Ghidul (ne)reclamagiului la OJPC Vrancea
Inspectorii Oficiului Judetean pentru Protectia Consumatorului se pling ca tot mai multi vrinceni asalteaza institutia cu reclamatii anonime sau "dotate" cu date false de identificare. Pentru a preveni afluxul de hirtii pe care nu le baga in seama, conform reglementarilor in vigoare, inspectorul sef adjunct Dumitru Dila a dat publicitatii un ghid, care, urmat pas cu pas, ar putea rezolva problema. Reprezentantii oficiului explica ce este o reclamatie sau sesizare, cine poate depune o astfel de plingere, dar si cum se depune. Aceste notiuni sint explicate "la singe", OJPC avind grija sa precizeze si articolul de lege care face referire la fiecare explicatie in parte. "Atentie!!! "Petitiile anonime sau cele in care nu sint trecute datele de identificare a petitionarului nu se iau in considerare si se claseaza", conform art. 7 din O.G. nr. 27/2002. Totodata divergentele intre operatorii economici si consumatori nu intra in sfera de competenta a Autoritatii Nationala pentru Protectia Consumatorilor", le explica anonimilor seful OJPC Vrancea, Dumitru Dila. "Cei neavizati si pusi pe reclamatii false sint in primul rind cei din mediul rural, spun inspectorii, "unde oamenii motiveaza diferite aspecte pentru care nu isi declina identitatea printre care si faptul ca sint rude, vecini, ca au copii mici si le fac rau, dar nu ne spun si unul dintre motivele reale pentru care reclama - ca au datorii neplatite pentru produse cumparate fara a da bani si sint trecuti pe caiet cu plata la un anumit termen pe care nu-l respecta, fapt in urma caruia nu mai sint serviti si atunci recurg la reclamatii", se expune in nota de presa a Protectiei Consumatorilor. (Nicoleta CRISTEA)