Ce s-a căutat în 2012...pe Google?
Dar pentru că lumea e mare, să privim mai degrabă în ograda noastră și să vedem ce se întâmplă în țărișoara noastră (impropriu spus, că doar nu ne aparține...nouă).
Astfel, în tendințele sezoanelor de primăvară, vară, toamnă, iarnă, ale anului 2012, pe locul întâi se poziționează Creative Monkeyz. Dar ce suntem, RoBotzi? Oameni buni, nu vă robotizați urmărindu-i pe MO și F.O.C.A., nu de altceva, dar nici unul nu e vreun model, cel puțin nu pozitiv, MO fiind un robot cu burtă ( :-)) ), iar F.O.C.A. - fabricat original cu aluminiu. Mai degrabă originar, decât original, din România, căci a devenit aproape un brand de țară. Totuși, mai original (dacă-mi este îngăduit să folosesc grad de comparație) decât frunza duduii Udrea, nu-i așa?
Pe locul al doilea în cadrul căutărilor pe Google, se află "Rezultate Bacalaureat". Mă gândesc că dacă ar fi fost vorba despre laureat(ă), statisticile ar fi arătat altfel. Deși în mod natural imediat după aflarea acestora, pe locul al treilea ar fi trebuit să fie "Planuri B pentru nepromovați", mai ales că au fost cu nemiluita, poziția este deținută de Mercador. O explicație ar putea fi faptul că proaspăt absolvenții de liceu după ce au aflat rezultatele-surpriză ale examenului de bacalaureat (surpriză în sensul că nu se așteptau ca să nu meargă...ca și până atunci) au luat cu asalt rubrica "diverse" a site-ului cu pricina. Dar să nu tragem concluzii (ceea ce ar însemna că am terminat de gândit), căci există șanse să se fi informat despre...modă și frumusețe...hobby, sport și turism...ori locuri de muncă?
Cât despre oameni, un nume de Traian, și anume Băsescu, se află pe locul 5 în căutarea de persoane pe Google Search. Cum așa ceva?! Președintele României nu este cel mai căutat om din România? Nici măcar pe Google Search? Rușine (nu lui Dinu Patriciu)! Totuși, poate de vină e un trucaj ordinar, un pixel albastru, o flacără violet, etc.
În ceea ce privește altă categorie de oameni, aceea a cazurilor acestora transformate în show-uri T.V., vârful căutărilor este atins de "Românii au talent", fapt care ridică întrebarea: la ce? Răspunsul nu-l vom afla în urma vizionării emisiunii, ci mai degrabă vom ști la ce nu au talent românii.
Ceea ce este frapant sau mai frapant decât toate celelalte, chiar și la un loc, este că în anul 2012 (încă) se caută pe Google genul de secrete care de fapt nu mai au nimic de ascuns, și anume cum se sărută care este acțiunea cea mai căutată din categoria "Cum să...". Aș opta pentru "Cum să trăiești în viața reală", nu în cea virtuală, primind sfaturi și "tips&tricks" de la persoane care nu le pun în aplicare ele însele.
Și uite așa, s-a umplut paharul căutărilor pe Google în anul 2012. Partea bună a lucrurilor este că astfel nu mai putem vedea partea goală a lui.
Absolventă de Ştiinţe Politice, Larisa Jitaru colaborează cu mai multe publicaţii şi a lucrat ca voluntar pentru proiecte caritabile. În 2012 a absolvit un program de master în Relaţii Publice şi Publicitate.