Educație

Foto | Două mobilități de grup Erasmus+ pentru elevii Colegiului Tehnic  ”Gheorghe Asachi” Focșani, desfășurate la Barcelona, Spania

Ziarul de Vrancea
18 dec 2023 1587 vizualizări

În cadrul a două mobilități de grup Erasmus+, 16 elevi din cadrul Colegiului Tehnic ”Gheorghe Asachi au participat la activități împreună cu elevi din Barcelona, Spania. Mai jos, sunt câteva din gândurile celor doi profesori însoțitori.

Profesor Florina Anghele - Grup 1 -  ”Doamna, putem să rămânem în Barcelona?”

Îmbrățișând provocările, Colegiul Tehnic ”Gheorghe Asachi” a tot crescut și a obținut acreditare în domeniul Educației Școlare până în 2027, care a vizat mobilități cu elevii în mod special anul acesta. După pregătiri intense, emoții multe și cu susținerea colegilor, am pornit la drum cu o echipă faină de tot. 8 elevi din clasele a X-a - Sasu Maria Luna (a X-a A), Popescu Andrei (a X-a A), Cojocaru Roxana (a X-a B), Marin Bogdan (a X-a A), Androne Sebastian (a X-a D), Onofrei Ana-Maria (a X-a A), Olteanu Gicu (a X-a C) și Danțiș Adrian-Vasilică (a X-a B) - au avut responsabilitatea de a se bucura din plin de această călătorie și, mai ales, de a observa cum funcționează sistemul educațional spaniol  pe baza unor principii solide de viață democratică.  Astfel, în perioada 18-24 noiembrie 2023, elevii colegiului nostru au desfășurat activități împreună cu elevi din Institut Poeta Maragall, Barcelona, Spania, în cadrul proiectului Erasmus+ “CONNECT 1 – CETĂȚENIE ACTIVĂ ȘI VIAȚĂ DEMOCRATICĂ” 2023-1-RO01-KA121-SCH-000137899.

Fiecare zi a venit cu provocări noi, acțivități interesante și oameni deschiși de la care am învățat multe. Fie că erau ore de educație fizică, engleză sau arte, în fiecare activitate se putea observa echilibrul între așteptarea ca drepturile fiecărei persoane să fie respectate și conștientizarea propriilor responsabilități în cadrul comunității. Multiculturalitatea, migrarea, remigrarea, echitatea, probleme sociale, politice, de mediu, conflicte majore de actualitate de peste tot din lume sunt subiecte abordate din perspective diferite în cadrul activităților curente, ceea ce determină conturarea unui rol activ ca cetățean. Datorită expunerii la culturi și perspective diverse, elevii noștri au dezvoltat o apreciere mai profundă a cetățeniei globale democratice și a unor valori care stau la baza acesteia, precum empatia, compasiunea,  toleranța și responsabilitatea fiecărui cetățean de a contribui la dezvoltarea comunității într-un mod sustenabil.

Ca profesor însoțitor am avut oportunitatea de a descoperi elevii într-o lumină nouă. Mi-a fost drag să le descopăr curiozitatea de a explora în interiorul Muzeului de Științe, mirarea din ochii lor la Acvariu când trecea câte un rechin pe langă ei la 1-2 m distanță, capacitatea de a se minuna ca un copil de spectacolul magic de lumini din Sagrada Familia la asfințit sau spiritul de cutreiera prin parcul Guel și de a se bucura unii de alții. Mai mult de atât, mi-a fost drag să descopăr dorința de a comunica cu elevii spanioli și capacitatea lor de a lega prietenii cu aceștia. Ca profesor de engleză, a fost o bucurie de fiecare dată să-I urmăresc cum se descurcă singuri în limba engleză și cum de la o zi la alta erau mai curajoși și mai fluenți. Complimentele legate de comunicarea în englză din partea profesorilor spanioli au fost pe deplin meritate.

În final, am învățat că noi, românii, nu suntem nici mai răi, nici mai buni. Doar avem nevoie să ne dezvoltăm abilitatea de a ne schimba perspectiva asupra vieții, să înțelegem că drepturile omului sunt sfinte și că respectarea drepturilor tuturor poate fi realizată doar cu condiția împlinirii responsabilităților cetățenești, tot cu sfințenie.  La intrebarea ”Doamna, putem să rămânem în Barcelona?”, vă propun mai degrabă să aducem spiritul de unitate democratică al Barcelonei la noi, iar Barcelona să rămână doar de vizitat. Gândurile cele mai calde se îndreaptă cu recunoștință către întregul colectiv CTGA pentru susținerea acestui proiect! Creștem împreună!

P.S. : VICTORIE! NU AM PIERDUT NICIUN ELEV ÎN BARCELONA!

Profesor Marinela Anghel - Grup 2 - "Suntem toți?"

