«Delmar 2006», revista pentru reclama de interes public
"Reclama de interes public" numeste directorul Ateneului Popular "Mr. Gh. Pastia", Valentin Gheorghita, publicitatea care ocupa trei sferturi din paginile revistei. Este vorba despre "Delmar 2006", cea mai recenta publicatie nascuta din spuma gindirii mioritice si
lansata la Ateneul Popular "Mr. Gh. Pastia". In ciuda tuturor asteptarilor si a firescului evenimentului pentru care a fost "nascocita", revista nu este altceva decit un vehicul publicitar pentru firmele care participa la Festivalul "Florentin Delmar". Cu exceptia a cinci (5) pagini, din cele douazeci si doua (22) ale
revistei, totul este ocupat de imagini si texte care nu au nimic in comun cu compozitorul Florentin Delmar. Revista seamana mai degraba cu o brosura de supermarket, din care lipsesc doar
preturile si discounturile de sarbatori. Editorialul revistei ne lasa perplecsi. "De ce o revista a festivalului? Pentru ca dorim sa conturam si mai mult importanta acestui festival. Pentru ca dorim
sa oferim o si mai mare vizibilitate evenimentului si partenerilor nostri. Publici sau privati, mai mari sau mai mici, ne bucuram in egala masura ca ne sint alaturi si ca putem impreuna sa oferim publicului trei seri de spectacol. Revista va gazdui informatie de specialitate privitoare la festival, precum si reclama de interes public (...)", scrie directorul Valentin Gheorghita. Nu stim ce vrea sa insemne "reclama de interes public", dar informatia de specialitate este prezentata ca o compunere de clasa a IV-a. Nici vorba de numele celor care au initiat manifestarea in 1973, persoane care mai traiesc si sint inca o data ignorate, dupa ce la editia de anul trecut au fost trecute cu vederea. Cit despre istoricul festivalului, acesta este prezentat de o maniera simplista, pe o pagina, in care mai sint si cinci fotografii, iar informatiile lipsesc cu
desavirsire. N-a fost probabil loc pentru Delmar, dar s-a gasit loc pentru imagini cu "fatuci", care fac publicitate pe cite doua pagini. In definitiv este vorba despre o manifestare culturala, iar revista
poarta numele manifestarii si nu al sponsorilor. Din acest punct de vedere, credem ca este vorba despre o publicitate mascata, agresiva chiar. Sub pretextul unei reviste de cultura, din care s-au
tiparit deja o mie de exemplare si se vor mai tipari vreo doua mii din numarul urmator, iubitorii de muzica prezenti la Festivalul Florentin Delmar, vor primi brosuri publicitare, ca la intrarea prin malluri. Traim in Vrancea si asta explica totul.