Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Comerțul electronic din România a urcat la 7 miliarde de euro

Ziarul de Vrancea
12 oct 2022 679 vizualizări

Aproape 45% dintre utilizatorii de Internet din România apelează la comerțul electronic, arată Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online

Afacerile din piața românească de e-commerce au ajuns la 7 miliarde de euro, iar aproape 45% dintre utilizatorii de Internet din România comandă online, a declarat, joi, într-o conferință de specialitate, Cristian Pelivan, director executiv al Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO). "Atunci când vorbim despre comerțul electronic, vorbim despre unul dintre cele mai performante sectoare care, practic, aproape și-a triplat cifra de afaceri în ultimii cinci ani, de la 2,8 miliarde de euro, în 2017, la 7 miliarde de euro, în 2022. De asemenea, un salt important e și în ceea ce privește numărul de clienți care apelează la comerțul electronic. Am ajuns, astăzi, la aproape 45% dintre utilizatorii de Internet din România, în contextul în care cam 90% din populația adultă a României folosește Internetul. Un salt uriaș a fost făcut în anul 2020. În 2019, acest proces era de 23% și iată că, din 2020, s-a stabilizat la 45%, o dublare practic. Avantajul comerțului online este faptul că toți cei care au venit în timpul pandemiei și au cumpărat ceva online au rămas clienți. Adică e un grad de retenție care se vede foarte rar", a afirmat Pelivan. Estimările reprezentantului ARMO arată că urmează o perioadă de așezare a pieței de comerț electronic, în timp ce investițiile companiilor în zona digitală sunt esențiale pentru dezvoltare. "Deși urmează o perioadă mai dificilă, comerțul online se va dovedi o alegere bună, pentru că ne scutește de o grămadă de drumuri, faci economii la transport, la benzină, nu te plimbi prin mai multe magazine. Găsești totul la câteva click-uri distanță și comerțul online este, totodată, și un sector economic extrem de digitalizat, ceea ce înseamnă că are o productivitate mai bună, are o eficiență mai bună. Crizele sunt naturale, nu ai cum să le eviți, e un fenomen ciclic, dar am încredere că și în acest context oamenii vor continua să vadă avantajele de a cumpăra online și vor continua să o facă. Acum noi estimăm o perioadă mai de așezare. Ceea ce s-a întâmplat în pandemie a fost ceva excepțional. În continuare, pe măsură ce companiile încep să investească în zona aceasta digitală și încep să vândă tot mai mult online, evident crește și oferta și atunci poate vor veni tot mai multe persoane. Pe de altă parte, este și posibil să fi ajuns la un prag în ceea ce privește competențele consumatorilor. Pe măsură ce devine tot mai ușor pentru oameni să comande online, trecem și pe această barieră a competențelor. Trebuie și un pic de curaj ca oamenii să vadă că nu e atât de greu. Și atunci poate vom depăși și pragul acesta de 45% dintre utilizatori de Internet, pentru că, până la urmă, dacă știi să dai Like pe Facebook, poți să plasezi și o comandă online", a susținut directorul executiv al ARMO. Evoluția pieței e-commerce, perspective pentru perioada următoare, precum și metode de soluționare a problemelor de aprovizionare pentru a dezvolta afacerile, sunt câteva dintre temele de discuție ce vor fi abordate joi în conferința online "Provocări pentru vânzările digitale în contextul noilor dificultăți economice".

Cresc iar ratele la bănci! Indicele ROBOR la trei luni a săltat la 8,15% pe an

u la începutul acestui an, indicele ROBOR la 3 luni era 3,02%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care se calculează costul creditelor de consum în lei cu dobândă variabilă, a crescut joi la 8,15% pe an, de la 8,11% pe an, miercuri, conform datelor publicate de Banca Națională a României (BNR). La începutul acestui an, indicele ROBOR la 3 luni era 3,02% pe an. Indicele la 6 luni, utilizat în calculul dobânzilor la creditele ipotecare în lei cu dobândă variabilă, a urcat la 8,24% pe an, de la 8,21% pe an anterior, iar ROBOR la 12 luni a ajuns la nivelul de 8,36% pe an, de la 8,34%. În ceea ce privește indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC), reglementat de OUG 19/2019, acesta este de 4,06% pe an, fiind calculat ca medie aritmetică a ratelor de dobândă zilnice ale tranzacțiilor interbancare din trimestrul II 2022, în urcare față de cel publicat în urmă cu trei luni, de 2,65%. În luna mai 2019, a intrat în vigoare OUG 19/2019 care modifică modul în care este calculată rata pentru creditele în lei cu dobânda variabilă. Astfel, Ordonanța 19/2019 a stabilit indicele de referință pentru creditele consumatorilor (IRCC), calculat trimestrial exclusiv pe baza tranzacțiilor interbancare.

