Local

Europroiectul familiei Săpunaru vrea și la drumurile locale din Focșani

Ionel Sclavone
3 oct 2017 1849 vizualizări

Doi ofertanți s-au înscris la licitația organizată de Primărie pentru atribuirea contractelor de elaborare a documentațiilor tehnice pentru modernizarea și reabilitarea drumurilor locale din intravilanul municipiului Focșani. Cei doi ofertanți care s-au arătat interesanți de obținerea contractului sunt Europroiect SRL, firma patronată de Dorinel Modreanu, cumnatul fostului deputat PNL Nini Săpunaru și Tehno Consulting Solution SRL din București. Valoarea serviciilor a fost evaluate la 210.514,84 lei sumă la care se adaugă TVA. Trebuie menționat că prin proiect nu este prevăzută și refacerea trotuarelor ceea ce înseamnă, practic, că străzile vor fi reabilitate doar pe jumătate. Municipaliltatea a organizat această achiziție în speranța că va obține și banii necesari lucrărilor prin Programul Național de Dezvoltare Locală.

Europroiect SRL, firmă patronată de Dorinel Modreanu, cumnatul fostului deputat PNL Nini Săpunaru, având subcontractanți pe Geostar Construct SRL, Grigo Design SRL, Iuvex Concept SRL și Tehno Consulting Solution SRL din București sunt cei doi ofertanți care s-au înscris la procedura de achiziție inițiată de Primăria Focșani.

Procedura pentru încredințarea contractului de proiectare și elaborare a documentațiilor tehnice pentru reabilitarea și modernizarea drumurilor locale în intravilanul municipiului Focșani a fost scos la licitație la începutul lunii septembrie. Valoarea totală a serviciilor a fost estimată la 210.514,84 lei, sumă la care se adaugă TVA iar durata prestatație a fost stabilită la 85 de zile de la data atribuirii.

Proiectul vizează modernizarea a 30 de străzi

Municipalitatea a împărțit achiziția în două loturi, în funcție de specificul intervențiilor ce sunt preconizate a avea loc. Primul lot are în vedere proiectarea drumurilor ce vor fi modernizate și a fost estimat la 113.962,56 de lei, la care se adaugă TVA. Sunt prevăzute a fi modernizate 18 străzi care însumează 4,8 kilometri în lungime care nu au decât un strat de fundație degradat, din pietriș. Lucrările constau în refacerea stratului de balast și turnarea a două straturi de beton asfaltic, un strat de legătură și al doilea de uzură.

Al doilea lot vizează serviciile de proiectare pe drumurile pe care se va interveni cu lucrări de reabilitare și are un preț estimat de 96.552,28 lei la care se adaugă TVA. Este vorba de 12 străzi în lungime totală de 3,9 kilometri. În cazul acestora carosabilul este distrus și urmează a fi refăcut integral cu prin turnarea a două straturi de beton asfaltic.

Este bine de spus că în proiectul de reabilitare și modernizare a străzilor din intravilan nu este prevăzută și refacerea trotuarelor ceea ce înseamnă, practic, că treaba va fi executată, în stil Misăilă, doar pe jumătate.

Europroiect SRL în avantaj față de concurență

Conform documentației de achiziție, pentru sumele respective, ofertantul declarat câștigător va trebui să întocmească studii topometrice și geotehnice, expertize tehnice, documentațiile necesare obținerii avizelor și acordurilor, proiectul tehnic și detaliile de execuție.   

În acest context, Europroiect SRL pare a fi în avantaj față de cel de-al doilea concurent, Tehno Consulting Solution SRL din București. Firma lui Dorinel Modreanu a colaborat cu Est Consult SRL, patronată de Ion Costeanu, fostul șef al Direcției Tehnice din Consiliul Județean, la elaborarea studiului de fezabilitate, elaborate în 2011 în baza căruia a fost întocmită documentația de achiziție.

Municipalitatea cere 9 milioane pentru drumurile locale

Municipalitatea a solicitat Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (MDRAPFE)  suma de 9.446.483,18 lei pentru modernizarea şi reabilitarea drumurilor locale aflate în intravilanul Focşaniului. Finanțarea ar urma să fie acordată prin prin Programul Național de Dezvoltare Locală.

Străzile pe care Primăria intenționează să le reface din banii Ministerului Dezvoltării sunt: Alecu Russo, Cărăbuș, Albinei, Jiliște, 13 Decembrie, Timotei Cipariu, Arh. Mincu, Transilvania, Podgoriei, Miron Costin, Mărăști, Muncitori, Păun Pincio, D. Zamfirescu, 1 Mai, Putnei, Diviziei, Rodnei, Moș Ion Roată, Vrâncioaia, T.Tardea, Take Ionescu, I.L. Caragiale, Gloriei, Tătulescu, Nicolae Titulescu, Emil Racoviță, Cartier CFR, Aleea Florilor, Strada Școlii și Ion Creangă.

În total, Primăria a cerut 18.882.442,91 de lei pentru investiții ce ar urma să se deruleze prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Este vorba de șase proiecte, dintre care cinci au ca temă refacerea unor străzi iar cel de-al șaselea vizează extinderea Școlii nr. 3 cu încă 12 săli de clasă. Acest din urmă proiect a fost evaluat la 700.000 de lei.

Trebuie spus că inițiativa modernizării și reabilitării drumurilor locale aflate în intravilanul Focşaniului nu-i aparține lui Cristi Misăilă ci fostului primar, Decebal Bacinschi, care a solicitat o finanțare tot de la Guvern, prin Programul Național de Dezvoltare a Infrastructurii.

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.