Abandonul școlar, o realitate tristă și în Vrancea
363 elevi vrânceni au abandonat școala după primul semestru al anului școlar în curs
Tot mai mulți elevi abandonează școala de la an la an. O statistică a IȘJ Vrancea arată că numai anul acesta școlar, la finalului semestrului I au abandonat școala 363 de elevi înscriși în școlile din județ. Cei mai mulți dintre aceștia, 320, provin din mediul rural, iar 43 din mediul urban. Fenomenul de abandon școlar este strâns legat de cel al migrației, mulți elevi renunțând la cursuri pentru a lua calea străinătătii unde speră să scape de sărăcia din România. "La jumătatea acestui an, în Vrancea s-au înregistrat 632 copii cu ambii părinți plecați în străinătate, 1667 cu un singur părinte plecat din țară și 349 cu părinte unic susținător", se arată într-o situație prezentată joi în cadrul Colegiului Prefectural. Numărul copiilor ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate este tot mai mare, iar instituțiile statului caută soluții pentru a diminua efectele acestui fenomen, mai ales cele psihologice. "Pentru a combate fenomenul este necesară, în primul rând, înțelegerea cauzelor. Pe lângă cele de ordin social și de ordin psihologic, cauzele psihopedagogice joacă un rol extrem de important. Acestea din urmă pot fi transformate în oportunități de dezvoltare și de îmbunătățire a sistemului actual: monitorizarea și consilierea permanentă a elevilor în risc de abandon ridicat, păstrarea legăturii permanente cu familiile elevilor cu risc de abandon școlar, prezența părintelui în viața copilului, desfășurarea de activități educative și extrașcolare în unitatea școlară, implementarea de proiecte și programe educaționale pentru prevenirea abandonului școlar. Școala are rolul de a identifica acei elevi care, datorită unor influențe de natură economică, socială, culturală, medicală, riscă la un moment dat să abandoneze școala. Părinții trebuie să știe că prin implicarea în educație și formarea copilului pun bazele pentru care acesta are nevoie pentru a se dezvolta și a-și construi un viitor de succes. Pentru fiecare copil, părintele sau persoana în grija căruia se află acesta sunt primii profesori" , se mai arată în documentul prezentat de IȘJ în cadrul Colegiului Prefectural. Școala, atrag atenția atenția șefii învățământului vrâncean, nu mai este considerată un viitor. Abandonul școlar este favorizat de dificultățile materiale, climatul familial, anturaj și factori de natură socială și economică. (M.V.)