Brand voice

Foto | Casa Corpului Didactic Vrancea a organizat ATELIERUL "Resursele educaționale CRED: educație deschisă, în clasă și acasă"

Ziarul de Vrancea
22 oct 2023 1428 vizualizări

Casa Corpului Didactic Vrancea a organizat, în data de 19.10.2023, ATELIERUL "Resursele educaționale CRED: educație deschisă, în clasă și acasă", în cadrul proiectului Ministerului Educației CRED - Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți.

 Participanții la acest workshop au fost: expert CRED, reprezentant al Ministerului Educației,  domnul Romeo Moșoiu, director CCD Buzău, partener regional, prof. Ștefan Torcărescu, director CCD Vrancea, prof.dr. Livia-Silvia Marcu, inspector școlar general adjunct prof. Lauriana Ailincuței, din partea ISJ Vrancea, directorul Colegiului Național „Al.I.Cuza” prof.Andreea Săndulescu, experții CRED Claudia Enache, Paulina Roșcan, Marilena Oprea, Marius Vioreanu, inspector școlar Tamara Mocanca, prof.metodist Marius Măciucă, cadre didactice de limba și literatura română, religie, istorie, geografie, limba franceză.

AGENDA EVENIMENTULUI

Prezentare generală a contextului atelierelor: Proiectul CRED și dimensiunile principale de intervenție; rezultate atinse până în prezent, cu accent pe produsele relevante (de exemplu, ghiduri, opționalele integrate) – Ștefan TORCĂRESCU, Director Casa Corpului Didactic Buzău

Prezentare conceptuală: un curriculum centrat pe competențe și potențialul/rolul ghidurilor metodologice /curriculumului la decizia școlii în promovarea unor activități de învățare care formează competențe 

- Ghidul metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară Limbă si comunicare – învățământ gimnazial - Limba și literatura română – prof. dr. Livia Silvia MARCU;

- Ghidul metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară Limbi moderne – prof. Svetlana BACIU ;

- Ghidul metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară

Om si societate – învățământ gimnazial –  Geografie – prof. Ovidiu Allen VASILE

- Ghidul metodologic pentru aplicarea programelor școlare la disciplinele din aria curriculară

Om si societate – învățământ gimnazial –  Religie – inspector școlar Melania Emanuela PĂTRĂȘCANU ;

Brainstorming/activitate interactivă - pornind de la întrebarea:

Care sunt principalele provocări cu care vă confruntați în prezent în aplicarea programelor de gimnaziu la clasă? – prof. George PANȚICĂ

Atelier de lucru 1 :

Abordări sistematice ale integrării resurselor educaționale deschise în designul didactic din perspectivă integrată

Lectori : prof. dr. Livia Silvia MARCU, prof. George PANȚICĂ, insp. șc. Melania Emanuela PĂTRĂȘCANU

Atelier de lucru 2 :

Designul predării-învățarii-evaluării deschise prin utilizarea PED (Practici Educaționale Deschise) la clasă

Lectori : prof. Svetlana BACIU

Atelier de lucru 3 :

Marile descoperiri geografice din perspectiva ISTORIEI și a GEOGRAFIEI

Lectori : prof. Ovidiu Allen VASILE, insp. șc. Valerica LERA, prof. Anii Lămâița ȘERBAN, prof. Gabriela OBODARIU

Activitatea a avut loc la Colegiul Național "Al.I.Cuza", într-un cadru propice exprimării creative, dezbaterii de idei.

De la documente de politici educaționale, ghiduri metodologice, programe școlare pentru opționale integrate sau resurse educaționale digitale și până la rapoarte de cercetare și analize diverse (analiza nevoilor de formare ale cadrelor didactice din învățământul primar și gimnazial în domeniul abilitării curriculare; analiza situației curriculumului la decizia școlii și a cadrului actual de reglementare; analiza comparativă a recomandărilor europene referitoare la competențele-cheie; analiza nevoilor cadrelor didactice legate de utilizarea și crearea de Resurse Educaționale Deschise etc.), Resursele Educaționale Deschise CRED se constituie într-un fond educațional complex și valoros pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar românesc.

Atelierele sunt organizate în colaborare cu fiecare Casă a Corpului Didactic din România, în toate județele țării, în fiecare județ fiind prevăzute a fi organizate câte trei evenimente, unul pentru cadrele didactice pentru învățământul primar și două pentru cadrele didactice care predau la nivel gimnazial. Excepție face Regiunea București – Ilfov unde vor fi organizate, în total, 9 ateliere. Astfel, în intervalul lunilor septembrie – noiembrie 2023, sunt programate 129 de ateliere, desfășurate la nivel național.

Sunt așteptați, în total, peste 3.300 de participanți, aceștia având ocazia de a participa la un eveniment cu un puternic caracter interactiv, fiecare persoană prezentă putând să pună întrebări sau să ofere posibile noi perspective asupra subiectului prezentat de către lectori, fiind astfel urmărită valorificarea experienței participanților în implementarea curriculumului național centrat pe competențe-cheie sau în lucrul cu acesta din urmă.

Publicul țintă al Atelierelor CRED este, și el, unul variat și plurivalent, fiind constituit din cadre didactice din învățământul primar și gimnazial, atât din mediul rural, cât și din cel urban, directori de școli, cadre didactice debutante, metodiști, inspectori de specialitate, reprezentanți de asociații și organisme non-guvernamentale, reprezentanți de sindicate.

Atelierele CRED sunt organizate pe o structură comună, iar ariile de interes și acțiune ale publicului prezent au directă legătură cu tematica abordată în cadrul fiecărui Atelier în parte.

De la bun început, toate acțiunile și activitățile din cadrul proiectului ”Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED au purtat emblema împărtășirii, iar noua serie de Ateliere CRED, intitulată ”Resursele CRED: educație deschisă, în clasă și acasă”, se înscrie în această linie de acțiune, obiective și valori.

Mai multe detalii despre proiectul CRED și activitățile desfășurate sunt disponibile pe www.educred.ro sau pe pagina Facebook „Proiectul CRED”.

***

„Curriculum Relevant, Educație Deschisă pentru toți” – CRED este un proiect de anvergură pentru sistemul educațional românesc și vizează învățământul primar și cel gimnazial.

CRED este, totodată, parte integrantă a Strategiei Europa 2020, prin Strategia privind Reducerea Părăsirii Timpurii a Școlii.

Proiectul este cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020, se implementează la nivel național și are 12 parteneri (instituții publice): Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE), 8 Case ale Corpului Didactic din fiecare regiune de dezvoltare și 3 Inspectorate școlare.                                                                


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.