Alro împreună cu Complexul Energetic Oltenia vor ridica o centrală electrică pe gaze

Alro, unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa, după capacitatea de producție, anunță că a fost declarată ca fiind „investitorul selectat” în urma unei licitații publice organizate de Complexul Energetic Oltenia (CEO) pentru a construi împreună o centrală electrică pe gaz, la Ișalnița, de 850 MW. ”Alro (BVB: ALR), unul dintre cei mai mari producători de aluminiu integrați pe verticală din Europa, după capacitatea de producție, anunță că a fost declarată ca fiind „investitorul selectat” în urma unei licitații publice organizate de Complexul Energetic Oltenia (CEO) pentru a construi împreună o centrală electrică pe gaz, la Ișalnița”, anunță Alro. În conformitate cu anunțul de licitație, CEO și Alro vor negocia înființarea unei societăți cu capital mixt de tip „Special Purpose Vehicle” (SPV) care va construi o centrală electrică pe gaze naturale de 850 MW, sub rezerva aprobărilor corporative ale ambelor companii. Aceasta va înlocui două instalații vechi (blocuri) pe cărbune de 315 MW fiecare. „Acest parteneriat va oferi Alro oportunitatea de a-și diversifica modelul de afaceri, deoarece securitatea aprovizionării cu energie electrică reprezintă o necesitate pentru industria aluminiului și va sprijini planurile de dezvoltare pe termen lung ale grupului într-un mediu de afaceri plin de provocări. Deși este un efort foarte complex, suntem încrezători că va fi un proiect de succes având un partener puternic, CEO, care înțelege noile realități ale pieței energetice și demonstrează că știe să se adapteze la acestea”, a declarat Marian Năstase, președintele Consiliului de Administrație, Alro. Companiile care fac parte din Grupul Alro sunt: Alro SA - producătorul de aluminiu, Alum SA - producătorul de alumină, Sierra Mineral Holdings I, Ltd. - societatea de extracție a bauxitei, Vimetco Extrusion SRL – producător de aluminiu extrudat, Conef SA – societate de tip holding și de management, Global Aluminium Ltd. - societate de tip holding și Bauxite Marketing Ltd – marketing, Vimetco Trading – vânzări de aluminiu. Alro este o subsidiară a Vimetco PLC (Republica Cipru), un producător global de aluminiu primar și prelucrat integrat vertical. Structura acționarilor ALRO este: Vimetco PLC (54,19%), Pavăl Holding (23,21%), Fondul Proprietatea (10,21%) și alții (12,38%).

Producătorul de cipuri Intel intenționează să renunțe la mii de angajați

Producătorul de cipuri Intel intenționează o reducere majoră a numărului de angajați, probabil de ordinul miilor, în fața unei încetiniri a pieței computerelor personale, potrivit unor surse citate de Bloomberg News. Disponibilizările vor fi anunțate încă din această lună, iar unele dintre diviziile Intel, inclusiv grupul de vânzări și marketing, ar putea vedea reduceri care vor afecta aproximativ 20% din personal. În iulie, compania avea 113.700 de angajați. Intel a refuzat să comenteze cu privire la reducerea locurilor de muncă. În iulie, compania și-a redus previziunile anuale referitoare la vânzări și profit, după ratarea estimărilor de către rezultatele din trimestrul al doilea. Inflația aflată la cele mai ridicate niveluri din ultimele decenii și redeschiderea birourilor și școlilor i-au determinat pe oameni să cheltuie mai puțin pe computere decât au făcut-o în timpul restricțiilor impuse de guverne în timpul pandemiei de Covid-19. Producătorii de cipuri sunt, de asemenea, sub presiunea restricțiilor cauzate de Covid-19 pe piața cheie de PC-uri din China și conflictul din Ucraina, care au dus la perturbarea lanțul uide aprovizionare și au afectat, de asemenea, cererea.

