Cafeaua influenteaza opiniile celor care o consuma
Potrivit cercetatorilor din Australia, cofeina face ca orice persoana sa fie mai deschisa in a accepta
parerile altcuiva si imbunatateste abilitatile de a procesa informatiile, de a asculta si de a
receptiona mesaje persuasive. Cercetatorii au testat aceasta proprietate a cafelei prin
intervievarea mai multor persoane in legatura cu atitudinea lor privind eutanasia voluntara si
avorturile. Subiectilor studiului le-au fost puse intrebari inainte si dupa ce au consumat
echivalentul a doua cani de cafea, dar si substante placebo. Cercetatorii le-au dat subiectilor
studiului sa citeasca argumente pe temele mentionate imediat dupa ce le-au administrat cafea.
Potrivit rezultatelor experimentului, "cofeina amplifica persuasiunea, prin inducerea unei procesari
sistematice a mesajului receptionat de persoana care a consumat cafea". Pe de alta parte,
cofeina induce si o stare de optimism bautorilor de cafea, determinindu-i mai curind sa fie de
acord cu mesajul care le este transmis. Unul dintre coautorii studiului, Blake McKimmie,
a declarat ca, in plus, cofeina mareste capacitatea de analiza a continutului mesajului receptionat.
McKimmie considera ca studiul are numeroase implicatii si pentru advertiseri, sugerindu-le
acestora sa isi programeze spre difuzare reclamele in momentele in care oamenii consuma
cafea, cum ar fi dimineata. Potrivit cercetatorilor, consumul excesiv de cafea face ca oamenii sa
fie mai degraba atrasi de argumentele secundare decit de cele principale. "Asta se intimpla cind
te uiti la o reclama si acorzi o mai mare atentie persoanei care apare in imagini decit produsului
vindut", a declarat el.