Educație

Foto | Al treilea proiect Erasmus+ la Colegiul Asachi Focșani: „Connect 1 - Cetățenie activă și viață democratică”

Ziarul de Vrancea
16 dec 2023 1503 vizualizări

În cadrul Programului Erasmus+, Acțiunea Cheie - KA1 Educație Școlară, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” Focșani a obținut o finanțare în valoare de 33.557 euro pentru proiectul „CONNECT 1– CETĂȚENIE ACTIVĂ ȘI VIAȚĂ DEMOCRATICĂ” 2023-1-RO01-KA121-SCH-000137899 care se derulează în  perioada 01.06.2023 - 31.08.2024. Scopul acestuia este creșterea nivelului de competențe privind implementarea în rețele inter-școlare a educației în spiritul cetățeniei democratice, conform valorilor europene, pentru înțelegerea și promovarea multiculturalității.

Obiective generale ale proiectului: creșterea nivelului de participare la viața democratică a elevilor și profesorilor, creșterea nivelului de înțelegere a multiculturalității/emigrării/imigrării, dezvoltarea competențelor pentru cetățenie digitală și educație media, dezvoltarea dimensiunii europene în spiritul cetățeniei democratice și creșterea capacității CTGA de a se alinia la standardele europene de cetățenie democratică.

În luna octombrie 2023, doi profesori din Colegiul Asachi au participat la cursul structurat „The Democratic Life in the EU: Teaching Citizen Rights and Duties” desfășurat în Dublin, Irlanda. În perioada 6-11 noiembrie 2023, doi profesori au participat la cursul „Supporting Diversity with Intercultural Education in the Classroom” în Split, Croația iar în perioada 18-25 noiembrie, un profesor a participat la activități de Job Shadowing într-o școală spaniolă.

"Participarea la  mobilitatea din Irlanda - Dublin, cu focus pe educație democratică și drepturile omului, mi-a oferit o perspectivă mult mai complexă și profundă asupra modului în care aceste valori fundamentale sunt integrate în sistemul lor educațional. Am fost impresionată de angajamentul și deschiderea instituțiilor de învățământ irlandez în promovarea dialogului intercultural și dezvoltarea competențelor civice. Activitățile de la curs, interacțiunea cu colegii, cadre didactice din diverse țări, mi-au oferit o experiență de învățare autentică, în spiritul colaborării și respectului reciproc. Experiența culturală în Irlanda a fost captivantă în totalitate, prin accesul la bogata moștenire istorică, alături de oameni prietenoși, prin peisajele irezistibile ale Irlandei, prin verdele unic al pășunilor irlandeze, și fascinația dramatică a coastei de vest a Atlanticului. Am avut ocazia să explorez Dublinul cel plin de farmec, să cunosc tradițiile și folclorul irlandez. Atmosfera prietenoasă din pub-uri și întâlnirile cu localnicii mi-au oferit o perspectivă autentică asupra ospitalității irlandeze, transformând experiența mea într-un amestec memorabil de învățare și descoperire culturală."

„O experiență grozavă! Cursul a fost o oportunitate de a învăța și experimenta conținuturi și activități inedite. Consider că toate subiectele abordate în curs sunt valoroase, iar stilul antrenant al formatoarei a adăugat o valoare deosebită experienței de învățare. Capacitatea acesteia de a crea o atmosferă de învățare și susținere a făcut ca subiectele să prindă viață și a determinat participarea activă a tuturor (doar așa se poate trăi o Viață Democratică în EU, nu?). Ne-a „echipat” cu instrumente grozave pentru a le folosi la clasă. Dublin este orașul care oferă profesorilor oportunitatea interacțiunii prin informații, emoții și strategii constructive, contribuind la saltul către o schimbare a viziunii pedagogice. A durat ceva până să mă obișnuiesc cu accentul celtic al limbii engleze dar, în final, m-a vrăjit. E o țară verde, veselă, plină de viață și, în același timp, un loc liniștit, revigorant.”

