Ultima oră

Avioane C 130 Hercules au aterizat pe „iarba” din Focsani

Ziarul de Vrancea
12 aug 2011 2415 vizualizări
Fortele Aeriene Israeliene efectueaza un exercitiu militar in Buzau si Vrancea, la un an dupa ce sase militari israelieni au murit in urma prabusirii unui elicopter in Muntii Carpati

Marti seara, pe aerodromul militar apartinind UM 01535 din municipiu s-a desfasurat un antrenament militar din cadrul Exercitiului „Blue Sky 2011”, efectuat in colaborare cu armata israeliana. Fortele Aeriene Israeliene (IAF) au revenit in Romania pentru antrenamente la un an dupa ce sase militari israelieni au murit in urma prabusirii unui elicopter in Muntii Carpati. Potrivit Fortelor Aeriene Române, la exercitiul derulat in principal pe aerodromul de la Bobocu participa cinci aeronave de transport de tipul C-130 Hercules apartinind Fortelor Aeriene Israeliene, iar Fortele Aeriene Române asigura sprijin logistic si monitorizarea zborurilor de la sol pe toata durata exercitiului. Exercitiul, planificat înca din anul 2010, îsi propune dezvoltarea cooperarii în procesul planificarii misiunilor si cresterea nivelului de interoperabilitate în domeniul operatiilor aeriene, fiind destinat antrenarii personalului în planificarea, pregatirea si executarea misiunilor de transport aerian, fara executarea de trageri sau utilizarea de munitii. Activitatile de cooperare militara bilaterala cu Statul Israel se desfasoara în baza Acordului între Ministerul Apararii Nationale din România si Ministerul Apararii din Statul Israel privind cooperarea în domeniul militar, semnat la Bucuresti, in martie 2006 si aborbat de Guvern in 2010. Aeronave de transport de tipul C-130 Hercules au fost vazute marti seara survolind Focsaniul. Potrivit unor surse militare, la exercitiu ia parte si comandantul IAF, generalul Ido Nehushtan, care va participa la o ceremonie comuna in memoria militarilor morti in accident.

„Spatele” a fost asigurat de pompieri

Pista de la Batalionul de Aparare Antiaeriana „Milcov” mai este folosita in prezent doar pentru antrenamente, insa este intretinuta si pregatita in orice moment pentru aterizari de aeronave. Potrivit oficialilor unitatii, pe pista din Focsani pot ateriza si decola cu succes si avioane de tip C 130 Hercules, exercitiul derulat in cooperare cu Fortele Aeriene Israeliene fiind chiar o premiera din acest punct de vedere . „Chiar daca este o pista cu iarba, drenajul este foarte bun, iar in jumatate de ora se zvinta dupa o ploaie buna. Pista are 2,5 kilometri”, ne-a spus un oficial al unitatii. La exercitiul de la Focsani au participat mai multe echipaje de la ambulanta si pompieri care au asigurat desfasurarea antrenamentului. „În data de 09.08.2011, începind cu ora 16.00, doua echipaje cu doua autospeciale, un ofiter si opt subofiteri s-au deplasat pe aerodromul militar apartinind U.M. 01535, pentru asigurarea masurilor specifice de prevenire si gestionare a situatiilor de urgenta probabile, pe timpul desfasurarii unui antrenament militar din cadrul Exercitiului Blue Sky 2011”, ne-au precizat cei de la Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta. C-130 Hercules este un avion militar pentru transport cu patru motoare cu Turbopropulsor proiectat si construit de Lockheed, acum Lockheed Martin. Este capabil sa utilizeze piste nepregatite pentru aterizare si decolare. C-130 a fost initial construit pentru evacuare medicala si ca avion de transport marfa. (Camelia MARIN, Dan CHIRIAC)


Cooperare romano-izraeliana pentru cinci ani

Pe 26 iulie 2010, un aparat de zbor israelian - CH 53 s-a prabusit in apropierea localitatii Fundata, in timpul exercitiului comun aerian romano-israelian Blue Sky 2010. Cei sase militari israelieni aflati la bord au murit. Potrivit unei anchete IAF, cauza cea mai probabila a accidentului a fost eroarea umana. Exercitiul în care elicopterul de tipul Sikorsky CH-53 Sea Stallion s-a prabusit era unul de simulare a unei misiuni de cautare si salvare într-o zona cu conditii de relief necunoscute. IAF nu au mai trimis piloti in Romania de la accident. Fortele Aeriene Israeliene sint interesate sa continue antrenamentele in Romania si in special in Muntii Carpati, care sint cunoscuti pentru vremea instabila, virfurile inalte si padurile dese, teren pe care pilotii israelieni nu se pot antrena frecvent. Aceste conditii sint similare celor pe care IAF le-ar putea intilni in operatiuni viitoare. (C. D.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.