"Veniţi, privighetoarea cântă"
Aşteptată sau nu, acceptată sau respinsă, contestată sau lăudată, săptămâna „Şcoala Altfel” îşi creează cu paşi mici, dar siguri, o tradiţie didactică. Proiectul îi sperie pe scolastici, dar îi bucură pe inventivi. Dihotomia nu ţine de vârstă! Cu toţii trebuie să acceptăm că există o dinamică a receptării creative a cunoştinţelor. Metodele se adaptează de fiecare dată obiectivelor educaţionale cerute de societate. Procesul de învăţământ este unul flexibil, mereu în căutare de abordări alternative. Şcoala Gimnazială din Jariştea, prin modul în care şi-a proiectat activităţile în acestă săptămână şcolară experimentală, se înscrie printre susţinătorii serioşi ai noului proiect educativ. Multe şcoli vrâncene au demonstrat că ”Şcoala Altfel” trebuie să continue ca o alternativă la oferta educaţională extracurriculară. Această săptămână bogată în activităţi interesante a fost bine primită de elevii şi profesorii din Jariştea.
Spectacolul Fantezii de primăvară a surprins publicul din Jariştea
Succesul demersului educaţional a fost asigurat de sintalitatea colectivului şi de implicarea sinergică a tuturor, indiferent de specialitate şi vârstă. Relaţiile informale dintre directorul unităţii şi colectivul didactic au creat o atmosferă propice derulării unui program interesant, bine primit de elevi, prezenţi in corpore în fiecare zi, nu de teama catalagului, ci din dorinţa de a fi împreună în situaţii noi. Drumeţii, vizite de orientare şcolară, concursuri la nivel zonal, expoziţii de desene, întreceri sportive, a se vedea site-ul şcolii, au culminat cu un spectacol de multe carate intitulat „Fantezii de primăvară”. Şcolarii din clasele V-VIII şi-au etalat calităţi artistice nebănuite, cântând, dansând, transpunându-se scenic cu dăruirea şi bucuria sensibilă a lumii miraculoase oferite de luminile rampei. Spectacolul Fantezii de primăvară a surprins publicul din Jariştea prin alternanţa momentelor umoristice cu cele serioase. Elevii dintr-a cincea s-au jucat de-a viitoarele profesii. Părinţii au descoperit în copiii lor talente neştiute. Ilustraţiile muzicale au fost de excepţie. Între două cortine simfonice, Vivaldi şi Beethoven, au fost inserate melodii de top din muzica uşoară şi populară. Crenguţele de liliac multicolor au amplificat sincretismul spectacolului, imortalizat de cei prezenţi în filme şi fotografii. Finalul apoteotic a fost gândit ca un omagiu adus şcolii şi slujitorilor ei: ”Cinste ţie şcoală dragă/ Cinste vârstei ce o ai/ Ieri erai doar o petală/ Floare azi pe-al ţării plai!” Cei 25 de actori au părăsit scena în acordurile Odei bucuriei din finalul Simfoniei a IX –a. Salutul de despărţire a fost impresionant: “Salve, magister! Au fost momente de neuitat, atât pentru elevii jăreşteni, cât şi pentru părinţii care au umplut sala căminului cultural din localitate până la refuz. Versul macedonskian de la începutul acestui material ”pro domo” are o continuare de sezon: “Şi liliacul e-nflorit!”
Vasile LEFTER