Focsanenii cu jalba in protap se adreseaza cui nu trebuie
Biroul, amenajat la parterul Prefecturii, ofera informatii si consiliere zilnica vrincenilor care cauta raspunsuri la problemele cu care se confrunta, in domeniile: sanatate, asistenta sociala, asigurari sociale, relatii de munca, protectia consumatorului, drepturi si obligatii cetatenesti, regimul proprietatii, taxe, educatie, proceduri notariale, protectia copilului si servicii publice. "S-a constatat ca, in urma sedintelor de informare si consiliere cu cetatenii, acestia inca nu cunosc aria de competenta a institutiilor, de cele mai multe ori acestia adresindu-se in mod eronat pentru rezolvarea problemelor cu care se confrunta", observa Mariana Nicoleta Neagu, managerul BCC Focsani. De asemenea, de cele mai multe ori, cetatenii asociaza Prefectura sau Primaria cu institutii ce se ocupa de rezolvarea unor probleme ce tin de competenta unor instante judecatoresti sau birouri notariale. Pentru rezolvarea unor probleme ce tin de recalcularea pensiilor, ajutor social, obtinerea unei locuinte exista persoane care au ocolit institutia competenta si au apelat direct la Prefectura sau la Consiliul Judetean. Din raportul statistic general se observa ca domeniile pentru care beneficiarii BCC au solicitat informare si consiliere sint cele ce tin de asigurari sociale, asistenta sociala si regimul proprietatii. Asociatia pentru Parteneriat Comunitar, in colaborare cu Prefectura, primariile Adjud si Odobesti, deruleaza proiectul "Dezvoltarea serviciilor oferite de Biroul de Consiliere pentru Cetateni Focsani", finantat de UE prin programul Phare, incepind cu 1 decembrie 2007. (M. BESLEAGA)