Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Înmatriculările de autoturisme noi au accelerat cu 22%

Ziarul de Vrancea
9 aug 2023 456 vizualizări

În primele șapte luni, mașinile ''verzi'' au înregistrat un  salt de 36,5%

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în România, în primele șapte luni din 2023, cu 22,2%, în comparație cu perioada similară a anului anterior, iar autoturismele "verzi" au înregistrat un salt 36,5% și au ajuns la o cotă de piață de 22,9%, reiese din datele publicate, joi, de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA). Conform statisticii oficiale, pe piața națională, în topul primelor zece mărci de autoturisme și autovehicule comerciale, după primele șapte luni din acest an, pe primul loc se află Dacia - cu 29.044 de unități, urmată de Renault (8.935 unități), Toyota (6.677), Volkswagen (6.345), Ford (6.130), Skoda (6.076), Hyundai (5.554) Mercedes-Benz (5.133), Suzuki (2.770) și BMW (2.681). Segmentul autoturismelor reprezintă aproximativ 84% din totalul pieței și a înregistrat, în luna iulie 2023, un volum de 13.431 de unități, cu 12% mai mult decât în luna similară din 2022. În funcție de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în intervalul de referință, motorizările pe benzină înregistrează o scădere de 1,4% față de perioada similară din anul anterior, ajungând, astfel, la o pondere de 63,9%. În ceea ce privește autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea înregistrează o scădere de 1%, de la an la an, și dețin o cotă de 13,1% din total. Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% și hibride plugin), precum și cele full hybrid (care dispun și de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns la o cotă de piață de 22,9%, după primele șapte luni, pondere care depășește cu 9,8% cota deținută de motoarele diesel. În acest sens, autoturismele 100% electrice dețin o cotă de 10,4% din piață în primele șapte luni ale anului 2023, comparativ cu 7,9%, cu un an în urmă. Achizițiile din categoria autoturismelor ecologice s-au majorat cu 36,5%, în primele șapte luni din acest an, comparativ cu perioada similară din 2022, fiind de remarcat creșterea importantă a autoturismelor 100% electrice (plus 62,7%) și a celor plug-in hybrid (plus 48,8%). În timp ce, în luna iulie 2023, autoturismele electrice raportează o creștere de 86,4% față de luna similară a anului trecut, în prima jumătate a anului s-a consemnat o creștere de 62,7% față de anul precedent pe acesy segment. De asemenea, autoturismele plug-in au cumulat volume semnificative, în creștere cu 60,5%, în iulie 2023 vs iulie 2022, respectiv cu 48,8% în primele șapte luni, față de aceeași perioadă a anului trecut. Totodată, vânzările de autoturisme full hybrid au crescut cu 7,9% față de luna iulie 2022 și cu 11,5%, raportat la primele șapte luni ale anului trecut. Clasamentul primelor cinci cele mai vândute autoturisme 100% electrice este condus de Dacia Spring (4.094 de unități). Pe locurile următoare se clasează Tesla Model Y (1.109 unități), Renault Megane (586 unități), Tesla Model 3 (552 unități) și Volkswagen e-UP! (364).

Vin bani de la UE pentru panouri fotovoltaice și eficientizarea energetică

“vom trimite la Comisia Europeană, până la finalul lui august, noul plan REPowerEu”, a anunțat premierul Ciolacu

Premierul Marcel Ciolacu a anunțat că țara noastră va trimite la Comisia Europeană noul plan REPowerEu, în valoare totală de 1,4 miliarde euro, până la finalul lunii august, plan care va fi axat pe programe dedicate direct românilor. Șeful Executivului a adăugat că „1,1 miliarde de euro pentru români pentru panouri fotovoltaice și eficientizarea energetică a locuințelor”. „1,1 miliarde de euro pentru români pentru panouri fotovoltaice și eficientizarea energetică a locuințelor! Noul plan REPowerEu, în valoare totală de 1,4 miliarde de euro, pe care îl vom trimite la Comisia Europeană până la sfârșitul lunii august va fi axat pe programe dedicate direct românilor! Concret, vor fi peste 600 de milioane de euro pentru achiziții de panouri solare și baterii pentru stocare a energiei. Aproximativ 60 de mii de gospodării vor putea accesa acest program, iar valoarea fiecărui grant va fi de aproximativ 10 mii de euro cumulat”, a scris Marcel Ciolacu, joi pe Facebook. Șeful Guvernului a mai spus că, în paralel, alții 500 de milioane de euro vor merge pentru amenajarea locuințelor în vederea reducerii consumului de energie și implicit a facturilor cu până la 30%. „Iar o pondere semnificativă dintre acești bani va fi alocată țintit către populația vulnerabilă și cei din mediul rural”, a completat Ciolacu. Premierul a mai precizat că are încredere că ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene Adrian Câciu va obține la Bruxelles ceea ce este necesar pentru români și România. „Asta înseamnă să faci un plan în care să ții cont de necesitățile oamenilor și nu de interese personale sau de grup așa cum s-a întâmplat în trecut atunci când acest plan a fost respins de Comisie! Și am încredere că ministrul Fondurilor Europene va obține la Bruxelles ceea ce trebuie pentru români și pentru România!”, a concluzionat liderul PSD.

