Politică

Cat ii costă pe Bacinschi si Trasculescu publicitatea pe midibuze si pe stîlpii Electrica?

Iulia Crețu
24 apr 2012 7159 vizualizări
Cele trei partide mari din Vrancea au datorii de miliarde la Electrica pentru afişajul bannerelor electorale de la alegerile locale din 2008, de la europarlamentare şi prezidenţiale din 2009 u în ceea ce priveşte spaţiile pentru publicitate politică, Primăria Focşani nu anunţă tariful pe care-l va practica pentru candidaţii din 10 iunie u în schimb, publicitatea politică pe midibuzele de la Transport Public costă de la 100 euro în sus/lună u un stîlp al Electrica poate susţine un afiş de primar pentru 92,63 lei fără TVA u oficial, Bacinschi vrea interzicerea afişajului agresiv, dar uită că a promis scoaterea politicului din giratorii

 Primarul Focşaniului, Decebal Bacinschi, încă nu a stabilit locurile din muncipiu unde atît el, dar şi ceilalţi contracandidaţi la funcţia de edil al Focşaniului, îşi vor putea monta bannere electorale. Potrivit legii, stabilirea acestor locuri de publicitate politică se poate face prin dispoziţia chiar a primarului PSD în funcţie, cel tîrziu pînă la data de 10 mai 2012.

Foto2:Afişul electoral al lui Bacinschi din campania electorală 2008

Foto3:Afişul electoral al lui Alin Trăşculescu din campania electorală 2008

Potrivit experienţelor din campaniile electorale trecute, cele mai rîvnite locuri pentru promovarea candidaţilor sînt rondurile din intersecţii, locuri care sînt numite, în funcţie de cum convine primarului, fie spaţii verzi, pe care nu se pot monta afişe publicitare, fie spaţii neînregistrate în catalogul spaţiilor verzi, deci disponibile a găzdui chipuri de politicieni şi promisiuni de campanie.

Afişe electorale printre flori

Consilierii locali focşăneni nu au reuşit să stabilească o limită legală pentru afişajul electoral, poate şi pentru că toate partidele au nevoie de expunere politică printre panseluţe sau sculpturi. Potrivit unui răspuns lacunar remis redacţiei noastre de Primăria Focşani, “pe raza municipiului Focşani nu sînt definite şi inventariate spaţii destinate publicităţii electorale”, după cum spune secretarul municipiului, Eduard Corhană. De asemenea, Primăria evită cu bună ştiinţă să spună cu cît îl va taxa chiar pe primarul Bacinschi, candidatul PSD, sau pe Alin Trăşculescu , candidatul PDL, pentru a-şi urca chipurile pe panouri prin oraş. “Nu există o situaţie a amplasamentelor şi nici a tarifelor aprobate în sensul indicat”, mai spune Corhană. Cu alte cuvinte, orice petec de pămînt cu iarbă sau flori ar putea fi utilizat în campanie, chit că este inestetic atît pentru ochi, cît mai ales pentru minte, dacă luăm în calcul multe promisiuni mincinoase ale doritorilor la Primărie. “Pînă la această dată nu s-a înregistrat nici o solicitare pentru închirierea unui spaţiu de afişaj/publicitate electorală. Legea nu defineşte noţiunea de publicitate electorală”, mai transmite secretarul Primăriei Focşani.

De la 100 euro în sus pentru primar de midibuz

În campaniile electorale trecute, Primăria Focşani a încasat, în urma afişajului electoral, sume de ordinul miliardelor de lei vechi, însă acum evită să spună clar cu cît îi va taxa pe candidaţi. Dacă Bacinschi nu ştie cît îşi va lua lui însuşi pentru campanie, cei de la Transport Public Local Focşani, societate aflată în subordinea Consiliului Local, spun că pentru afişaj pe midibuze se percepe o taxă care porneşte de la 100 euro plus TVA. Totuşi, Bacinschi sau Trăşculescu ar trebui să negocieze cu firmele care deja au ocupat mijloacele de transport în comun. “Tariful practicat de noi pentru publicitate pe mijloacele de transport pleacă de la 100 euro plus TVA, tarif minim/lună/midibuz. Însă, majoritatea maşinilor noastre au deja reclamă, ar mai fi disponibile cam 2-3”, după cum ne-a spus Ion Diaconu, şeful de la Transport Public Focşani.

