Cadrele didactice vrâncene pot aplica pentru posturile de experți în cadrul proiectului CRED
Proiectul prevede formarea a 55.000 de cadre didactice.
Institutul de Științe ale Educației caută experți în cadrul proiectului „Curriculum relevant. Educație deschisă pentru toți – CRED” ce se va desfășura în perioada septembrie 2018 - noiembrie 2021. Proiectul, implementat de MEN în parteneriat cu Institutul de Științe ale Educației și Casele Corpului Didactic din județele Botoșani, Brașov, Buzău, Cluj, Olt, Teleorman, Timiș și din municipiul București, respectiv Inspectoratele Școlare Județene Iași, Bihor și Inspectoratul Școlar al Municipiului București, are ca obiectiv „prevenirea părăsirii timpurii a școlii prin măsuri sistemice de aplicare inovativă și sustenabilă a noului curriculum național, urmărind creșterea accesului la experiențe de învățare de calitate ale elevilor din învățământul preuniversitar primar și gimnazial”. Proiectul CRED va cuprinde abilitarea curriculară a 55.000 de cadre didactice (15.000 din învățământul primar si 40.000 din învățământul gimnazial), „în vederea unei abordări metodologice centrate pe competențe-cheie, în acord cu noul curriculum. În același timp se urmărește formarea profesorilor în contextul adaptării activităților de învățare la nevoile specifice ale fiecărui elev, în special ale celor aflați în risc de abandon școlar”. În acest sens, vor fi alcătuite 2.750 grupe de profesori în toate județele și în Capitală, care vor beneficia de 330.000 ore de formare la nivel național, implicând ajutorul a 900 de formatori. Se vor acorda subvenții de 600 de lei pentru toți cei 55.000 de participanți la cursurile de formare și 150 de premii pentru cadrele didactice autoare de bune practici. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor și cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă on-line de e-learning. „În primele luni ale proiectului va fi facilitată în rândul decidenților și partenerilor educaționali abordarea curriculară unitară și coerentă, centrată pe competențe, cu scopul de a asigura oportunități egale pentru elevii aparținând grupurilor dezavantajate, inclusiv pentru cei reintegrați în programe de tip „A doua șansă”. Totodată, prin intermediul activităților incluse în CRED, se are în vedere creșterea calității și relevanței educației în școlile aflate în zone cu populație vulnerabilă, ținta fiind reducerea ratei de părăsire timpurii a învățământului prin implementarea de proiecte inovative axate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative si motivationale, pentru cel puțin 2.500 de elevi. Realizarea de cercetări și studii tematice privind aplicarea noului curriculum din perspectiva dezvoltării competențelor-cheie, între care și documentul de politici educaționale „Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național”, precum și sprijinirea elevilor care aparțin grupurilor vulnerabile, sunt alte obiective importante ale CRED””, potrivit unui comunica de presă. Înscrierile se fac până la data de 17 septembrie 2018 la Institutul de Științe ale Educației din Str. Știrbei Vodă nr. 37, București. Detalii despre documentele necesare pentru înscriere se obțin accesând link-ul http://www.ise.ro/wp-content/uploads/2018/06/Anunt-selectie-experti-ISE.pdf . Concursul constă în trei probe – una eliminatorie, una de evaluare a dosarelor și un interviu. Rezultatele finale vor fi afișate pe 15 octombrie 2018.