Pentru ce poate fi folosită semnătura electronică

Semnătura electronică poate fi acum utilizată pentru încheierea contractelor de comunicații electronice, anunță Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). În primul semestru din 2023, ANCOM a înregistrat un număr total de 127 de petiții care au ca obiect modalitatea de încheiere a contractelor pentru furnizarea comunicațiilor electronice. ”Semnătura electronică poate fi acum utilizată pentru încheierea contractelor de comunicații electronice. Contractele de comunicații electronice pot fi încheiate în scris, pe hârtie sau în format electronic, utilizând semnătura electronică, dar și prin mijloacele de comunicare la distanță, conform reglementărilor în vigoare. Microîntreprinderile, întreprinderile mici sau organizațiile non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii în relațiile contractuale cu furnizorii de servicii de comunicații electronice, în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunțe, în tot sau în parte, la aceste drepturi”, anunță ANCOM. Contractele de furnizare a serviciilor de comunicații electronice pot fi încheiate prin trei modalități, astfel: în scris, pe hârtie (situație în care se utilizează semnătura olografă); în scris, în formă electronică, dacă utilizatorul este de acord (situație în care se utilizează semnătura electronică avansată sau calificată); prin mijloace de comunicare la distanță (de exemplu telefon, scrisoare, e-mail, aplicații online etc.), în anumite condiții, detaliate pe InfoCentru ANCOM. Contractele produc efecte în momentul în care utilizatorul își exprimă acordul, pe un suport durabil. În principiu, un suport durabil este orice instrument care permite consumatorului sau profesionistului să stocheze informații care îi sunt adresate personal, într-un mod accesibil pentru referințe ulterioare pentru o perioadă de timp adecvată, în vederea informării, și care permite reproducerea neschimbată a informațiilor stocate. Aceste obligații nu se aplică contractelor pentru care plata se face în avans prin achiziționarea unei cartele preplătite. Utilizatorii finali microîntreprinderi, întreprinderi mici sau organizații non-profit beneficiază de aceleași drepturi pe care le au și consumatorii, în măsura în care nu au convenit în mod explicit să renunțe, în tot sau în parte, la aceste drepturi. În acest context, ANCOM recomandă reprezentanților acestor entități să nu renunțe la drepturile privind încheierea contractelor. Aceste drepturi sunt esențiale pentru a realiza o alegere informată a serviciilor de comunicații electronice și pentru a beneficia de o protecție sporită în relația cu furnizorii, având în vedere că Autoritatea nu poate interveni în cazul în care utilizatorii au renunțat la aceste drepturi.

Tranzacția prin care Japan Industrial Partners Inc a preluat Toshiba Corporation are verde

Consiliul Concurenței a anunțat, joi, că a autorizat tranzacția prin care Japan Industrial Partners Inc a preluat Toshiba Corporation. Companiile nu au filiale în România, dar au realizat vânzări pe teritoriul țării. ”Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Japan Industrial Partners, Inc a preluat Toshiba Corporation”, anunță autoritatea de concurență. Japan Industrial Partners, Inc. (JIP) nu are filiale în România, dar a realizat vânzări pe teritoriul țării prin intermediul companiilor sau al fondurilor din portofoliu. Nici Toshiba Corporation, Japonia, nu are filială în România, dar a realizat vânzări pe teritoriul țării prin intermediul mai multor firme. ”În urma analizei, Consiliul Concurenței a constatat că această operațiune nu ridică obstacole semnificative în calea concurenței efective pe piața din România sau pe o parte substanțială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurențial normal”, mai arată autoritatea de concurență. Decizia va fi publicată pe site-ul autorității naționale de concurență, după eliminarea informațiilor cu caracter confidențial.

