Patronul de la Vranceatour, inselat cu un autocar
Procurorii vrinceni l-au trimis, ieri, in judecata pe administratorul unei firme de turism si transport din Bacau, acuzat ca l-a inselat pe patronul firmei Vranceatour din Focsani, Ion Roman. Ionut Codrin Scurtu Fartadi (39 ani), administrator la SC RO - EST SRL Bacau, este acuzat ca l-a pacalit pe Ion Roman cu suma de 19.500 de euro, contravaloarea unui autocar, dar si ca a pus in circulatie acest vehicul cu un numar fals de inmatriculare. In timpul anchetei, procurorii au stabilit ca in luna mai 2002, Ion Roman s-a inteles cu Fartadi ca acesta sa-i vinda un autocar contra sumei de 16.500 Euro. La inceputul anului 2003, patronul de la Vranceatour a intrat in posesia autocarului Mercedes inmatriculat cu numerele BC - 03 - RXL. Vinzatorul s-a angajat ca in perioada urmatoare sa se ocupe de radierea din circulatie a autocarului, pentru ca acesta sa poata fi inmatriculat pe numele noului proprietar. In luna septembrie 2003, invinuitul i-a predat lui Ion Roman noile numerede inmatriculare provizorii, eliberate de SEIP Bacau, cu valabilitate de o luna. In luna octombrie 2003, Fartadi i-a solicitat lui Roman autocarul in vederea efectuarii unei curse la Iasi, dar vehiculul nu a mai fost restituit niciodata. Ulterior s-a aflat ca acesta se afla la Costel Munteanu, administrator la SC 4 ^ Trans SRL Piatra Neamt, cel mai probabil in contul unei datorii. Fartadi a reusit sa-l mai pacaleasca o data pe Roman si i-a promis ca-i va aduce un alt autocar, marca Neoplan, insa a mai solicitat o diferenta de 3.000 euro, pe care patronul focsanean a platit-o. Aminarile repetate de a aduce autocarul l-au facut pe Ion Roman sa depuna plingere la Parchet, in luna iunie 2005. Acesta sustine ca, de fapt, paguba este cu mult mai mare. "Imi doresc sa- mi recuperez paguba si autocarul, pentru ca Vranceatour a fost prejudiciata foarte serios, neputind sa onoreze o serie de comenzi curente cu turisti romani si straini. Am fost nevoiti sa inchiriem mijloace de transport de la alte firme din judet sau din tara. Paguba se ridica la aproximativ 70 de mii de Euro, punind la socoteala si cheltuielile de intretinere a autocarului, in jur de trei mii de euro, si cei 50 de mii de euro pierduti prin neonorarea comenzilor timp de doi ani. Am avut incredere in el, pentru ca mai colaborasem prin inchirierea unor autocare si nu au fost probleme niciodata. Acum nu-mi doresc decit ca legea sa-si spuna cuvintul", a declarat Ion Roman.