Educație

Subiecte date cu întarziere la simularea Evaluării Naţionale

Ziarul de Vrancea
18 feb 2014 1685 vizualizări
Elevii de-a VIII-a au primit tarziu subiectele din cauza unor disfuncţionalităţi în sistemul de comunicare cu ministerul u elevii susţin că subiectele au fost uşoare, dar necesitau atenţie mărită din cauza capcanelor pe care le conţineau enunţurile u astăzi se stabileşte cand vor fi evaluate lucrările

Disfuncţionalităţi în transmiterea subiectelor la prima probă din cadrul Evaluării Naţionale! Elevii au intrat mai tarziu în posesia subiectelor decat ora programată iniţial: 9,00. Şi asta din cauza unei probleme tehnice a Ministerului Educaţiei, centrele de comunicare neputand intra în sistem pentru a descărca subiectele la ora stabilită, 8,30. Acest aspect a condus la întarzierea simulării, elevii primind subiectele chiar şi cu jumătate de oră mai tarziu. Şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, profesoara Vasilica Zaharia, consideră că întarzierea s-a datorat numărului mic de centre de comunicare existent la nivelul judeţului: 24. “La ora 8,50 toate centrele au descărcat subiectele. Elevii au primit mai tarziu subiectele din cauza timpului parcurgerii distanţei de la centru la şcoală şi a timpului necesar pentru multiplicare. Vom face propuneri să existe mai multe centre de comunicare la examenul din vară”, ne-a declarat inspectorul general al IŞJ, Vasilica Zaharia. Potrivit declaraţiilor directorilor unităţilor de învăţămant, întarzierile au fost între 15 şi 30 de minute în funcţie de fiecare unitate şcolară. La Şcoala “Nicolae Iorga” elevii au intrat în posesia subiectelor la ora 9,15, după ce subiectele au fost descărcate la IŞJ, unul dintre centre nereuşind să intre în sistemul MEN. La Şcoala “Duiliu Zamfirescu”, arondată centrului de comunicare de la Colegiul “Cuza”, elevii au intrat în posesia subiectelor cu 30 de minute mai tarziu decat ora stabilită iniţial.

Prezenţă bună, subiecte uşoare

Atat la Şcoala “Nicolae Iorga” cat şi la “Duiliu Zamfirescu” nu au fost absenţi, prezenţa fiind de 100%. “Elevii aşteptau această simulare şi mai solicită şi altele. Deja la nivelul clasei a VIII-a A, unde sunt diriginte, au fost cinci simulări pană la aceasta, în care am respectat condiţiile de examen: cate unul în bancă, foi cu etichetă, modelul de subiecte postat pe site-ul Ministerului Educaţiei”, ne-a declarat profesoara de limba romană Liliana Niţu, de la Şcoala “Nicolae Iorga”. Aceasta consideră că subiectele nu au fost grele, dar au conţinut capcane. “Subiectele au fost uşoare, dar la subiectul al II-lea au fost capcane şi elevii ar fi trebuit să citească enunţul cu mare atenţie. La simulările de la clasă am remarcat că atunci cand li se pare uşor, elevii greşesc mult pentru că nu citesc cu atenţie sau am mai avut cazuri în care pe ciornă elevii au scris bine, dar cand au transcris au greşit”, a mai precizat profesoara Liliana Niţu. Şi elevii acestei unităţi de învăţămant au părut încantaţi la ieşirea de la testare. “A fost uşor, chiar şi compunerea de la primul punct. Trebuia doar să fim atenţi”, ne-a spus Alexandra Dobrin de la clasa a VIII-a C. “Au fost cerinţe din ceea ce am parcurs la clasă”, ne-a declarat şi Adina Bezea de la clasa a VIII-a C. Inspectorul şcolar de limba şi literatura romană din cadrul IŞJ, Silvia Chelariu, consideră că subiectele au fost de dificultate medie, după criteriile de elaborare a lor stabilite de metodologie.

Cine şi cand corectează lucrările?

Inspectoratul Şcolar Judeţean Vrancea a stabilit patru centre de evaluare la Colegiul Economic “Mihail Kogălniceanu”, Colegiul Tehnic “Ion Mincu”, Colegiul Auto şi Liceul Tehnologic “G.G. Longinescu”. Nu se ştie deocamdată ce profesori vor participa la evaluare şi nici cand se va face aceasta. Conducerea IŞJ precizează că profesorii evaluatori nu vor fi şcoşi de la ore. Astăzi la nivelul IŞJ va avea loc o şedinţă tehnică cu preşedinţii centrelor de evaluare pentru a se stabili cea mai eficientă modalitate de a evalua lucrările. “Corectarea lucrărilor se va face cu profesori care au dreptul să o facă, respectiv profesori care au minim gradul II. Pentru că în urban nu avem suficiente cadre didactice, vom solicita cadre şi din judeţ. Afişarea rezultatelor se face pe 7 martie, iar corectura nu va afecta programul şcolar”, ne-a declarat şefa IŞJ, Vasilica Zaharia. Dascălii care vor participa la aceasta nu vor fi remuneraţi suplimentar, explicaţia oficialilor IŞJ constand în faptul că nici evaluările la nivel de unitate şcolară nu se plătesc suplimentar deşi corectarea lucrărilor se face în afara orelor de program. Astăzi elevii claselor a VIII-a suţin simularea Evaluării Naţionale la matematică. (M. VLĂDESCU)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.