Consiliul Local Focşani trimite CUP Salubritate să ia gunoiul şi la Goleşti
Consilierii municipali focşăneni se vor întalni joi, 30 ianuarie, în prima şedinţă ordinară a acestui an. Pe ordinea de zi figurează 38 de proiecte de hotărare, nouă rapoarte şi o informare care necesită acordul aleşilor. Astfel, la mapa consilierilor se află proiecte de hotărare pentru aprobarea bugetelor de venituri şi cheltuieli pentru instituţiile subordonate, dar şi a bugetul general pe acest an al municipiului. Propunerea consilierului PSD Radu Niţu de a creşte plafonul gratuităţilor pensionarilor pe mijloacele de transport în comun intră şi ea la şedinţă, acesta precizand că pragul ar trebui urcat la 900 lei pensie. Primarul Decebal Bacinschi introduce la vot şi proiectul care prevede aprobarea Planului de lucrări de interes local pentru repartizarea orelor de muncă prestate de persoanele beneficiare de ajutor social, dar şi pe cel prin care se aprobă costul mediu lunar de întreţinere datorat de bătranii de la azil. Tot joi se va vota şi costul lunar pentru copiii care frecventează creşele din municipiu. La mapă sunt introduse şi două proiecte de hotărare de modificare a HCL pentru proiectele de modernizare la Şcoala nr. 3 şi Şcoala „Alexandru Vlahuţă”, puncte care cu siguranţă vor naşte discuţii între consilieri şi Aparatul tehnic al primarului. În prima şedinţă ordinară din an, consilierii trebuie să decidă şi soarta CUP Salubritate, căruia ar trebui să i se reînnoiască contractul cu municipalitatea pentru ridicarea gunoiului. În acest sens, primarul Bacinschi propune constituirea Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară pentru salubrizare în Focşani şi comuna Goleşti, acesta fiind primul pas pentru crearea unui monopol judeţean pentru gunoierii Primăriei municipiului Focşani. La finalul acestei luni se va face şi trecerea în domeniul public al municipiului şi administrarea Consiliului Local Focşani a imobilului - Corpul B din incinta Staţiei CFR, în urma diligenţelor purtate de viceprimarul Tudorel Trofin la Ministerul Transporturilor. În acest imobil se intenţionează mutarea birourilor anumitor servicii din subordinea Primăriei care activează în prezent în spaţii neconforme. (Iulia CREŢU)