11 milioane de euro, centura Adjudului
Lucrarile la centura de ocolire a municipiului cu aproape 15.000 de locuitori au fost iarasi aminate pentru la primavara. E 85 rupe asezarea in doua mari sectoare, traficul fiind infernal, iar cind au loc tirgurile la Adjud, circulatia este practic blocata. Zeci de mii de vehicule si sute de camioane de mare tonaj polueaza zilnic acest oras, transformind viata cetatenilor din centrul municipiului intr-un adevarat cosmar. Aproximativ 11 milioane de euro va costa insa linia de centura a municipiului despre care se vorbeste de ani buni. Potrivit edililor locali, lucrarile vor incepe abia in primavara. Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale a alocat fondurile necesare, dar abia anul acesta va dispune inceperea lucrarilor, pentru ca pina acum nu a reusit sa achizitioneze servicii de asistenta tehnica. Potrivit proiectului, centura va ocoli orasul imediat dupa podul Trotus, il va strabate paralel cu riul pina la poligonul de tragere, in zona statiei meteo, si va ajunge la E85, in dreptul blocurilor ANL de la iesirea din Adjud catre Bacau. "E vorba de 6 km de drum care va ocoli centrul orasului si va proteja atit infrastructura cit si securitatea adjudenilor, daca este sa ne referim la riscul major de accidente in conditiile in care E 85 trece prin inima Adjudului. Initial, adica prin 2004, costurile pentru realizarea acestei lucrari erau in jur de 6-8 milioane de euro, dar acum au mai crescut, ca au trecut cinci ani. Speram ca din primavara sa putem da drumul la lucrari si cred ca intr-un an este gata", ne-a declarat viceprimarul Adjud, Gelu Diaconu. Initial au fost propuse doua variante de ocolire. Una prin partea de est si alta prin partea de vest a orasului. Potrivit specialistilor, in cadrul variantei de ocolire prin partea de est trebuia sa se proiecteze si doua pasaje de trecere peste calea ferata Bucuresti-Suceava. Pentru revenirea la DN2 in partea de nord a orasului s-ar fi folosit cele doua pasaje de trecere peste calea ferata, Adjud ""Onesti si Adjud- Bacau. Varianta de vest este insa mai scurta cu 2,5 km si, pentru realizarea legaturii dintre DN 11 si DN2, se va proiecta o bretea rutiera de 0,6 km. O centura este absolut necesara tinind cont de faptul ca Adjudul este strabatut de un drum european extrem de traficat, care face legatura intre Atena si Kiev. "Drumul desparte orasul in doua, iar locatarii blocurilor de la sosea se pling adesea de trepidatiile care le strica peretii, dar si de zgomotul greu de suportat", a precizat Gelu Diaconu. Nu intimplator insa, in imediata apropiere a acestei variante ocolitoare exista si terenurile de pasune ale Adjudului, din care municipalitatea a concesionat pe 49 de ani o suprafata de 52 de hectare, in mai 2007, omului de afaceri adjudean Dorinel Umbrarescu. (Doina GANEA)