În perioada 18-24 noiembrie 2023 am participat în cadrul proiectului Erasmus+“CONNECT 1 – CETĂȚENIE ACTIVĂ ȘI VIAȚĂ DEMOCRATICĂ” 2023-1-RO01-KA121-SCH-000137899 la mobilitatea de grup elevi ce a avut loc în Barcelona, Spania. Împreună cu Stănescu Sebastian Antonio (clasa a XII-a B), Sandu Raul Antonio (a XII-a C), Toma Robert Nicușor (a XIa B), Nedelcu Alexandru Ștefan (a XII-a A), Constantin Gabriel Alexandru (a XII-a A), Durlea Gabriela Valentina (a XI-a B), Vișan Andra Elena (a XI-a A) și Răileanu Beatrice Cosmina (a XI-a A) am descoperit o școală spaniolă de stat, Institut Poeta Maragall, cu elevi de gimnaziu care studiază învățământul obligatoriu până la 16 ani și cu elevi de liceu nivelul Batxillerat cu diferite specializări: științe, tehnologii, discipline umaniste, științe sociale, arte. Timp de 5 zile am desfășurat activități împreună cu elevii din școala gazdă. Obiectivele mobilității au vizat creșterea nivelului de înțelegere a multiculturalității și a emigrării/imigrării, creșterea capacitații CTGA de a se alinia la standardele europene de cetățenie democratică și exersarea competențelor de comunicare în limba engleză.

Am participat la ore derulate în limba engleză cu elevii spanioli și am descoperit o mulțime de lucruri: din dorința de a avea elevi conectați cu realitățile lumii în care trăim, profesorii spanioli abordează probleme actuale care afectează comunitatea și lumea în general; școala este bine echipată pentru ca elevii și profesorii să facă față cu succes orelor; activitățile pot avea loc foarte bine într-o expoziție de fotografii sau în muzeul de științe; cele șapte etaje ale școlii sunt urcate zilnic de elevi și de profesori fără lift; elevii se adresează profesorilor pe nume dar nicio clipă nu simți lipsa de respect în tonul vocii lor;  telefonul mobil nu este permis nici în pauze; elevii din Barcelona sunt în general comunicativi, veseli și sociabili, preocupați de studiu.

Am descoperit că Europa noastră e frumoasă când suntem împreună în comunitate, implicați, bucurându-ne de valorile democrației, conectați cu semenii noștri. Am interacționat, am reacționat, ne-am documentat, uneori ne-am opus sau ne-am oferit rapid voluntar, alteori am stat puțin pe gânduri, apoi am cooperat, ne-am mai contrazis pe ici, pe colo, am privit întâi cu admirație, apoi din ce în ce mai obiectiv: “Asta ar merge și la noi în școală!

 Mai presus de toate, am văzut elevii noștri cu alți ochi. Împreună am format un grup cu scop comun, fiecare contribuind cât de bine a putut la activitățile din școală, la activitățile culturale și, desigur, la cele de coagulare a grupului nostru. Diriginte, profesor de engleză și profesor însoțitor. Toate rolurile mi-au adus cunoaștere, emoție și bucurie în relația cu elevii noștri pe care i-am văzut schimbați, mai deschiși, mai comunicativi, mai voluntari, de la o zi la alta. În milioanele de pași zilnici (nu contează ce spune aplicația, mulți dintre noi așa am re/simțit...), am descoperit o parte din minunile culturale ale Barcelonei. Recunoștință maximă navigatorului șef, Constantin Gabriel Alexandru din clasa aXII-a A! Ne vei lipsi anul viitor, Gabriel! Sunt convinsă că într-un fel sau altul, această mobilitate va rămâne în amintirea elevilor Colegiului Asachi și că semințele vor încolți, când le va veni vremea.

O îmbrățișare caldă și părinților care au avut încredere în noi. Lacrimile unui tătic venit la rândul său dintr-un colț de Europă să își întâmpine fiica la întoarcerea acasă, ne-au confirmat că și pentru părinți acesta a fost un test greu. Pe care l-am trecut cu toții. Cu emoții, cu umor și cu multă grijă unii față de alții.

Un milion de gânduri bune pentru colegii noștri, profesori ai Colegiului Asachi, care ne-au susținut în diverse moduri din țară. A contat enorm să știm că ne transmit energia lor bună! Cred cu tărie că aceste schimburi educaționale pot avea un impact uriaș pentru că, în esență, constatăm că suntem mai degrabă asemănători decât diferiți, că micile probleme zilnice pot deveni suportabile într-un context mai larg în care ne gândim cu grijă și empatie la cei de lângă noi, că Europa noastră e așa frumoasă când suntem alături, în comunitate, implicați, bucurându-ne de valorile democrației, conectați cu semenii noștri.

LATER EDIT: SUNTEM TOȚI!

Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi”deține începând din anul 2022 titlul de ȘCOALĂ ACREDITATĂ ERASMUS+ în domeniul Educației Școlare. Mobilitățile pentru elevi se vor derula anual până 2027.

Informații și fotografii transmise de coordonatori proiect :

prof. Florina Anghele

prof. Marinela Anghel

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.