Timp Liber

«Delmar 2006», revista pentru reclama de interes public

Valentin Muscă
20 nov 2006 514 vizualizări
Cu exceptia citorva pagini, 80% din revista nu este decit o brosura in care isi fac reclama firmele "de interes public"

"Reclama de interes public" numeste directorul Ateneului Popular "Mr. Gh. Pastia", Valentin Gheorghita, publicitatea care ocupa trei sferturi din paginile revistei. Este vorba despre "Delmar 2006", cea mai recenta publicatie nascuta din spuma gindirii mioritice si

lansata la Ateneul Popular "Mr. Gh. Pastia". In ciuda tuturor asteptarilor si a firescului evenimentului pentru care a fost "nascocita", revista nu este altceva decit un vehicul publicitar pentru firmele care participa la Festivalul "Florentin Delmar". Cu exceptia a cinci (5) pagini, din cele douazeci si doua (22) ale

revistei, totul este ocupat de imagini si texte care nu au nimic in comun cu compozitorul Florentin Delmar. Revista seamana mai degraba cu o brosura de supermarket, din care lipsesc doar

preturile si discounturile de sarbatori. Editorialul revistei ne lasa perplecsi. "De ce o revista a festivalului? Pentru ca dorim sa conturam si mai mult importanta acestui festival. Pentru ca dorim

sa oferim o si mai mare vizibilitate evenimentului si partenerilor nostri. Publici sau privati, mai mari sau mai mici, ne bucuram in egala masura ca ne sint alaturi si ca putem impreuna sa oferim publicului trei seri de spectacol. Revista va gazdui informatie de specialitate privitoare la festival, precum si reclama de interes public (...)", scrie directorul Valentin Gheorghita. Nu stim ce vrea sa insemne "reclama de interes public", dar informatia de specialitate este prezentata ca o compunere de clasa a IV-a. Nici vorba de numele celor care au initiat manifestarea in 1973, persoane care mai traiesc si sint inca o data ignorate, dupa ce la editia de anul trecut au fost trecute cu vederea. Cit despre istoricul festivalului, acesta este prezentat de o maniera simplista, pe o pagina, in care mai sint si cinci fotografii, iar informatiile lipsesc cu

desavirsire. N-a fost probabil loc pentru Delmar, dar s-a gasit loc pentru imagini cu "fatuci", care fac publicitate pe cite doua pagini. In definitiv este vorba despre o manifestare culturala, iar revista

poarta numele manifestarii si nu al sponsorilor. Din acest punct de vedere, credem ca este vorba despre o publicitate mascata, agresiva chiar. Sub pretextul unei reviste de cultura, din care s-au

tiparit deja o mie de exemplare si se vor mai tipari vreo doua mii din numarul urmator, iubitorii de muzica prezenti la Festivalul Florentin Delmar, vor primi brosuri publicitare, ca la intrarea prin malluri. Traim in Vrancea si asta explica totul.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.