Educație

Şcoala din Chiojdeni, campioană la scrierea de proiecte educaţionale

Sorin Tudose
20 mar 2012 1566 vizualizări
Ministrul Comunicaţiilor, Răzvan Mustea Şerban susţine programul Economia bazată pe Cunoaştere, la care a aplicat şi unitatea şcolară din Vrancea

Şcoala din Chiojdeni se numără printre cele 229 de unităţi de învăţămînt declarate campioane în scrierea de proiecte educaţionale. Este vorba de şcolile care fac parte din programul Economia Bazată pe Cunoaştere care au depus pînă în acest moment proiecte educaţionale pentru atragerea de finanţări. Pentru a creşte şansele şcolilor de a atrage finanţări şi de a stabili parteneriate cu alte comunităţi din România sau din străinătate, Ministerul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale, prin intermediul programului EBC, a organizat un stagiu de formare pentru scrierea de proiecte, dedicat tuturor celor 229 de şcoli incluse în acest program. „Evoluţia comunităţilor, în special a celor de la nivel rural, ţine de avantajul competitiv pe care acestea îl deţin prin implicarea şcolii şi a dascălilor săi în procesul de dezvoltare comunitară. Asimilarea de tehnici şi concepte inovatoare de TIC, precum şi afilierea la specificităţile locale conduc aceste comunităţi către performanţă şi progres”, a declarat Răzvan Mustea – Şerban, Ministrul Comunicaţiilor şi Societăţii Informaţionale. La Şcoala din Chiojdeni se desfăşoară un proiect intitulat “Şansa ta la şcoală” menit să prevină abandonul şcolar. Mai exact, programul se adresează unui număr de 40 de copii proveniţi din familii defavorizate, care sînt predispuşi să renunţe la şcoală. “Tema am ales-o în urma unei analize de nevoi a şcolii, în care am constatat că principalele probleme pe care le avem sînt frecvenţa redusă, abandonul şcolar şi promovabilitatea scăzută. Majoritatea celor aflaţi în risc sînt copii ai căror părinţi la rîndul lor au abandonat şcoala, prin urmare interesul pentru educaţie este foarte scăzut. Avem şi rromi în proporţie de peste 50 % în şcoala noastră, iar în rîndul lor căsătoriile sînt timpurii, se întîmplă chiar şi în ciclul gimnazial ducînd la abandon şcolar. În general obiectivele noastre se axează pe facilitarea accesului elevilor la informaţie şi educaţie”, transmite profesorul Luci Stănilă, managerul proiectului. Activităţile incluse în proiectul „Şansa ta la şcoală” îşi propun atît recuperarea materiei pierdute de elevii grupului ţintă, dar şi apropierea acestora de şcoală prin activităţi extraşcolare. După terminarea programului obişnuit, aceşti elevi vor primi un pachet cu hrană ca să mai poată rămîne la şcoală încă o oră, pentru a face cursuri de română, matematică, istorie, geografie şi biologie. Se vor întîlni cu profesorii lor de două ori pe săptămînă, timp de trei luni”, a mai adăugat Luci Stănilă. Programul se va desfăşura pe parcursul mai multor luni. Mai multe informaţii puteţi afla la http://ecomunitate.ro. (Sorin TUDOSE)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
susu, acum 4419 zile, 2 ore, 12 minute, 58 secunde
E laudabila implicarea in astfel de proiecte, dar rezultatele.......???!!!!
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.