ECONOMIC:Compania de Autostrăzi si Drumuri Nationale va interzice prin lege plombarea drumurilor
După ani de zile in care parcă n-au văzut sau nu i-a interesat, oficialii de la drumuri recunosc si ei că ceva nu este in regulă.
"îl repari si oricum sare plomba mai incolo. Deci, nu asta e solutia. Să plombezi. Chiar vorbeam cu doamna ministru si noi o să băgăm in Guvern o strategie in sensul că domne, hai să renuntăm la plombări si cand facem o intretinere să o facem, să spunem asa tehnic si stiintific", a declarat Daniela Drăghia, director CNADNR.
Specialistii sustin că nu există o solutie magică pentru refacerea drumurilor. Asta pentru că reparatiile sunt făcute romaneste, cu materiale proaste si manoperă de mantuială.
Ministerul Transporturilor a avut la dispozitie in ultimii zece ani nu mai putin de 22 de miliarde de euro. Echivalentul a 5.000 de kilometri de autostradă. Teoretic. Practic, s-au construit doar 214 kilometri. Restul au fost băgati in intretinerea drumurilor.
Cea mai mare parte a fondurilor ministerului au dispărut in plombele din asfalt. Din acest motiv nu au existat bani pentru investitii, sustin analistii.
"îsi face un plan de acÃiune si in anul ăla incepe să plombeze. Si pune plombe de sute de mii si milioane de euro. Nimeni nu-l controlează pe cantităti", a declarat Gheorghe Boeru, consultant infrastructură.
Conducerea Companiei de drumuri promite că va pune căpăt acestui prost obicei prin controale in regionale.
"Aici sunt niste cheltuieli care pană acum nu puteau, să zicem, să fie controlate. Cu toate că acuma am niste controale interne pe la regionale să vedem ce au făcut cu banii", a spus Daniela Drăghia, director CNADNR.
Sursa:www.realitatea.net