Jurnalism cetatenesc

O altă abordare despre problemele autismului

Gabriel Sava
16 feb 2015 702 vizualizări
Cursul de la finalul săptămanii a fost destinat cadrelor didactice, părinţilor şi terapeuţilor care lucrează cu micuţi cu autism u din discuţii s-a desprins ideea necesităţii înfiinţării unei asociaţii judeţene a părinţilor copiilor cu autism

Ce este autismul? Cum se pot integra copii cu autism în învăţămantul de masă? Care sunt nevoile educatorilor, ale părinţilor şi ale terapeuţilor care lucrează cu micuţii care au această tulburare. Sunt doar cateva dintre întrebările la care cursul de la finalul săptămanii trecute s-a străduit şi a reuşit să răspundă. “Abordarea holistică a problemelor autismului. Integrarea psiho-socială a copiilor cu autism în învăţămantul de masă”, susţinut de psihologul Sanziana Burcea a adunat sambătă şi duminică mai multe cadre didactice, psihologici şi părinţi.  Iniţiativa organizării acestui seminar a aparţinut preşedintei Asociaţiei Educatoarelor din Romania (AEDR), filiala Vrancea, profesor şi psiholog Carmen Dobre, evenimentul de la finalul săptămanii fiind de altfel a doua întalnire a psihologului Sanziana Burcea în Vrancea.  Participanţii, care au fost în special din randul cadrelor didactice din învăţămantul şcolar şi preşcolar, au venit să afle care sunt paşii de urmat pană la o integrare finală a copilului cu autism.
“Scopul este în primul rand să aducem o viziune de ansamblu asupra autismului. Să identificăm nevoile educatorului care integrează aceşti copii în învătămantul de masă şi nevoile părintelui dar şi ale terapeutului. Ideea acestui curs este să vedem paşii care trebuie parcurşi pană la momentul în care integrăm un copil în învăţămantul de masă, să vedem care ar fi factorii care ar putea contribui la acest demers, aici ne referim la faptul că o singură persoană în tulburarea autistă nu poate să ajute foarte mult şi că este nevoie de o echipă. Integrarea nu se face oricum, ci se face pas cu pas, luand în considerare problemele copilului cu autism”, ne-a declarat psihologul Sanziana Burcea.

Părinţilor le este dificil să recunoască tulburările copiilor

Prima parte a cursului s-a bazat pe descrierea autismului, cum se pot înţelege simptomele autismului, care sunt nevoile copilului cu autism, care sunt nevoile educatorilor ca să poată integra aceşti copii în învăţămantul de masă şi ideea de însoţitor. “Este o idee care pare să nu fie foarte bine primită de părinţi în primul rand pentru că ar însemna să accepte faptul că copilul lor are cu adevărat nevoie de ajutor şi că acest ajutor nu îl poate primi numai de la cadrele didactice şi totodată ideea de terapie şi de pregătire a copilului cu autism pentru integrare. Am insistat pe ideea că poţi să integrezi un copil cu autism dacă el este pregătit în învăţămantul de masă, dacă el este pregătit să acceseze orice activitate din învăţămantul de masă, pas cu pas, demersul fiind de 2-3 ani, uneori chiar mai mult pentru unii copii care au tulburare severă”, a mai precizat formatorul de la Piatra Neamţ care lucrează deja de 13 ani pe problema autismului. Discuţiile au fost extrem de antrenante, mai ales că au fost completate de mai multe prezentări video. Printre problemele ridicate s-a numărat şi cea a necesităţii înfiinţării unei asociaţii judeţene a părinţilor copiilor cu autism, mai ales că soluţiile pentru integrarea copiilor, atat în familie, cat şi în învăţămantul de stat şi în societate, vin aproape exclusiv din mediul privat. Apreciat unanim pentru toate noutăţile aduse participanţilor, seminarul s-a vrut şi a reuşit să fie o cu totul altă abordare despre problema autismului. (Gabriel SAVA) 



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.