Local

Pentru a scapa de rable Vrincenii au stat la coada de la ora 2.00 noaptea

Marius Grigorescu
5 mai 2005 805 vizualizări
Masinile repartizate Vrancei s-au vindut imediat dupa deschiderea Programului de innoire a parcului national auto.

Masinile repartizate dealerilor din Vrancea pentru derularea Programului de innoire a parcului auto s-au vindut ca piinea calda. Dealerii locali au facut fata cu greu avalansei de vrinceni care au dorit sa-si cumpere o masina noua in schimbul celei de peste 12 ani, statul asigurindu-le un bonus de 30 de milioane de lei. Majoritatea solicitantilor vrinceni au preferat sa-si cumpere autoturisme de productie autohtona, respectiv Dacia, in special noul model Logan. Dealer-ul Dacia din Focsani, Auto Sima Beyer a avut repartizate 70 de autoturisme Dacia pentru focsanenii care au dorit sa profite de acest program. Directorul Sima Stan spune ca focsanenii s-au asezat la coada chiar de la ora 2.00 noaptea, pentru a prinde un autoturism. "Nu s-a tinut cont de tabelele facute inainte si am mers asa cum s-a cerut pe principiul «primul venit - primul servit». Desi este o birocratie destul de stufoasa, a fost ceva incredibil. Aproximativ 150 de oameni au venit sa-si cumpere o masina prin acest program. S-a stat la coada de credeai ca se vinde piine calda", ne-a declarat managerul Sima Stan. Societatea DAC Panciu, un alt dealer Dacia, a avut repartizate 39 de masini, iar ieri, mai erau doar doua disponibile pentru cei care aveau bani sa scape de masinile vechi. Directorul reprezentantei Dacia din Panciu ne-a spus ca masinile s-au vindut in doua ore de la startul programului. Desi este o initiativa noua pentru Romania, omul de afaceri Sima Stan spune ca programul este de o anvergura prea mica dat fiind ca numarul celor care au masini mai vechi de 12 ani este mult mai mare. Pentru ca toate demersurile pentru achizitionarea unei masini in cadrul Programului de innoire a parcului auto sint stufoase, dealerii au intimpinat si probleme. Si asta pentru ca Guvernul a modificat actul normativ si a cerut ca rablele sa aiba 12 ani de la data primei inmatriculari, fapt care a putut fi dovedit cu mare greutate sau, in unele cazuri, chiar deloc. "In general, Daciile vechi din 1983 - 1984 au fost inmatriculate imediat ce au iesit din fabrica, pentru ca inainte nu stateau in magazine, ci trebuia sa astepti luni intregi pina sa-ti vina masina. Dupa 1994 s-a schimbat registrul de la inmatriculari si multi oameni au Daciile inmatriculate din acel an. Cineva a gresit cind s-a formulat textul in ordonanta si acum sintem nevoiti sa le dam unor oameni banii inapoi si nu mai avem de unde", a mai declarat Sima Stan. In cazul in care unele judete nu vor utiliza autoturismele repartizate dealerilor locali este posibil ca la Focsani sa mai fie repartizate alte citeva zeci de masini, dar nimic nu este sigur, dat fiind aglomeratia creata peste tot de acest program. Programul de innoire a parcului auto a facut ca noul model Logan sa devina din nou o masina "asteptata", dat fiind faptul ca autoturismul ajunge la proprietar dupa o luna, din cauza numarului mare de comenzi.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.