Aproape 100 lei pentru primar urcat pe stîlp

Şi dacă la Primăria Focşani, pînă în acest moment, nu s-au înregistrat cereri pentru spaţii electorale, cei de la Electrica au primit deja două solicitări din partea formaţiunilor politice. Electrica Focşani anunţă că tariful de primar urcat pe stîlp în campania electorală este de 92,63 lei/stîlp/lună, preţul fiind fără TVA.

 

Foto4:Un st`lp al Electrica poate sus]ine un afi[ de primar pentru 92,63 lei f

TVA

“Este permisă numai montarea casetelor, banerelor şi eşarfelor publicitare (cu caracter electoral) pentru care există tarife aprobate. Acestea pot fi montate pe stîlpii liniilor electrice aeriene de joasă tensiune, unde sînt îndeplinite condiţiile tehnice privind solicitările mecanice introduse precum şi coexistenţa cu alte construcţii şi instalaţii. Tariful este de 92,63 lei /stîlp / lună fără TVA. Pînă la această dată au fost înregistrate două solicitări din partea partidelor politice”, ne-a transmis Maria Matei, responsabil relaţia cu mass media de la Electrica Focşani. Candidaţii care doresc să-şi facă promovare electorală la înălţime au destule acte de completat, printre altele solicitîndu-li-se certificat de urbanism, taxă aviz de amplasament şi autorizaţie de construire. Potrivit Electrica, candidaţii îşi pot monta bannerele cu angajaţii Electrica sau cu un alt constructor atestat.

Bacinschi şi PSD, datorii din 2008 la Electrica

În timp ce Primăria Focşani a refuzat să precizeze dacă la această dată se înregistrează datorii de la afişajul electoral din campaniile trecute, cei de la Electrica fac lumină şi anunţă că restanţe înregistrează toate cele trei principale partide politice active pe scena politică din Vrancea. Totuşi, cuantumul datoriilor PSD este cel mai mare. Separat, dar şi împreună cu PC, PSD are de achitat la Electrica 167.000 lei (1,6 miliarde lei vechi), datorii care provin de la alegerile locale din 2008, europarlamentare şi prezidenţiale din 2009, dar şi din 2010 şi 2011. De asemenea, bani de dat la Electrica au şi cei din PNL Vrancea, o datorie de 55.808 lei (558 milioane lei vechi), care se duce pînă la localele din 2008. Şi cei de la PDL Vrancea mai au de achitat restanţe pentru afişaj electoral, în cuantum de 29.905 lei (299 milioane lei vechi), adunate de la europarlamentare şi prezidenţiale în 2009 şi din 2011, cînd au fost alegeri la Tulnici. O datorie de la localele din 2008 are şi partidul lui Ioan Talpeş în Vrancea, Uniunea Popular Social Creştină, în valoare de 1.498 lei (14 milioane lei vechi). Electrica spune că nu are cum să nu le dea datornicilor stîlpi în acest an şi că datoriile se recuperează prin proceduri legale. Candidaţii îşi pot monta afişe electorale şi în alte locuri decît cele stabilite de administraţia locală, dar „numai cu acordul proprietarilor, administratorilor sau, după caz, al deţinătorilor”, după cum transmite municipalitatea. (Iulia CREŢU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
teodoro, acum 2129 zile, 20 ore, 10 minute, 40 secunde
dragi vrinceni nu mai votati bacinschi si oprisan ,la gunoi cu astia ,sau imbolnavit de atatia banii,mai votati si altii chiar din psd ,dar nu mai votati tiganul asta de bacinschi si nici lecatorul citeste integral
RUSNAK, acum 2130 zile, 15 ore, 28 minute, 5 secunde
Bacinschi si Oprisan si-au rezervat deja fara licitatie publica intersectiile cu sens giratoriu din Focsani si Carreffour, iar pentru competitori va propune in sedinta de astazi un proiect de hotarare citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.