Hainele „made în Vrancea” caută pretendenţi la export
Firmele de confecţii textile sînt interesate să intre pe piaţa occidentală şi au şanse să exporte dacă au capacitate de producţie, ştiu să lucreze rapid, bine şi ieftin şi, în plus, au acces la tîrgurile internaţionale, unde au contact cu cel mai înalt nivel de “know-how” din domeniu. Nausica Mircea, managerul casei de modă Nausica Mode din Focşani, însă şi delegat al firmei de confecţii deţinută de tatăl ei Nicolae Ţuţoi, a prospectat piaţa britanică săptămîna trecută în cadrul expoziţiei „Fast Fashion Tour”, care s-a mutat anul acesta de la Paris la Londra, în încercarea de a-i pune pe producători în legătură cu distributorii. Au fost invitate să participe în special firme care au interesul să vîndă în sectoare de distribuţie organizate şi lanturi de magazine, dar şi pe zona de e-commerce, unde se înregistrează o creştere substanţială în ultimul an. Nausica Mircea, care a avut o linie de haine create de ea în cadrul expoziţiei, spune că a reuşit să stîrnească interes încheind cîteva contracte. Ea adaugă că distribuitorii sînt interesaţi în special de firmele care îşi vînd mai degrabă capacitatea de producţie şi care lucrează sub brandul şi la standardele impuse de contractant. Piaţa de modă din Marea Britanie are reputaţia de a fi una dintre cele mai concentrate şi mai specializate din Europa. Ca dovadă că englezoaicele sînt interesate de modul în care se îmbracă, Nausica Mircea spune că în Londra magazinele erau pline de cumpărători. Acesta este şi motivul pentru care moda se schimbă rapid, iar marii jucători au tendinţa de a-şi căuta zone de aprovizionare mai locală, firme care răspun rapid la necesităţile industriei de modă. Directorul de la Certimpex spune că a luat contact cu cîteva firme interesate de hainele „Made în Romania”. „M-am bucurat ca anumite piese pe care le-am expus au atras atentia în mod deosebit şi mereu am fost întrebată despre ele. Una dintre rochii chiar a fost aleasă pentru expoziţia de la intrare. Se revine la moda anilor 50, se poartă rochiile sub genunchi, cele cu talia coborîtă, tonuri de gri, somon, roşu, verde închis. Se poartă în continuare platforme, dar şi pantofii clasici cu tocuri înalte, bluze ample din mătase, dar şi bustiere scurte, tip sutien”, ne-a rezumat Nausica Mircea cîteva din tendinţele din modă aflate la Londra. Fabrica de confecţii Certimpex, care a dezvoltat brandurile Frenetique şi Nausica Mode, confecţionează în lohn haine pentru piaţa engleză şi nu numai, însă Nausica speră să atragă atenţia şi cu rochiile glamour, unicat, create în atelierul coordonat de ea la Focşani. Vizita la Londra a fost organizată de federaţia patronală de profil, într-o încercare de consolidare a parteneriatului între producătorii şi comercianţii de articole textile. Evenimentul nu a fost pe lista celor care beneficiază de sprijin din partea guvernului roman, aşa că participanţii au trebuit să-şi acopere toate costurile pe durata evenimentului din Londra, una dintre cele mai scumpe capitale ale lumii. (Silvia VRÎNCEANU)