Jurnalism cetatenesc

Stim ca serviciile medicale nu sint satisfacatoare

Ramona Nicolae
10 iun 2008 570 vizualizări
Spitalul Judetean de Urgenta Sf. Pantelimon chestioneaza bolnavii cu privire la calitatea serviciilor medicale primite

Nimeni nu-si doreste sa aiba parte nici macar de o zi de spitalizare, cu atit mai mult in spitalele din Romania. Motivele sint diverse, de la neincrederea in cadrele medicale si pina la conditiile de spitalizare, adica curatenie, mincare si alte servicii. Spitalul Judetean de Urgenta "Sf. Pantelimon" Focsani a introdus un chestionar cu privire la calitatea serviciilor medicale primite in perioada spitalizarii, pe care pacientii sa-l completeze la externare. Bonavii trebuie sa dea calificative cu privire la timpul acordat consultatiilor, administrarea medicamentelor, dar si despre conditiile de cazare. Ce parere au vrincenii despre calitatea serviciilor medicale de la noi si despre introducerea acestui formular puteti citi in rindurile urmatoare:


Mariana Negoita, 37 ani, brutar, sat Ciuslea, com. Garoafa


"Am fost internata de cele mai multe ori cu copiii mei si pot spune ca nu mi-a placut curatenia, igiena, iar asistentele medicale au un comportament cam sever. In rest, am fost multumita de tratamentul aplicat copiilor, deoarece s-au facut bine si nu m-am mai intors cu ei la spital. Acest formular este bun si eu l-as completa cu cea mai multa sinceritate. Nu m-am gindit niciodata sa ma ascund si intotdeauna am spus ce anume m-a suparat. Indiferent daca le convine sau nu, macar asa incearca sa repare ceea ce nu convine omului. Acesta cred ca este si scopul acestor formulare. Depinde de conducerea spitalului daca isi da seama de problemele care sint sau poate nu doreste acest lucru."


Stefania, pensionara, Focsani


"Am fost de curind internata in Spitalul Judetean si chiar am raspuns unor intrebari adresate de personalul medical. Cred ca am fost printre primii care au completat chestionarul si am fost de acord cu tot ceea ce m-au intrebat. Eram insa si framintata de problemele mele de sanatate si nu stiu cit de mult m-am gindit la intrebarile lor. Cred ca cei care le completeaza nu sint chiar sinceri, deoarece se gindesc ca revin in spital datorita problemelor de sanatate si nu mai sint tratati cel putin ca inainte. Sinceritatea este discutabila dintotdeauna. Eu, chiar daca nu am fost suficient de multumita pe timpul spitalizarii, am spus ca am fost."


Savin N., 66 ani, pensionar, Focsani


"Omul este multumit pe timpul spitalizarii cind este tratat asa cum ar trebui si nu i se impune sa dea bani. La noi, daca nu dai bani mori, daca dai traiesti. Cit priveste formularul introdus de Spitalul Judetean, ca sa-l completezi corect trebuie sa fii prea cinstit si corect. Omul de rind, omul care sufera este asa, pe cind cei cu functie mare, cu buzunarul plin, mint si in ei nu trebuie sa avem incredere."


Aurica Bucataru, 58 ani, pensionar medical, Marasesti


"Am fost de mai multe ori internata, si la Spitalul Judetean si la cel Militar, unde am fost ultima data. As completa cu sinceritate formularele care se refera la calitatea serviciilor pe timpul sptalizarii, mai ales ca la Spitalul Judetean curatenia lasa mult de dorit. Am fost internata la o sectie unde igiena ar trebuie sa fie pe primul loc, asta in comparatie cu Spitalul Militar, unde este foarte curat. Aproape toti stim ca serviciile medicale nu sint satisfacatoare. Cu alte probleme deosebite nu m-am confruntat."


Rafina Cismaru, 75 ani, pensionar, Focsani


"Serviciile medicale din Spitalul Judetean sint foarte bune. Cel putin chirurgii sint deosebiti. Am fost internata aici si va trebuie sa revin datorita problemelor de sanatate, iar daca va trebui sa completez vreun formular, o voi face cu toata sinceritatea. Sint cei mai buni medici, cadre sanitare deosebite, iar curatenie este. Am fost mereu multumita pe durata spitalizarii. Cei care nu sint multumiti de ceva anume trebuie sa spuna, tocmai pentru ca Spitalul sa indrepte ceea ce poate. La un spital trebuie sa avem parte in primul rind de un tratament adecvat, sa avem medici si cadre sanitare bune si competente."


Maria Ungureanu, 78 ani, pensionar, Focsani


"Acest formular al Spitalului Judetean cred ca este util si lumea trebuie sa-l completeze sincer. Daca se intimpla asa, spitalul ar putea sa ia masuri sa indrepte ceea ce nu este bine, sau macar ar trebui, pentru ca nu toate se pot face dupa o zi pe alta. In ceea ce priveste mincarea, ea nu poate fi ca acasa, cu toate ca pentru unii este mai buna, deoarece pot sa nu o aiba nici pe cea din spital. Nu trebuie sa avem prea multe pretentii de la un spital, deoarece acolo mergem sa ne facem bine. Trebuie sa fie medici buni si cadre sanitare la fel. "


Sondaj realizat de Ramona NICOLAE


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.