Recomandări pentru vrânceni de Black Friday. Atenție la falsele reduceri
Black Friday reprezintă pentru mulți vrânceni o ocazie de a face cumpărături la prețuri reduse. Comercianții anunță prețuri mai mici, mult sub cele practicate în mod normal ca să-și atragă cumpărătorii. Însă unii nu sunt corecți și apelează la tot felul de șmecherii pentru a păcăli cumpărătorii. Drept care autoritățile fac o serie de recomandări pentru a evita falsele reduceri.
Vrâncenii trebuie să se informeze în detaliu cu privire la produsele pe care intenționează să le achiziționeze cu prilejul Black Friday. Pentru a profita de reduceri și pentru a-și proteja intersele este mai bine să fie atenți la toate aspectele, legate de achizițiile pe care intenționează să le facă.
De asemenea, este recomandat ca vrâcenii să verifice prețurile și să le compare în mai multe magazine online. Așa își vor da seama dacă este vorba despre o reducere reală sau despre una falsă. Dacă prețul afișat pe site-ul de cumpărături chiar a fost redus.
La noi, spre deosebire de evenimentul original, din Statele Unite, Black Friday definește o întreagă perioadă de reduceri. Magazinele scad prețurile la o gamă largă de produse, iar pentru a profita, consumatorii trebuie să se informeze și să își ia măsuri de precauție. Reducerile mari de preț sunt atractive pentru consumatori și nu de puține ori au apărut situații în care prețurile prezentate de vânzători ca fiind reduse au fost înșelătoare.
Legea stabilește că reducerea se aplică la prețul de referință, cel mai mic practicat în ultimele 30 de zile înainte de eveniment. În practică, comercianților au încercat să eludeze aceste obligații. Unii au făcut-o direct, prin afișarea unor false reduceri.
Alții, mai subtili au practicat o politică de prețuri anterioară perioadelor de reduceri. În fapt au scumpit produsele cu treizeci de zile înaine pentru a le reduce în perioada de Black Friday. În aceste condiții, reducerea nu este, de fapt, decât revenirea la prețurile inițiale de vânzare.
Motiv pentru care, atunci când vă doriți un anumit produs, pe un anumit site, este bine să vă interesați din timp de prețul său. Și să-l comparați cu cele practicate și de alți comercianți. Sunt destule aplicații pe internet care permit compararea prețurilor pentru anumite mărfuri.
O practică înșelătoare întâlnită este cea a prezentării unor recenzii false, referitoare la anumite produse. Acestea pot determina cumpărătorii să achiziționeze un anume produs deși nu corespundă calitativ. Legislația prevede anumite obligații ale comercianților cu privire la recenzii, iar articolul de aici vă va oferi toate detaliile privitoare la acest aspect.
Politica de returnare a produselor
În cazul în care constată, după achiziție că au fost păcăliți și au devenit victimele unor false reduceri, cumpărătorii pot returna produsul. Legislația prevede că returnarea unui produs cumpărat online se poate face în termen de 14 zile. În acest interval, cumpărătorul nu trebuie să-și motiveze decizia.
Vânzătorul este obligat să ramburseze banii primiți, fără întârziere și nu mai târziu de 14 zile de la data la care este informat de cererea de retur. Mai mult, începând cu luna iulie, cumpărătorii beneficiază de înlocuirea bunurilor cumpărate.
Acest lucru este posibil în cazul în care neconformitatea acestor produse este constatată la scurt timp după livrare, dar nu mai târziu de 30 de zile. Dacă bunul achiziționat nu corespunde calitativ, comerciantul este obligat să îl schimbe.