Economic

UE propune noi reguli la TVA-ul pentru cupoanele valorice

Silvia Vrînceanu
13 mai 2012 619 vizualizări
Telecomunicaţiile preplătite reprezintă 70% din piaţa cupoanelor valorice

Comisia Europeană a propus actualizarea normelor UE în materie de TVA pentru a asigura uniformizarea tratamentului fiscal aplicat tuturor tipurilor de cupoane valorice. Cupoanele valorice reprezintă o piaţă de peste 52 de miliarde EUR pe an în UE. Telecomunicaţiile preplătite reprezintă aproape 70% din piaţa cupoanelor valorice, fiind urmate de cupoanele-cadou şi de cupoanele de reducere. Diferenţele dintre normele naţionale în materie de TVA duc la apariţia unor deficienţe grave ale pieţei. În loc să poată beneficia de piaţa unică, societăţile se confruntă cu probleme legate de dubla impunere şi cu dificultăţi în ceea ce priveşte extinderea activităţilor comerciale în străinătate. Noile norme vizează remedierea acestei situaţii, după cum a anunţat Algirdas Šemeta, comisarul pentru impozitare şi uniune vamală, audit şi antifraudă. „În fiecare săptămână se vând şi se cumpără milioane de cupoane valorice, ceea ce reprezintă o activitate în plină expansiune în Europa. Nu există niciun motiv ca această piaţă în continuă expansiune să nu poată funcţiona din cauza incertitudinii şi a complexităţii normelor fiscale. Noile norme în materie de TVA propuse ne permit să progresăm către o piaţă unică autentică a cupoanelor valorice, în beneficiul întreprinderilor, al cetăţenilor şi al administraţiilor fiscale”, a declarat comisarul Šemeta. Propunerea include dispoziţii privind definirea cupoanelor valorice în scopuri de TVA şi stabilirea momentului în care se percepe TVA-ul aferent. Noile norme vor intra în vigoare la 1 ianuarie 2015. În absenţa unor norme comune, statele membre şi-au dezvoltat propriile lor practici, care generează frecvent probleme atât pentru firme cât şi în ceea ce priveşte colectarea TVA. Atunci când un cupon valoric este emis într-un stat membru şi utilizat în altul, nu este clar în ce moment trebuie impozitate operaţiunile, ca de exemplu în cazul hotelurilor care îşi promovează serviciile în mai multe state ale UE prin intermediul acestor instrumente. (S. VRÎNCEANU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.