Concursul de directori de şcoală provoacă tensiuni în învăţămant
Prima zi a noului an şcolar a debutat cu un anunţ bombă a Ministerului Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice (MENCŞ), potrivit căruia toate posturile de director şi director adjunct de şcoală din ţară sunt scoase le concurs. Surpriza constă de fapt, nu în organizarea concursului, pe care, de altfel, îl aştepta toată lumea, ci în modul în care acesta se va desfăşura. Astfel, candidaţii la funcţiile de conducere din şcoli au aflat că vor susţine pe 12 octombrie 2016, pentru prima dată, un test grilă de 2 ore, ce se va desfăşura, potrivit oficialilor IŞJ, sub forma unui examen naţional, cu subiecte unice, elaborate de MENCŞ. Proba va fi filmată pentru a nu exista suspiciuni cu privire la rezultatele acesteia. Vor mai fi un interviu şi evaluarea CV-ului, probe ce se vor desfăşura în perioada17 octombrie – 17 noiembrie 2016. Pană atunci, însă, cei care doresc să participe trebuie să se înscrie electronic într-o aplicaţie, în care va fi încărcat şi dosarul de concurs, în perioada 13 septembrie – 2 octombrie 2016. „Înscrierea se realizează pe platforma MONMedu accesibilă la adresa https://mon.edu.ro/mon-mects/. Procedura de înscriere o veţi regăsi pe platforma MONMedu, accesibilă la adresa https://mon.edu.ro/ în secţiunea „Manuale şi ghiduri”. Vă informăm că suportul tehnic se acordă în intervalul orar 09:00-18:00, de luni până vineri, pe următoarele canale de comunicare: E-mail la adresa: suport-mon@edumax.edu.ro şi Forum la adresa: http://forum.portal.edu.ro/index.php?showforuma275”, se arată într-o informare a echipei MONMedu.
Directorii de şcoli, nemulţumiţi de graba ministrului
Directorii de şcoli, numiţi cu delegaţie, deoarece concurs pentru ocuparea acestor funcţii nu a mai fost organizat de mai bine de 7 ani, susţin că prima probă a concursului nu poate avea loc mai devreme de 9 octombrie, cand se împlinesc 30 de zile de la publicarea ordinului în Monitorul Oficial. De asemenea, desfăşurarea concursului pentru director şi director adjunct în acelaşi timp nu ar avea logistica necesară. Mai mult decat atat, o parte dintre documentele solicitate în întocmirea dosarului de înscriere sunt aproape imposibil de obţinut, deoarece implică participarea la nişte cursuri de lungă durată. Prima persoană care a luat public atitudine este profesoara Florentina Gaşpar, director la Colegiul Tehnic „Iuliu Maniu” din Bucureşti, care i-a trimis o scrisoare publică ministrului Educaţiei, Mircea Dumitru, în care îi explică acestuia, detaliat, că menţinerea datelor de concurs prevăzute în metodologie este un abuz, potrivit www.evz.ro. „Termenele reprezintă o foarte mare problemă: într-o lună, 12 septembrie- 12 octombrie, faci dosar (acte, legalizări, medicina muncii etc.), îl încarci pe site, revizuieşti PDI (că de existenţa PAS pentru învăţămantul profesional şi tehnic nu a auzit Ministerul), realizezi scrisoare de intenţie, realizezi plan de măsuri, conduci şcoală şi înveţi temeinic şi bibliografia care, numai pentru a fi citită, îţi ia 2 săptămâni! Pentru aplicarea noului ROFUIP a fost necesar să treacă o lună de zile de la publicarea lui în Monitorul Oficial”, spune profesoara Florentina Gaşpar. (M. VLĂDESCU)