Ultima oră

Societatea de Transport Public cere Primariei mult aminatul studiu de trafic

Iulia Crețu
30 sep 2008 868 vizualizări
Societatea vrea sa isi mareasca parcul auto prin achizitionarea de masini la mina a doua u fata de 2007, in acest an mai putin focsaneni au recurs la imbulzeala din midibuze pentru a ajunge la destinatie u in primele 8 luni ale anului s-au vindut 1,4 milioane de bilete u societatea ar putea infiinta o autogara proprie, pe linga atelierul de reparatii si magazinul de piese auto

SC Transport Public SA Focsani solicita Primariei si Consiliului Local Focsani sa reglementeze circulatia in municipiu si sa realizeze un studiu de trafic, precum si elaborarea unei strategii pe termen mediu privind transportul public. Cererile acestea vin pentru a produce efecte pozitive asupra activitatii societatii, dupa cum declara mandatarul AGA, ing. Romeo Seciu. Acesta a inaintat spre studiu alesilor locali un raport in care precizeaza ca, periodic, este nevoie de o ajustare a tarifelor de calatorie "astfel incit sa fie asigurata marja de profit de 5% negociata a activitatii de transport calatori". In acest moment, pe rutele din municipiu circula 27 de autovehicule, masini vechi intre 1 si 7 ani, 18 microbuze, 7 midibuze, 2 autobuze. Pe linga acestea, societatea dispune si de 5 autobuze folosite pentru cursele speciale. In atfel de conditii, mandatarul AGA al CL Focsani la Transport Public, Romeo Seciu, opineaza ca numarul de masini existent face fata cererii de transport persoane de la acest moment si afirma ca parcul auto al societatii s-ar putea imbogati cu autovehicule la mina a doua, achizitionate prin fonduri europene. In primele 8 luni ale acestui an, pe rutele din municipiu s-au vindut 1,4 milioane de bilete si s-au emis 614 mii de abonamente de calatorie. Pe linga calatorii care si-au luat bilet sau abonament cu 30 de plimbari, in microbuzele Transport Public au urcat lunar si 4.000 de pensionari, care beneficiaza de gratuitate. De gratuitate au beneficiat si aproximativ 2.000 de persoane cu dizabilitati, dar si veterani de razboi, persecutati si detinuti politici. "Pe ansamblu, volumul de calatori este in descrestere la momentul de fata. Se are in vedere in perioada urmatoare cresterea capacitatii de transport per autovehicul prin noi achizitii facilitate de integrarea europeana. O alternativa la aceasta masura aflata in atentia administratiei este si achizitia de pe piata second-hand ce presupune un volum de capital mai redus", spune Romeo Seciu.


Noi linii de transport


Reprezentantii SC Transport Public SA afirma ca au in atentie infiintarea unor noi rute. Printre cele mai solicitate de catre calatori se numara traseul spre zona comerciala a municipiului, cu numarul 7, cu ruta Gara - Comisariat - Kaufland - Linia de centura - Dedeman si retur. Mandatarul AGA, liberalul Romeo Seciu, aduce in atentia consilierilor municipali faptul ca atit in 2007, dar si in acest an, societatea de transport a inregistrat profit. Pe primele 6 luni ale lui 2008 s-a inregistrat un profit de 44.763 RON. Cit priveste investitiile, se mentioneaza deschiderea unui service pentru autoturisme si autoutilitare, dar si a unui magazin de piese auto, care au inregistrat cifre de afaceri pentru primele trei luni de 42.530, respectiv 188.614 RON. "Tot din perspectiva obtinerii de venituri din activitati conexe, administratia societatii are in vedere modernizarea halei centrale de reparatii si crearea bazei materiale pentru activitatea de reparatii si intretinere camioane, remorci si semiremorci auto. Nu in ultimul rind, un proiect mai vechi a revenit in atentia CA, respectiv amenajarea unei autogari in incinta societatii destinata operatorilor de transport interjudetean cu scopul de a facilita accesul la serviciile integrate ale societatii (intretinere si reparatii, igienizare, alimentare combustibil) pe de o parte, precum si decongestionarea autogarii deja existente si a traficului din municipiu", se arata in raportul reprezentantului Consiliului Local Focsani in Asociatia Generala a Actionarilor de la SC Transport Public SA Focsani. (Iulia CRETU)


Midibuze turcesti pentru aglomeratia din municipiu


SC Transport Public SA si-a imbogatit parcul de masini din aceasta vara cu doua noi midibuze, de fabricatie turceasca. Valoarea lor de achitie este de 81 de mii de euro fiecare, masinile fiind cumparate de Primaria Focsani cu banii jos, in urma organizarii unei licitatii. In acest moment, masinile euro 4, care dispun si de rampe de urcat pentru persoanele in carucior, circula pe ruta spre Mindresti, dar si pe cele considerate cele mai aglomerate in municipiu, cum este cea spre Golesti. Potrivit declaratiilor directorului Transport Public SA, Ion Diaconu, pentru aglomeratia din oras ar mai fi nevoie de macar doua astfel de midibuze. "Midibuzele au fost achizitionate de 4 luni si unul circula pe ruta spre Mindresti, iar al doilea pe cele mai aglomerate din oras. Ar mai fi nevoie de inca 2 midibuze, pe care le-am putea achizitiona in leasing. Pe traseele din oras, de la 1 august, nu mai circula niciun autobuz din cele vechi. Acestea au fost pastrate numai pentru cursele speciale", ne-a spus Ion Diaconu. (I. C.)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 1

Adaugă comentariu
, acum 739400 zile, 58 minute, 12 secunde
DOMNILOR FACETI O INVESTITIE DE TOT RASUL.UNI ARUNCA MORTUL DIN CASA ALTI IL IAU. DOMNII DIN PRIMARIE SA SE IMPLICE SI SA ACHIZITIONEZE MASINI NOI CUM A FACUT PRIMARUL DIN CONSTANTA.LASATI DRACU citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.