Educație

Copiii cu dizabilitati, profesori in tapiserie

Camelia Stănilă
16 mai 2006 1176 vizualizări
Micutii din clasa speciala integrata la Scoala "Anghel Saligny" Focsani isi arata sentimentele prin picturi si frumoase lucrari de tapiserie. Micutii vor sa doneze creatiile lor pentru cei care le vor aduce dulciuri de Ziua Copilului.

Cei opt copii cu deficiente din clasa a III-a speciala, integrata la Scoala "Anghel Saligny" Focsani, au devenit "experti" in lucrari de tapiserie si acum au ajuns chiar sa-i invete pe colegii lor mai mici. Ei au invatat acest "mestesug" in cadrul activitatii recuperatorii desfasurate la Palatul Copiilor. Iar acum, datorita unui parteneriat incheiat cu clasa a III-a step-by-step, invatator Silvia Tache, micutii cu deficiente isi pot demonstra talentul. Iar faptul ca ii invata si pe altii sa lucreze, ii face mai constienti si increzatori de propriile puteri si, totodata, ii face sa se simta acceptati in societate. Invatatoarele Veta Norocea si Ecaterina Galoiu sint foarte multumite de acest proiect si considera ca doar astfel de activitati duc la o adevarata integrare a copiilor cu dizabilitati. "Parteneriatul este cel mai indicat mod pentru integrare, prin valorizarea resurselor personale ale fiecaruia dintre ei. Toate acestea duc la formarea unei autonomii sociale adecvate, integrate, dar si la formarea stimei de sine", ne-a spus invatatoarea Ecaterina Galoiu. Cei care vor sa admire lucrarile micutilor o pot face in perioada 25 mai - 15 iunie, cind va fi realizata o expozitie cu tapiseriile lor la Casa Corpului Didactic Focsani. Copiii pregatesc si alte surprize pentru vizitatori, dupa cum ne-au dezvaluit invatatoarele.


Copiii au nevoie de sponsori


Cele doua cadre didactice care au in grija singura clasa speciala din judet, integrata in invatamintul de masa, spun ca micutii cu deficiente au mai multa nevoie de atentie, de vorbe de incurajare si recompensa, pentru ca pe viitor sa se poata descurca si singuri in societate. "Pentru munca noastra ei ne rasplatesc adesea cu cite un «te iubesc» spus din suflet", ne-a spus si profesoara Veta Norocea. Dascalii sint de parere ca acesti copiii trebuie sa continue terapia ocupationala demarata la aceasta virsta, sa-si dezvolte abilitatile si sa devina o parte a comunitatii. Mai ales ca acestia isi exprima cel mai bine sentimentele prin lucrarile pe care le fac, fie ca e vorba de desene sau tapiserii. "Copiii simt ca sint utili, iar asta este foarte important pentru ei", a mai spus Veta Norocea. Pentru a se simti acceptati au nevoie si de mai mult ajutor din partea oamenilor normali. Micutii au nevoie sa iasa mai mult in

lume, sa intre in contact cu elevii de virsta lor, sa se bucure de un spectacol de circ sau de teatru, spre exemplu. "Am avea nevoie de un sponsor, pentru materiale didactice. Am vrea sa-i ducem pe copii si intr-o tabara speciala de vara", au mai spus cele doua invatatoare care duc o munca anevoiasa, dar plina de satisfactii, cu acesti copii. O mica atentie din partea unor oameni de bine, in prag de 1 Iunie, i-ar face mai mult decit fericiti pe cei opt copii integrati la Scoala "Anghel Saligny". Pentru a avea parte de o serbare adevarata ei vor sa ofere celor generosi din lucrarile lor. Iar un zimbet din partea acestor copii valoreaza mai mult decit orice, dind speranta parintilor si cadrelor didactice care se ocupa cu atita

daruire de ei.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.