Educație

Abandonul școlar, o realitate tristă și în Vrancea

Mihaela Vlădescu
22 mar 2018 536 vizualizări

 363 elevi vrânceni au abandonat școala după primul semestru al anului școlar în curs

Tot mai mulți elevi abandonează școala de la an la an. O statistică a IȘJ Vrancea arată că numai anul acesta școlar, la finalului semestrului I au abandonat școala 363 de elevi înscriși în școlile din județ. Cei mai mulți dintre aceștia, 320, provin din mediul rural, iar 43 din mediul urban. Fenomenul de abandon școlar este strâns legat de cel al migrației, mulți elevi renunțând la cursuri pentru a lua calea străinătătii unde speră să scape de sărăcia din România. "La jumătatea acestui an, în Vrancea s-au înregistrat 632 copii cu ambii părinți plecați în străinătate, 1667 cu un singur părinte plecat din țară și 349 cu părinte unic susținător", se arată într-o situație prezentată joi în cadrul Colegiului Prefectural. Numărul copiilor ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate este tot mai mare, iar instituțiile statului caută soluții pentru a diminua efectele acestui fenomen, mai ales cele psihologice. "Pentru a combate fenomenul este necesară, în primul rând, înțelegerea cauzelor. Pe lângă cele de ordin social și de ordin psihologic, cauzele psihopedagogice joacă un rol extrem de important. Acestea din urmă pot fi transformate în oportunități de dezvoltare și de îmbunătățire a sistemului actual: monitorizarea și consilierea permanentă a elevilor în risc de abandon ridicat, păstrarea legăturii permanente cu familiile elevilor cu risc de abandon școlar, prezența părintelui în viața copilului, desfășurarea de activități educative și extrașcolare în unitatea școlară, implementarea de proiecte și programe educaționale pentru prevenirea abandonului școlar. Școala are rolul de a identifica acei elevi care, datorită unor influențe de natură economică, socială, culturală, medicală, riscă la un moment dat să abandoneze școala. Părinții trebuie să știe că prin implicarea în educație și formarea copilului pun bazele pentru care acesta are nevoie pentru a se dezvolta și a-și construi un viitor de succes. Pentru fiecare copil, părintele sau persoana în grija căruia se află acesta sunt primii profesori" , se mai arată în documentul prezentat de IȘJ în cadrul Colegiului Prefectural. Școala, atrag atenția atenția șefii învățământului vrâncean, nu mai este considerată un viitor. Abandonul școlar este favorizat de dificultățile materiale, climatul familial, anturaj și factori de natură socială și economică. (M.V.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.