Amazon.com vrea să devină investitor ancoră al Arm

Amazon.com este în discuții pentru a se alătura altor companii de tehnologie ca investitor important în compania de tehnologie Arm, deținută de SoftBank Group Corp, înainte de oferta publică inițială (IPO) a acesteia, potrivit unor persoane familiarizate cu chestiunea, transmite Reuters. Potențiala implicare a Amazon în oferta publică a Arm subliniază importanța Arm în cloud computing. Amazon Web Services, afacerea în cloud a gigantului internetului, produce propriul cip de procesare numit Graviton, folosind design-ul Arm. Arm intenționează să se coteze la bursa Nasdaq la începutul lunii septembrie, potrivit uneia dintre persoane. Compania încearcă să strângă de la 8 la 10 miliarde de dolari, a relatat Reuters. Arm și Amazon au refuzat să comenteze. Arm a purtat discuții cu aproximativ 10 companii de tehnologie, inclusiv Intel, Alphabet și Nvidia, despre o investiție înainte de IPO. Acești investitori nu ar câștiga niciun loc în consiliu sau control, potrivit surselor. Arm speră că aducerea la bord a investitorilor anchoră îi va consolida legăturile cu clienții de top și va spori atractivitatea ofertei sale publice de acțiuni, a spus una dintre surse. Listarea la bursă este așteptată să fie un avantaj foarte necesar pentru SoftBank, care încearcă să-și schimbe masivul Vision Fund, după ce multe dintre pariurile sale pe startupurile tehnologice nu au reușit. SoftBank vrea să listeze Arm de când acordul său de vânzare a designerului de cipuri către Nvidia, pentru 40 de miliarde de dolari, s-a prăbușit anul trecut din cauza obiecțiilor din partea autorităților de reglementare antitrust din SUA și Europa.

Profitul Sony a intrat la apă cu 31%

Sony a raportat miercuri o scădere cu 31% a profitului în primul trimestru fiscal, din cauza diviziei sale de asigurări de viață, dar compania a ridicat previziunile de vânzări pentru întregul an pe fondul puterii așteptate a diviziei sale de jocuri PlayStation, transmite CNBC. În primul trimestru, Sonu a obținut venituri de 3.000 de miliarde de yeni japonezi (20,7 miliarde de dolari), față de 2.460 miliarde de yeni estimați. Aceasta reprezintă o creștere de 33% de la an la an. Profitul operațional de 253 miliarde de yeni japonezi a fost peste cel de 251,24 miliarde de yeni așteptați. Acesta marchează o scădere de 31% de la an la an. Sony a declarat că profitul operațional a suferit din cauza scăderilor semnificative ale profitului din serviciile sale financiare și din afacerile de filme și imagini. Profiturile din filiala de servicii financiare a Sony au scăzut cu 61% în primul trimestru fiscal – declin pe care compania l-a atribuit modificărilor ratelor dobânzilor legate de asigurările de viață variabile. În ceea ce privește filmele, Sony a avut o performanță solidă cu Spider-Man: Across the Spider Verse, care a încasat 633 de milioane de dolari la box office.

Prețurile petrolului au atins noi maxime

Prețurile petrolului au atins noi vârfuri miercuri, iar indicele de referință global Brent a urcat la cel mai ridicat nivel din ianuarie, după o reducere puternică a stocurilor de combustibil din SUA și o ofertă mai restrânsă din cauza reducerilor producției din Arabia Saudită și Rusia, care au compensat îngrijorările legate de încetinirea cererii din China, transmite Reuters. Cotația țițeiului Brent a crescut cu 1,38 dolari, sau cu 1,6%, la 87,55 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel atins după 27 ianuarie. Prețul țițeiului West Texas Intermediate (WTI) a câștigat 1,48 de cenți, sau 1,8%, până la 84,40 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel din noiembrie 2022. Indicele de referință din SUA a atins în timoul ședinței 84,65 dolari pe baril, cel mai ridicat nivel din noiembrie 2022. Stocurile de benzină din SUA au scăzut săptămâna trecută cu 2,7 milioane de barili, în timp ce stocurile de distilate, care includ motorină și ulei de încălzire, au scăzut cu 1,7 milioane de barili, au arătat datele guvernamentale, în comparație cu așteptările analiștilor dintr-un sondaj Reuters, ca ambele să rămână în mare parte stabile.

Disneyplus  își va lansa anul acesta versiunea cu reclame în Europa

Din luna noiembrie, versiunea cu reclame a serviciului de streaming Disneyplus  va fi disponibilă în unele țări europene. Șeful Disney, Bob Iger, a făcut mai multe anunțuri importante cu ocazia celei mai recente conferințe cu investitorii. Printre altele, acesta a anunțat lansarea în Europa a versiunii cu reclame a Disneyplus . Versiunea cu reclame a serviciului Disneyplus  va fi lansată în Europa în luna noiembrie, unde va fi disponibilă în opt țări. La fel ca versiunea Premium, se pare că extinderea europeană se va face în mai multe „valuri”. Disneyplus  cu reclame va costa 6 euro în Franța, Germania, Italia, Elveția, Spania, Norvegia, Suedia și Danemarca, țările care vor face parte din primul val de extindere europeană. Disneyplus  vrea la rândul său să forțeze utilizatorii care partajează același cont și nu sunt rude sau nu locuiesc la aceeași adresă să plătească abonamente individuale. Era clar că trendul deschis de Netflix în această direcție va fi urmat și de alte servicii de video streaming, iar Disneyplus , care-i urmează din punct de vedere al prețurilor și volumului de conținut, va fi în prima linie.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.