Ultima oră

10 ani de Telefonul Copilului, 10 ani de mărturii despre suferinţele copiilor

Silvia Vrînceanu Nichita
15 oct 2011 1557 vizualizări
Problemele cu care se confruntă copiii din Romania variază de la nevoia de comunicare cu părinţii (72%); tristeţe şi singurătate (38%); probleme afective cauzate de divorţul părinţilor (32%); probleme sentimentale (19%).

Numărul cazurilor de abuz asupra copilului înregistrate de Asociaţia Telefonul Copilului la numărul 116 111, pus la dispoziţie împreună cu Romtelecom, a crescut îngrijorator, de la an la an, în medie cu 98,55% în ultimii trei ani. Asociaţia Telefonul Copilului şi Romtelecom împlinesc în acest an, 10 ani de parteneriat pentru apărarea drepturilor copiilor. Prin linia telefonică 116 111 pusă la dispoziţie gratuit de Romtelecom, Asociaţia Telefonul Copilului luptă împotriva încălcării drepturilor copiilor şi oferă consiliere şi îndrumare copiilor şi părinţilor deopotrivă. Din 2001, Asociaţia a preluat aproape 1,7 milioane de apeluri totalizînd 12.000.000 minute de consiliere. „Durata medie a unui apel a fost de 10-20 de minute. Procentajul de 74,50% al copiilor care revin cu telefon la 116 111 arată încrederea pe care aceştia o au în specialiştii Asociaţiei şi nevoia reală pe care o deservesc”, arată cei de la compania Romtelecom. Statisticile Asociaţiei arată că multe apeluri vin din mediul rural, (48%), în timp ce la nivel urban statisticile indică o proporţie de 38%.  Grupele de vîrstă care apelează cel mai des la consilierii Asociaţiei Telefonul Copilului sînt de 10-12 ani - 32,53% şi 13-15 ani  - 34,31%. Asociaţia Telefonul Copilului lucrează împreună cu Romtelecom încă de la înfiinţare, compania susţinînd-o financiar, oferindu-i infrastructura necesară de call center şi linia gratuită de apel în reţeaua sa. Pentru a sărbători o decadă de parteneriat, cele două entităţi vizează stabilirea unui record prin realizarea fotografiei cu cele mai multe zîmbete de copii, simbol al celor peste 30.000 de cazuri soluţionate de Asociaţia Telefonul Copilului împreună cu autorităţile abilitate. 7 zile din 7, între orele 08.00-00.00, Asociaţia Telefonul Copilului răspunde copiilor şi părinţilor la linia de asistenţă gratuită, unică la nivel european, 116 111, specializată în domeniul protecţiei drepturilor copilului. Linia este oferita gratuit de Romtelecom în reţeaua sa şi din 2009 gratuit în reţeaua Cosmote. Detaţii la www.telefonulcopilului.ro.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.