Criteriile de evaluare a profesorilor, inca neclare
Desi 6% din PIB a fost alocat pentru educatie, conform declaratiilor ministrului Ecaterina Andronescu, criteriile de evaluare a performantei didactice inca nu au fost precizate, creind deja un val de controverse in rindul profesorilor. "Va trebui sa legam criteriile de performanta de bugetul Educatiei. Trebuie sa tinem seama ca sintem intr-un an de criza, iar sistemul chiar are nevoie in continuare de investitii. Vreau sa ma intilnesc cu partenerii sociali si sa gasim o formula convenabila, in sensul in care sa putem creste performanta sistemului si sa punem si accent pe investitii", a declarat zilele trecute ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu. Profesorii isi exprima deschis parerea, mai mult sau mai putin sub rezerva anonimatului, pe forumul educational didactic.ro. "Si eu ma intreb ce criterii vor alege pentru «performante»? Din cite stiu, la «salariile si gradatiile de merit» competitia este doar pentru ca doreste directorul sau inspectorul dupa caz. Eu vad ca muncesc pentru copii in timp ce colega de grupa nici macar nu stie ce sa scrie in planificare, apoi sa mai faca la lectie, si cine e mai bine vazut? Mai mult, as dori ca toti cei care se numesc singuri ca fiind bolnavi sa lase locul liber pentru altii care vor sa munceasca, nu sa ocupe locul doar pentru concedii medicale", este de parere Flori. Pe de alta parte, multi dintre dascali contesta calitatile morale ale evaluatorilor. "Prima data sa fie evaluata moralitatea celor care ne evalueaza, directori inspectori, pentru ca oamenii nu vor mai suporta nedreptatea si imoralitatea in invatamint. De asemenea, sindicatul sa-si faca datoria !!!", opineaza Daniela. Din spusele Ecaterinei Andronescu, criteriile de evaluare vor fi stabilite de o echipa mixta de lucru si acestea vor fi aplicate din semestrul II al acestui an scolar. (Iulia NICOLAIE)