„Participarea la cursul  din SPLIT, CROAȚIA , în cadrul proiectului finanțat prin programul Uniunii Europene - Erasmus+  a reprezentat pentru mine o oportunitate pentru dezvoltare personală și profesională. A fost un curs eficient și constructiv, m-a ajutat să-mi îmbunătățesc abilitățile de comunicare în limba engleză, dar și competențele digitale, să interacționez cu alți cursanți, să mă dezvolt profesional pentru a ține pasul cu schimbările și pentru a acoperi nevoile de educație ale elevilor noștri. După această mobilitate, am trăit sentimentul că nu doar dezvoltarea profesională este atinsă cu succes, ci și latura umană este dezvoltată la maxim. Sper să mai pot beneficia, în perioada următoare, de astfel de oportunități. Mulțumesc echipei coordonatoare, mulțumesc Erasmus!"

„Acest curs a însemnat pentru mine încă o treaptă urcată în ierarhia pregătirii mele, atât din punct de vedere profesional, cât și cultural. Am acumulat tot felul de cunoștințe, experiențe și trăiri, pe care le voi valorifica mai departe, în munca mea cu elevii. Partea de istorie de care am beneficiat în Split a fost copleșitoare, prin multitudinea lucrurilor pe care le-am aflat și văzut în Croația. Cu ajutorul trainerului Alenka Miljević și al colegilor din Estonia și Suedia, mi-am reîmprospătat cunoștințele de limba engleză, ne-am dezvoltat rețeaua de școli și profesori pentru cooperări viitoare în proiectele cu elevii, am înțeles mai bine care sunt provocările sistemului educațional în țările europene privind multiculturalitatea, emigrarea și imigrarea. Desigur, compania colegei mele, Carla, a făcut ca mobilitatea în Split să fie plăcută, împreună am format o echipă capabilă să facă față cu succes provocărilor călătoriei și temelor abordate în cele cinci zile de curs.”

„În perioada 18-24 noiembrie 2023, am participat la activitatea de Job Shadowing ce a avut loc în Barcelona, Spania. Timp de 5 zile am participat la activități instructiv-educative la INSTITUT POETA MARAGALL, școală spaniolă de stat (gimnaziu și liceu), cu diferite specializări: științe, tehnologii, discipline umaniste, științe sociale, arte. Fiecare zi a venit cu noi provocări, acțivități interesante și ore desfășurate împreună cu profesorii spanioli. Am cunoscut profesori buni, vorbitori de limba engleză, cu deschidere către schimburi educaționale și care promovează valorile democratice de cooperare, colaborare și dialog intercultural ca stil de lucru, atât în relația cu elevii, mulți proveniți din diverse spații culturale, cât și cu profesori veniți în schimburi de experiență prin proiecte Erasmus+. Pentru a oferi elevilor o viziune globală asupra unei teme și a le forma competențe de documentare și de lucru utile pe tot parcursul vieții, profesori de diferite discipline cooperează și propun elevilor proiecte comune de realizat în echipe mici. Astfel, volumul de muncă este mai mic pentru elevi, proiectul multidisciplinar este coordonat și evaluat de mai mulți profesori, de diverse specializări, conform unui orar și a unui plan stabilit împreună, iar rezultatul oferă feedback asupra unui set mult mai complex de competențe. Intenționăm să utilizăm această formă de cooperare, învățare, evaluare și în colegiul nostru în viitorul apropiat."

Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi” deține începând din anul 2022 titlul de ȘCOALĂ ACREDITATĂ ERASMUS+ în domeniul Educației Școlare. Acreditarea presupune acces simplificat la granturile Erasmus+ până în 2027 și flexibilitate în implementare.

Coordonatori proiect:

Prof. limba engleză, MARINELA ANGHEL

Prof. limba engleză, FLORINA ANGHELE

Comunicat de presă transmis de prof Marinela Anghel Colegiul Tehnic "Gheorghe Asachi" Focșani


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.