O nouă oportunitate pentru vrâncenii proprietari de rable: Primăriile vor plăti pentru casarea mașinilor mai vechi de 15 ani cu normă de poluare Euro 3
Un nou program de tip Rabla le va permite vrâncenilor care dețin mașini mai vechi de 15 ani și cu normă de poluare sub Euro 3 să primească un stimulent de 3.000 de lei de la primării. Banii pot fi cheltuiți în orice scop dorește beneficiarul cu condiția să nu fie folosiți pentru achiziția unei alte rable, poluante. Programul impune o interdicție la achiziția mașinilor second hand, cu o normă de poluare sub Euro 4.
Vrâncenii care dețin autoturisme mai vechi de 15 ani, cu normă de poluare sub Euro 3, le vor putea casa în schimbul sumei de 3.000 de lei. Banii sunt plătiți de primăriile localităților în care își au domiciliul, iar beneficiarii vor putea să-i cheltuiască oricum doresc. Măsura este prevăzută într-un proiect de ordin al Ministerului Mediului care stabilește cadrul de reglementare pentru un nou program de tip Rabla – Rabla Local.
Conform propunerii, cei ce vor casa și radia din circulație o mașină mai veche de 15 ani vor primi, de la primărie, un stimulent în valoare de 3.000 lei. Banii vor putea fi cheltuiți în orice scopuri cu excepția achiziționării unei alte mașini second hand care poluează. Actul normativ prevede că cei ce vor primi bani prin programul Rabla Local nu vor putea cumpăra o mașină cu normă de poluare mai mică de Euro 4 timp de trei ani de la momentul în care au obținut stimulentul de casare.
Mai exact, orice persoană care va obține cei 3.000 de lei pentru casarea unei mașini vechi trebuie să se angajeze „că nu va achiziționa un autoturism cu norma de poluare Euro 4 și/ sau inferioară în termen de 3 ani de la primirea stimulentului pentru casare”.
Noul program Rabla Local se va alătura celor deja existente, respectiv Rabla Clasic și Rabla Plus, promovate de Ministerul Mediului.
Ce condiții trebuie să îndeplinească solicitanții
Cei interesați de obținerea acesti stimulent financiar, în schimbul casării și radierii din circulație a unui autoturism mai vechi de 15 ani vor trebui să îndeplinească o serie de condiții. Altfel, ei nu vor fi eligibili în cadrul acestui program inițiat de Ministerul Mediului. Astfel, conform noilor reguli, solicitantul trebuie să aibă să aibă domiciliul sau reședința în România, pe raza primăriei la care face solicitarea. În al doilea rând trebuie să fie proprietarul unui autovehicul uzat, care să fie înmatriculat pe numele său și să fie în evidențele fiscale ale primăriei respective.
Pentru a beneficia de prima de casare de 3.000 de lei, el nu trebuie să aibă restanțe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi a contribuţiilor către bugetul de stat și la bugetul local. De asemenea, o altă condiție impusă este ca solicitantul să nu folosească aceeași mașină pentru a obține diverse alte finanțări, inclusiv prin programele Rabla Clasic sau Rabla Plus.
Iar în ultimul rând, i se cere să nu aibă condamnări definitive pentru infracţiuni împotriva mediului.
O altă condiție impusă prin programul Rabla Local se referă la autoturismul ce urmează a fi casat. Pe lângă faptul că trebuie să fie mai vechi de 15 ani și să aibă norma de poluare Euro 3, mașina ce urmează a fi casată trebuie să fie înregistrată în evidențele primăriei la care se face solicitarea și să fie înmatriculată în România de cel puțin trei ani.
Aceasta pentru a evita traficul cu rable aduse din străinătate, pe bani foarte puțini, în scopul obținerii primei de casare în România.