Foto | Casa Corpului Didactic Vrancea a organizat un nou atelier în cadrul proiectului Ministerului Educației CRED
CASA CORPULUI DIDACTIC VRANCEA a organizat, în data de 9.11.2023, ATELIERUL "Resursele educaționale CRED: educație deschisă, în clasă și acasă", în cadrul proiectului Ministerului Educației CRED - Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți, în colaborare cu INSPECTORATUL ȘCOLAR VRANCEA.
Participanții la acest workshop au fost:
- expert coordonare monitorizare formare CRED, director general al Direcției Generale Management Resurse Umane și Rețea Școlară din Ministerul Educației, prof.dr. CORINA MARIN;
- expert CRED din Ministerul Educației, prof.Mihai Cioflan;
- director CCD Buzău, partener regional, prof. Ștefan Torcărescu;
- director CCD Vrancea, prof.dr. Livia-Silvia Marcu;
- inspector școlar general, prof. Daniela Marchitan;
- experții CRED prof. înv. primar Claudia Enache, prof. Marilena Oprea, prof. Marius Vioreanu, inf. Corina Simionescu, formatori CRED, cadre didactice de matematică, științe, tehnologii.
AGENDA EVENIMENTULUI
Prezentare generală a contextului atelierelor: Proiectul CRED și dimensiunile principale de intervenție; rezultate atinse până în prezent, cu accent pe produsele relevante (de exemplu, ghiduri, opționalele integrate) – Ștefan TORCĂRESCU, Director Casa Corpului Didactic Buzău
Prezentare conceptuală: un curriculum centrat pe competențe și potențialul/rolul ghidurilor metodologice /curriculumului la decizia școlii în promovarea unor activități de învățare care formează competențe
- Ghidul metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară Matematică și științe– învățământ gimnazial - Matematică– inspector școlar general Daniela Gabriela Marchitan, insp.școlar Gabriela Gherman;
- Ghidul metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară Matematică și științe – învățământ gimnazial- CHIMIE- prof.Cristina Enoiu;
- Ghidul metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară
Matematică și științe – învățământ gimnazial – FIZICĂ – prof. Carmen Profiroiu
- Ghidul metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară
– Matematică și științe învățământ gimnazial – BIOLOGIE – insp. școlar Anca Coșoreanu
Atelier de lucru 1 :
Interdisciplinaritatea – mijloc de integrare a resurselor educaționale deschise în MATEMATICĂ, INFORMATICĂ și TIC
Lectori : inspector școlar general Daniela Gabriela Marchitan, insp.școlar Gabriela Gherman, prof. Cornelia Neacșu, insp. școlar Daniel Gherasim
Atelier de lucru 2 :
Predarea investigației științifice la disciplinele FIZICĂ, CHIMIE, BIOLOGIE
Lectori : insp. școlar Cristina Enoiu, insp. școlar Anca Coșoreanu, prof. Carmen Profiroiu
Atelier de lucru 3 :
Cancelaria colaborativă
Lectori : insp. școlar Marilena Răvaș, insp.școlar Vica Mincă
Activitatea a avut loc la INSPECTORATUL ȘCOLAR VRANCEA, spațiu de colaborare și comunicare didactică.
De la documente de politici educaționale, ghiduri metodologice, programe școlare pentru opționale integrate sau resurse educaționale digitale și până la rapoarte de cercetare și analize diverse (analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; analiza situației curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare; analiza comparativă a recomandărilor europene referitoare la competențele-cheie; analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și crearea de Resurse Educaționale Deschise etc.), Resursele Educaționale Deschise CRED se constituie într-un fond educațional complex și valoros pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar românesc.
Atelierele sunt organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România, în toate județele țării, în fiecare județ fiind prevăzute a fi organizate câte trei evenimente, unul pentru cadrele didactice pentru învățământul primar și două pentru cadrele didactice care predau la nivel gimnazial. Excepție face Regiunea București – Ilfov unde vor fi organizate, în total, 9 ateliere. Astfel, în intervalul lunilor septembrie – noiembrie 2023,sunt programate 129 de ateliere, desfășurate la nivel național.
Sunt așteptați, în total, peste 3.300 de participanți, aceștia având ocazia de a participa la un eveniment cu un puternic caracter interactiv, fiecare persoană prezentă putând să pună întrebări sau să ofere posibile noi perspective asupra subiectului prezentat de către lectori, fiind astfel urmărită valorificarea experienței participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie sau în lucrul cu acesta din urmă.
Publicul țintă al Atelierelor CRED este, și el, unul variat și plurivalent, fiind constituit din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, atât din mediul rural, cât și din cel urban, directori de școli, cadre didactice debutante, metodiști, inspectori de specialitate, reprezentanți de asociații și organisme non-guvernamentale, reprezentanți de sindicate.
Atelierele CRED sunt organizate pe o structură comună, iar ariile de interes și acțiune ale publicului prezent au directă legătură cu tematica abordată în cadrul fiecărui Atelier în parte.
De la bun început, toate acțiunile și activitățile din cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED au purtat emblema împărtășirii, iar noua serie de Ateliere CRED, intitulată ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, se înscrie în această linie de acțiune, obiective și valori.
Director CCD VRANCEA
Prof.dr. Livia – Silvia Marcu
Cadrele didactice vrâncene pot aplica pentru posturile de experți în cadrul proiectului CRED;
Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ): Atelierele marca „Proiectul CRED” revin în județul Vrancea;