Elon Musk a lansat un parfum numit ”Burnt Hair”. Costă 100 de dolari sticla

Cel mai bogat om din lume, Elon Musk, ”a mirosit” o nouă oportunitate de a valorifica produse ciudate, lansând un parfum numit ”Burnt Hair” (Păr Ars), despre care a spus că în câteva ore a vândut 10.000 de sticle, pentru a câștiga un milion de dolari, relatează Reuters. ”Cu un nume ca al meu (Musk înseamnă mosc n.r.), intrarea în afacerea cu parfumuri era inevitabilă – de ce am evitat-o atât de mult timp!?” a întrebat Musk pe Twitter, unde acum se descrie ca un vânzător de parfumuri. ”Esența dorinței respingătoare” este descrierea pe site a celei mai recente oferte ale sale, care costă 100 de dolari sticla și ale cărei livrări urmează să înceapă în primul trimestru al anului 2023, după ce parfumul a fost prezentat de Musk pentru prima dată în septembrie. Ofertele anterioare de produse deosebite au inclus tequila sub marca proprie Tesla, lansată în 2020, și un ”șort scurt” pentru a marcaa victoria lui Musk asupra investitorilor care au pariat împotriva producătorului de vehicule electrice, acum cea mai valoroasă companie de mașini din lume. Compania Boring a lui Musk, o firmă de tuneluri evaluată ultima dată la 5,7 miliarde de dolari, a vândut aruncătoare de flăcări cu 500 de dolari bucata, la începutul anului 2018, strângând 10 milioane de dolari. De asemenea, a vândut 50.000 de pălării Boring Company. Ambițiile lui Musk de-a lungul anilor au variat de la colonizarea planetei Marte până la crearea unei noi economii de energie durabile, iar în acest proces a construit Tesla, compania de rachete SpaceX și firme mai mici. Săptămâna trecută, miliardarul a propus să continue cu oferta sa inițială de 44 de miliarde de dolari pentru a prelua Twitter și a o retrage de la bursă, solicitând încetarea unui proces din partea companiei de social media care l-ar fi putut forța să plătească.

Prețurile petrolului au scăzut cu peste 2%

Prețurile petrolului au scăzut miercuri pentru a treia zi consecutiv, cu peste 2%, deoarece dolarul puternic și îngrijorările legate de cererea mai slabă și creșterea ratelor dobânzilor au fost mai mari decât preocupările privind oferta, determinată de decizia OPECÂ de săptămâna trecută de reducere a țintei de producție, transmite Reuters. Atât OPEC, cât și Departamentul de Energie al SUA și-au redus previziunile referitoare la cerere. Săptămâna trecută, OPEC, și aliații săi, inclusiv Rusia, au convenit să reducă oferta cu 2 milioane de barili pe zi (bpd). Contractele futures pentru țițeiul Brent au pierdut 2,18 dolari, sau 2,3%, până la 92,11 dolari pe baril. Țițeiul american West Texas Intermediate a pierdut 2,53 dolari, sau 2,8%, prețul coborând la 86,82 dolari. OPEC și-a redus miercuri estimările de creștere a cererii de petrol în acest an cu 460.000 bpd până la 2,64 milioane bpd, invocând reapariția restricțiilor legate de Covid-19 din China și inflația ridicată. ”Economia mondială a intrat într-o perioadă de incertitudine sporită și provocări în creștere”, a spus OPEC în raportul său lunar.

Microsoft 365 ia locul Microsoft Office

Microsoft a decis să înlocuiască brandul Microsoft Office cu Microsoft 365, sub care vor fi promovate pe viitor aplicațiile de birou ale companiei împreună cu alte programe software. Microsoft Office se va numi Microsoft 365 de acum înainte, iar schimbarea de nume aduce și o schimbare componență, aici urmând a fi integrate și alte produse Microsoft pe lângă Word, Excel și celelalte. Pe lângă aplicațiile software, Microsoft 365 va mai include un flux pentru accesarea celor mai recente documente indiferent de programul cu care au fost create și o modalitate nouă de accesare a întâlnirilor. Brandul Microsoft 365 a fost lansat în urmă cu doi ani sub forma unui abonament și are în prezent 59,7 milioane de clienți. Totodată, Microsoft anunță Teams Premium, o nouă versiune a soluției de comunicare video a cărei principală adiție este o funcție de rezumare a ședințelor cu ajutorul inteligenței artificiale. AI-ul va rezuma în doar câteva minute ședințele lungi la care utilizatorul nu a participat sau va face un rezumat doar la perioadele în care acesta nu a fost prezent.

Prețul aluminiului a urcat abrupt

Prețul aluminiului a crescut miercuri, la Bursa de Metale din Londra (LME), cu până la 7%. după ce Bloomberg a scris că Statele Unite iau în considerare interzicerea aluminiului rusesc ca răspuns la conflictul din Ucraina, transmite Reuters. Cotația aluminiului de referință a închis în creștere cu 3,3%, la 2.309 dolari pe tonă, după ce a avansat pentru scurt timp cu 7,3%, la 2.400 dolari pe tonă. Administrația Biden are în vedere creșterea tarifelor pentru aluminiul rusesc la niveluri atât de mari încât ar interzice efectiv producătorul rus de aluminiu Rusal, a scris Bloomberg, citând persoane familiare cu luarea deciziilor. Casa Albă și Departamentul de Trezorerie nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii din partea Reuters. Rusal este cel mai mare producător de aluminiu din lume în afara Chinei, furnizând lumii 6% din necesarul estimat la aproximativ 70 de milioane de tone în acest an. Compania din Rusia nu a răspuns imediat la o cerere de comentarii.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.