusiv in reportajele difuzate, ca evenimentul care se numea Zilele MTV, pina in momentul in care procesul de receptie a fost incheiat" a mai spus Tolontan. Ziaristul a mai reclamat faptul ca actiunile prevazute in cel de-al treilea contract semnat intre Artisan si minister, pentru evenimentele din tara, au fost de fapt realizate printr-un ordin anterior al MTS si prin instructiuni ferme ale ministerului catre directiile judetene. "Sumele acopera activitatile pe care, potrivit contractului, ar fi trebuit sa le realizeze Artisan. Conform declaratiilor oficiale, firma nu a facut decit sa trimita materialele promotionale prin posta rapida" a spus Tolontan.