Local

Vrâncenii își vor putea plăti facturile la gaze și în rate. Reglementarea intră în vigoare de la 1 aprilie

Ionel Sclavone
28 mar 2023 1000 vizualizări

Vrâncenii care primesc facturi la gaze naturale cu valori foarte mari, care le depășesc posibilitățile de plată, vor putea să le achite în rate. Măsura va intra în vigoare începând cu luna aprilie, așa cum au stabilit autoritățile printr-un act normativ care a intrat în vigoare. Aceeași reglementare stabilește că cei nemulțumiți de valoarea facturilor, care formulează contestații, nu vor fi obligați să le plătească înainte de soluționarea plângerilor.

ANRE a modificat regulamentului privind furnizarea gazelor naturale către clienții finali, astfel că începând cu luna aprilie va fi posibilă plata eșalonată a facturilor. De asemenea, clienții care contestă sumele de plată nu vor fi obligați să le plătească decât după ce vor fi soluționate plângerile.

Totodată, prin noile reglementări se dorește asigurarea unei transparențe mai mari a furnizorilor în raport cu abonații, motiv pentru care au fost modificate și datele care vor fi conținute în facturi.

Noile reguli propuse de ANRE vor fi aplicate cu începere de la 1 aprilie 2023, așa cum se prevede în actul normativ publicat în Monitorul Oficial.

Iar una dintre cele mai importante schimbări prevede posibilitatea eșalonării la plată a facturilor de energie. Acest lucru se va face la solicitarea abonatului aflat într-o stare de vulnerabilitate. O altă reglementare dă clientului posibilitatea denunțării contractului în mod unilateral.

ANRE propune corelarea aplicației digitale POSF (platformă online de schimbare a furnizorului) cu sistemul de furnizare de gaze naturale. Astfel, orice client va putea să-și schimbe furnizorul online, în cazul în care este nemulțumit. Alte modificări prevăd o mai mare transparență în ceea privește informațiile de pe factură, dar și modificarea procedurii de soluționare a reclamațiilor cu privire la valoarea facturilor.

Cum se poate solicita plata în rate a facturii

Orice vrâncean care se încadrează în categoria clienților vulnerabili (pensionari, beneficiari de ajutoare sociale sau indemnizații de handicap etc.) poate solicita plata în cel puțin trei rate a sumelor datorate pentru consumul de energie.

Mai poate beneficia de plata eșalonată clientul care a primit factura cu întârziere (astfel încât să rezulte o perioadă de facturare a consumului mai mare decât perioada de timp care este trecută în contractul cu furnizorul). Și în acest caz, la cerere, furnizorul este obligat să permită eșalonarea la plată a sumei pe o perioadă cel puțin egală cu perioada pentru care a fost emisă factura.

Cum se poate schimba furnizorul prin platforma POSF

Platforma online POSF a fost dezvoltată pentru a asigura clienților accesul mai ușor la datele din piața furnizorilor de energie electrică și gaze naturale. De asemenea, aceasta permite schimbarea rapidă a furnizorilor de gaze naturale și electricitate sau a comparării prețurilor.

Cei care doresc să-și schimbe furnizorii de energie prin intermediul acestei platforme o pot face rapid, fără să fie nevoiți să meargă la sediul fizic sau să stea la coadă. Este nevoie, însă, ca platforma să devină pe deplin funcțională, mai întâi.

POSF va conține datele celor aproximativ 15 milioane de clienți casnici și noncasnici din țara noastră și este gândită ca un sistem de simplificare a procedurilor administrative pentru schimbarea furnizorilor. Practic, clientul final va avea acces, în timp real, la detaliile privind statusul procesului de schimbare a furnizorului în urma solicitării pe care a formulat-o.

Prin intermediul POSF clienții vor putea face și alte operațiuni, printre care alegerea celei mai bune oferte de pe piață, prin intermediul unui comparator de prețuri. De asemenea, va putea să transmită furnizorului toate informaţiile şi documentele necesare contractării.

Relația clienților cu furnizorul

Clienții nemulțumiți de serviciile unui furnizor vor putea să denunțe unilateral contractul încheiat, fără a mai fi nevoie să negocieze suplimentar cu acesta. Rezilierea se va face, însă, în limitele prevederilor din contractul semnat.

Pe de altă parte, facture de energie va avea o nouă formă care să-i asigure clientului mai multe informații. Documentul va conține, pe lângă datele care deja apăreau (detalii referitoare la identificarea furnizorului și clientului final, cod client, suma totală de plată etc.), și alte tipuri de costuri incluse în suma de achitat.

O altă modificare prevede procedura de soluționare a reclamațiilor și sesizărilor. Clientul care a depus o astfel de reclamație care vizează aspecte ce țin de factura primită nu va fi obligat să o plătească decât după ce va primi o soluție. În cazul în care, după soluționarea reclamației, se dovedește că factura nu era corectă, se va emite una nouă, corectată. Dacă factura problematică s-a achitat deja, clientul va primi banii înapoi și i se va emite o nouă factură.

În cazul în care, însă, se dovedește că plângerea este neîntemeiată, plata facturii emise va trebui făcută în termen de cinci zile.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.